• örnen

Nya BF Februari 2015!

Saken86 skrev 2015-01-13 09:10:09 följande:

Alltså aj!

Har sedan länge nu haft foglossning eller nåt i främrefog/bäckenet tror jag.

Och nu har jag vid två tillfällen fått så att det typ smäller till där nere när jag rör mig vid liggande. Som en jävla brak knak som ont så förbannat att man bara skriker rakt ut!

Inatt vaknade jag av dunderpainful knak där nere och jag bara skrek! Satan vad ont det gjorde!!!! Och när jag nös en stund senare kändes det som att nåt där nere tryckte på. Är fortfarande svin öm där nere!

Försöker hon typ stånga sig ner eller nåt, är det fixering på G eller är det bara onda foglossningar?

Nån annan som har ett dunder knakande/smällande underliv till och från?

Det känns typ som om man haft en dunderlåsning hur länge som helst som typ tvär åker till sig med en jävla smäll!

Aj!! Jag får ont bara av att läsa det du skriver! Kanske ska kolla upp det?
  • örnen
    Anonym (snö) skrev 2015-01-13 00:11:48 följande:

Under min förra grav. Så kände jag aldrig av något inga förvärkar ingenting, nån sammandragning ibland kanske, hur som helst dagen innan hon kom hade jag förvärkar hela dagen som blev starkare mot kvällen å nästa dag föddes hon...... Även den här grav. Har jag inte haft någe större känningar förutom SD och detta som tror sig vara foglossning ibland men sånu ikväll har jag känt exakt samma som dagen innan då dottern föddes. Förvärkarna har hållt på i ca två timmar.. Så tänk om de blir som förra gången att de kanske på g :), ska snart lägga mig å fördöka sova så det märks väl om det fortsätter å blir mer. Skulle vara lite roligt om det började på samma vis ^^... Men vi får se med min tur slutar det väl å inte blir nån bebis än hehe :]

Hur går det???
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-13 19:03:44 följande:

En lite dum fråga kanske.
    Har känt väldigt få rörelser i magen idag (säg senaste 12 timmarna) jämfört med hur det brukar kännas. Känner att det rör sig lite då o då men inte som det brukar.

Ska jag avvakta några timmar och se om krabaten kommer igång lite mer aktivt (brukar vara som mest aktiv nu på kvällen) eller ska jag ringa FL och fråga vad de tycker?
    Obestämd

Jag skulle ringa direkt och fråga.

Till din BB-väska tänker jag balsam om du använder det, tror det brukar finnas schampo bara. Sen kanske iPad eller nån tidning är bra om det drar ut på tiden..
  • örnen

Min förra fl startade med att min mage blev typ lös.. Och sen kom värkarna tätt direkt, men satt i ryggen, hängde mig över trappräcket men det hjälpte inte..

Jag har FV i ryggen nu tror jag, har känt några gånger, fast väldigt kort tid.

Fick idag hem ett paket från goboken med en snuttis, en liten visbok + cd. Längst ner på pappret som medföljde stod att fakturan skulle komma efter och jag blev helt paff, jag har inte gått med i det. Så när jag ringde så fick jag veta att när jag tog hem gratisboxen (en av gratis gravidboxarna) så blev jag automatiskt medlem! Det stod tydligen på hemsidan sa hon, så nu skulle jag betala 218kr för detta men lyckades få returera paketet igen och slapp betala. Så tänk på det om ni beställer det paketet..

• örnen
    elless skrev 2015-01-13 19:34:26 följande:
    Jag fick mail om att nästa paket innehöll de grejerna samt kostnad, så jag avbeställde det. Det stod när man fick första om jag inte minns fel. Fick du inte mail om nästa paket?
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
    Nä, jag har inte fått några mail alls.. Det va därför jag blev så paff att det kom ett paket helt plötsligt.
  • örnen

Saltvatten: på söka appar jag har om vad som händer i veckorna så står att man ska känna bebisen varje dag men det man ska vara uppmärksam på är om rörelsemönstret ändras också.

• örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-14 07:57:05 följande:

Ringde FL igår då jag känt av lite dålig aktivitet i magen de senaste 12 timmarna, de ville att jag skulle komma in på en kontroll. Fick jättegulligt mottagande Hjärta
    Fick sitta med CTG i över 30 minuter för de verkligen skulle kunna kolla hur det såg, höll på att somna där i stolen när klockan drog sig mot 22-tiden.

Men allt såg fint ut, man kunde ana några små sammandragningar också (väldigt små som jag själv inte kände av). Var skönt att det såg ut iaf, BM jag träffade först sa direkt när hon satte på dosan att det lät fint Glad

Har nu på morgonen dock haft några sammandragningar där jag känt hur magen blivit hård och det samtidigt varit lite tryck neråt. Min man tycker det är jättelustigt när min mage blir stenhård, han ligger och petar på den och tycker den känns väldigt kul Tungan ute

Skönt!

Hur hittar jag bildtråden? Skriver nästintill bara från mobilen.

Idag är min första lediga dag sen jag gick ner i tid, va tvungen att ta tjänstledigt 40% eftersom jag inte tar ut pengar från någonstans då hag är hemma. Min man körde sonen till fsk & jag ligger ff i sängen. Jag har två dagar per vecka hemma och tänker att fixa en av dem och vila en. Mannen dammsög i går så jag ska slippa tänka på att städa. Så nu blir det frukost och några avsnitt downtown abby, men ska nog packa BB-väskan också :)
  • örnen
    ebe91 skrev 2015-01-14 12:30:11 följande:

Vet inte om jag känner några sammandragningar alls, kan ngn gång känna att magen blir hård typ bredvid naveln (kanske 10x10cm?) men vet inte om det är en sammandragning eller typ om bebis rumpa trycks utåt... Hur som, bebis lever rövaren i verkar må bra. Var hos bm igår o då tyckte hon bebis åkt längre ner med huvudet, men fortfarande ruckbar :) v 33+4 idag :)

Jag känner som du, är det en sd eller är det bebisen som spänner sig så..

Va ute och gick 1,5h idag, fick lite int i ryggen men annars gick det bra.
  • örnen

Hur ofta känner ni som är i v.36-37 era bebisar? Denna jäkla oro! Jag känner min varje dag och ser utanpå att hon rör sig men inte så mycket. Förr kände jag mycket när jag låg på sidan men inte nu längre så mycket.. Vet att hon är fixerad och tänker om det kan ha nåt samband?

Jag har gått omkring mycket idag (jobbat heldag + möte på banken) men även på kvällen har det varit rött lugnt, bara några buffar. Ska vila mer i morgon och hoppas hon kommer igång. Vad säger ni? Jag går in i v37 i morgon.

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!