Amber82 skrev 2014-09-28 20:17:00 följande:
Vi samsov helt tills han var drygt ett år, spjälsäng fungerade inte alls, inte ens att lägga ner honom när han redan sov. Nu somnar han oftast i spjälsängen som står i vårt rum och vaknar för välling vid 5 (ibland tidigare), då tar vi över honom till våran säng för annars somnar han inte om. Är han orolig och vaknar under natten brukar vi också ta över honom till oss, vi kör helt enkelt på det som gör att vi får sova eftersom han oavsett vad vi gör har sovit dåligt sedan start.. Han sover bara en gång per dag sedan några månader.
Inatt sov han med oss hela natten men vaknade flera gånger och skrek och var otröstlig ett par gånger, när han fick välling vid 5 somnade han inte om heller så denna dag har varit tung.. han har sovit oroligt senaste veckan, äter dåligt, dreglat mkt senaste dagarna och gnager på fingrarna så jag misstänker tänder eller halsont.
Oj stackaren, later som tanderna! Varan lillpojk hade jattejobbigt med dom.. Stora blodblasor innan dom sprack igenom och mycket ont :( Vi fick lite tur i oturen dock, hans tander kom in 8 st pa en gang, sen fick vi en liten paus och sen 8 till igen.. Sa vi hade ett rent helvete men tack vare att dom kom i grupper om 8 sa var det over ganska snabbt anda.. Hoppas ingen tycker att vi ar varldens samsta foraldrar nu men vi gjorde samma sak med sonen som mina foraldrar gjorde med mig - vi gnuggade whiskey pa tandkottet nar det var som varst (kanske 3 ggr totalt hela hans liv). Han slutade grina pa en gang och sov som en liten gris