Elins mamma 2010 skrev 2015-01-31 16:00:40 följande:
Skönt att det är bättre nu! :) finns väl sånt där medel som gör bajset mjukare också om man vill slippa laxerande? Minns att jag köpte det när dottern var nyfödd men minns ej vad det hette.
Min syster hade lactulos med sig i BB-väskan :) funderar på att slänga med katrinplommon i en påse, undra om det kan underlätta? Stråle mot såklart.
Håller med johanniii: jag hittade iallafall handdukarna på Jysk, köpte 10 st för 49kr s i klarar jag mig. De va ju inte jättebra men som sagt de kommer väl mest ligga i tvätten :) engångs hade jag i skötväskan förra gången, bra att ha när man är ute/hemma hos någon som inte har barn. Alla gör som de vill.
Ett annat tips är att börja spara de där småpåsarna man får på ex hm, Lindex osv när man bara köper typ snoddar. De är kanon att ha med i skötväskan och lägga en smutsig blöja i när det krisar. Är inte alltid det finns en papperskorg i närheten. Funkar ju med en rulle "hundbajspåsar" också och då säljs de också sådana blöjpåsar på rulle på typ Ica men jag tycker det är bra att använda de som man ändå får när man handlar.
Nu blir det skridskodisco med sonen! Ha en trevlig kväll, i morgon är det äntligen vår månad!!