• örnen

Nya BF Februari 2015!

Jag blir faktiskt irriterad på att inte ens få svar från spec.mvc angående tul. Jag fattar att det inte blev beviljat men ett svar borde jag ju få. Det va alltså snart tre veckors sedan de fick in remissen från min bm. Jag har ju frågat dem en gång om den och då (för över en vecka sen) skulle en läkare kolla på den och sen inget svar alls... Lite dåligt tycker jag.

• örnen

Grattis till bebisen!!

Här ff ilningarna på kvällarna, gör så ont och huggen såklart. Men inget mer. 14 dagar kvar till bf idag! Tog upp min pilatesboll idag och tänkte sitta och gunga/hoppa på den lite varje dag. Bra för bäckenet tydligen. En del sitter ju på den under fl. Min är väldigt still idag.. Hoppas hon börjar böka runt snart så jag slipper bli orolig..

• örnen

Föresten, i går natt drömde jag om Dracula, hela natten! Som en enda lång skräckfilm! Han skulle bla bita i min handled för att kolla om jag var förgiftad och när jag frågade honom om det skulle göra ont, då svarade han att ja, fast det är inget mot en förlossning!! Haha.. Hormoner!!

• örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-30 04:14:37 följande:

04.00 på natten/morgonen (efter behag) och jag vaknade med (eller av?) mensvärk och lite ryggont som tyvärr gått över det mesta nu när jag klev upp. Mina ilningar igår kväll var verkligen obehagliga, gjorde riktigt ont när de kom men jag kunde till slut iaf somna.

Imorgon går vårt flyttlass så krabaten får gärna stanna inne ett par dagar till Tungan ute även fast jag gärna vill att det snart sätter igång.
    Maken har förstås lyckats dra på sig en rejäl förkylning precis inför flytten men är envis som synden på att springa runt och fixa med allt ändå. Igår så ropade han på mig, då låg han på köksgolvet och vilade för att han kände sig yr och behövde hjälp att resa sig för att han mådde så illa att han fick springa till badrummet. Men att vara hemma från jobbet idag, nej nej det skulle han absolut INTE varaSkrikandesObestämd Han vaknade av världens hostattack förut så vi får väl se om han kommer på bättre tankar än att gå dit och göra sig själv ännu mer sjuk och smitta ner sina kollegor på köpet.

Så idag har jag både en sjuk man, de sista flyttförberedelserna (packa, städa det sista, köra ut lite småsaker i förväg o s v) och ilningar/mensvärk att ta hand om - så god morgon på er andra Solig

Usch! Men vet du, jag tror din fl kommer igång precis när ni är färdiga med flytten för då kommer du slappna av. När du sitter i soffan, ni är på plats och du andas ut, då tror jag bebisen kommer!
  • örnen

Någon som vet var man kan hitta billiga handdukar att lägga på skötbordet? Alltså över den där kudden.. Förutom på Ikea. Har bara tre stycken och det kommer ju inte räcka. Tips?

Har så jobbigt på nätterna med min värk i höfterna (höftfel), får byta sida massa gånger men hjälper knappt. Känns också som hag får typ en lårkaka efter ett tag av tyngden.. Skulle behöva en kudde under höften, en mellan knäna och en under magen men det funkar inte riktigt. Gnäll... ;)

• örnen
    Elins mamma 2010 skrev 2015-01-31 16:00:40 följande:
    Skönt att det är bättre nu! :) finns väl sånt där medel som gör bajset mjukare också om man vill slippa laxerande? Minns att jag köpte det när dottern var nyfödd men minns ej vad det hette.
    Min syster hade lactulos med sig i BB-väskan :) funderar på att slänga med katrinplommon i en påse, undra om det kan underlätta? Stråle mot såklart.

Håller med johanniii: jag hittade iallafall handdukarna på Jysk, köpte 10 st för 49kr s i klarar jag mig. De va ju inte jättebra men som sagt de kommer väl mest ligga i tvätten :) engångs hade jag i skötväskan förra gången, bra att ha när man är ute/hemma hos någon som inte har barn. Alla gör som de vill.

Ett annat tips är att börja spara de där småpåsarna man får på ex hm, Lindex osv när man bara köper typ snoddar. De är kanon att ha med i skötväskan och lägga en smutsig blöja i när det krisar. Är inte alltid det finns en papperskorg i närheten. Funkar ju med en rulle "hundbajspåsar" också och då säljs de också sådana blöjpåsar på rulle på typ Ica men jag tycker det är bra att använda de som man ändå får när man handlar.

Nu blir det skridskodisco med sonen! Ha en trevlig kväll, i morgon är det äntligen vår månad!!
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-31 21:09:46 följande:

Så där! Då var flytten avklarad, eller iaf själva flyttmomentet. Nu återstår allt jobb m att packa upp lådor.

Hade lite otur att maken lyckades dra på sig en ordentlig förkylning så han har fått göra ett hästjobb m hosta o feber. Dessvärre så blev jag också smittad lagom dagen t ära och har fått sitta invirad med feberfrossan i filtar mellan varven och hostat.

Har även haft ordentliga ilningar hela dagen i ljumske, skinka o lår + fått nån skit i ryggen av förkylningen så jag helt plötsligt får jävliga krampaktiga smärtor i ryggen över skulderbladen som kommit o gått hela dagen :( och i eftermiddags så fick jag en lustig synrubbning en stund. Gissar dock på att detta kom p ga trötthet. Men i skrivande stund är det krampsmärtan i ryggen som är värst, denna går även fram över käkarna o halsen, mycket obehagligt!

Men nu hoppas jag ändå på lite sömn i nya lägenheten trots ryggsmärta o illamående. Maken ligger redan utslagen o snarkar :)

Härligt att vara på plats för er! Men den den där krampen känns ju inget vidare.. Kan det vara att du burit fel och fått nån sträckning? Hoppas ni båda får sova och mår bättre i morgon!
  • örnen

Äntligen februari!!! Vår månad! Firade med nybakta scones i morse och sonen frågade: vilket klockslag kommer hon?? Haha, den som det visste ;)

11 dagar kvar men känns som om det skulle kunna vara tre månader.. Inga känningar alls!

Tittar alltid efter slemmisen men inget där heller.. Bara hugg/ilningar. Hoppas jag kommer vara mjuk och öppen på bf så de kan börja sätta igång.. Ska ju in till fl då iallafall.

• örnen

Vilken skitdag! Började bra med att firade att februari anlänt men sen.. En trasig lampa (pga lek) en helbränd söndagsstek (får slänga hela lergrytan) babymobilen gick inte att sätta upp pga att borrmaskinen inte va laddad.. Trapplampan gick inte att få upp då det saknades krok.. Och nu väntar jag på att linas matkasse ska komma så vi hinner till min mans match, väntat hela säsongen på att kunna se honom.. Matchen börjar om 10 min och ännu ingen syn av linas lastbil.. Har iallafall fått storstädat!

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!