• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • kiriaki
    emma79 skrev 2014-09-28 07:05:14 följande:

Vill gärna va med jag också. 35 år malmö väntar andra barnet den 28 februari. :)

ericaeli skrev 2014-09-27 20:39:31 följande:

Jag tänkte åxå ansluta mig här :)

Första bebben väntas 7 februari och det förmodas att vara en liten tjej!

Ska bli kul att följas åt här och se hur alla ni blivande mammor har det och hur kottarna blir livligare och livligare :)

Valkomna alla nya! Har uppdaterat listan med er tva och IsaStardust och Skogsstjarnan :)
    SkogsstjärnN skrev 2014-09-27 18:45:53 följande:
    Jag meeeed! Skitlycklig! Hade gott om mjölk till dottern som kom prematur och aldrig lärde sig suga ordentligt så vill verkligen amma lillasyster "på riktigt". Har dock silikon och det kan hindra mjölkgångarna, men jag antar att eftersom det kommer ut nu så är det inget stopp, jaaay!
    Jippiiii!!! Solig Jag var sa frustrerad med sonen.. Han fick perfekt tag och verkade ata och vara nojd.. sen gick han ner 500 gram pa fyra dagar !!! aaah! Akte till lakaren med honom som rekommenderade att jag pumpade samt gav ersattning... borjade pumpa och fick bara ut nagra droppar och det var som vatten. Stackars barn hade formodligen inte fatt i sig mat pa 4 dagar! Kande mig helt samst alltsa. Det var traumatiskt. Men han klarade sig fint pa ersattning, oerhort frisk och glad liten manniska Glad

• kiriaki
    Amber82 skrev 2014-09-28 08:03:25 följande:

Fina bilder på era barn! Min kille känns också så stor för det mesta, men idag efter att han har haft en riktigt jobbig natt med många uppvak och stökig sömn så undrar jag hur tusan man ska orka gå igenom bebistiden igen redan.. Jag hoppas verkligen att kommande bebis sover bättre än storebror har gjort, det är typ de senaste två månaderna som vi har börjat få sova hyfsat sammanhängande de flesta nätter.

Samsover ni? Min pojke vaknade minst 2-3 ggr per natt i spjalsangen tills han var 15 manader och vi borjade samsova pa heltid.. Nu sover han som en liten gris. Vi nattar honom i soffan (ibland sovrummet men soffan gar battre) sen lyfter vi over honom till sovrummet och han sover nu fran 19.30 till mellan 06.30 och 08.00 varje morgon utan att vakna en enda gang. Himla skont att vi antligen slipper vakna av skrik varenda natt! Blir visserligen sparkad i skallen nar jag sover nu men det kan jag leva med haha :D Justja vi tog bort en tupplur ocksa, sa gick ner fran 2 tupplurar per dag till bara 1 pa formiddagen.. Hjalpte enormt det ocksa!
  • kiriaki

Ska passa pa att gnalla lite ocksa innan jag gar och lagger mig, kl ar strax 22.30 har.. Och jag har san hemsk foglossning!! Kanns som att blygdbenet har akt isar och ar delat i tva delar som ar vaaaaaldigt langt ifran varann. Kan knappt ga!!! Skrikandes Har haft ont som fan i 3 dagar nu... anda sen jag tyckte att det var en bra ide att storstada bilen helt sjalv, krop runt pa alla fyra och dammsog och skrubbade bort chokladmjolk och flingor och pommes och andra godsaker som sonen slangt overallt.. ughhh. aldrig mer alltsa.

• Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-09-28 06:32:24 följande:

Min man och jag har hamnat i en namndiskussion.

Jag tycker att Hildegard är ett så vackert flicknamn, maken säger dock tvärt nej Vad tycker ni, är namnet gulligt eller bara gammalmodigt och nåt som passar bättre på ett ålderdomshem?

Jag tänker så här när det gäller namn, vill att mina barn ska vara trygga och inte mobbade under sin uppväxt, vet många som varit mobbade pga av sina namn.. Så välj ett namn som ni vet är ett bra namn, jag vill om det är en flicka så vill jag ha namnet René det vill min man absolut inte då det är ett killnamn i Chile och tydligen nått slödderknarkare från förr... Känner att jag älskar det namnet o vill inte ha nått annat så känns ganska kört och hoppas ännu mer på en pojke... Va ska man göra pffffff suck....
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-09-28 08:58:37 följande:
    Jag tänker så här när det gäller namn, vill att mina barn ska vara trygga och inte mobbade under sin uppväxt, vet många som varit mobbade pga av sina namn.. Så välj ett namn som ni vet är ett bra namn, jag vill om det är en flicka så vill jag ha namnet René det vill min man absolut inte då det är ett killnamn i Chile och tydligen nått slödderknarkare från förr... Känner att jag älskar det namnet o vill inte ha nått annat så känns ganska kört och hoppas ännu mer på en pojke... Va ska man göra pffffff suck....
    Tänkte på det du säger. Vi har också tänkt så. Och inga namn som kan rimma på etc. Men hade en i min paralell klass som hette René och hon blev mobbad för sitt namn och kallad "René diarre" .. Bara en tanke när du ändå funderar ;)
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-09-28 06:34:32 följande:
    Vilken sotnos!!! Jag vet hur det kanns!! Var pa kalas idag med sonen som blir 1.5 ar i Oktober och sag honom bli knuffad av ett annat barn for forsta gangen.. och dessutom handskas med den lilla mobbaren alldeles sjalv utan att bli arg eller ledsen. Han stod pa sig, sa ifran ordentligt och fortsatte sen att vara glad och busa vidare, skotte det perfekt. Kanns som att han vaxer upp alldeles for fort Gråter
    Det gör ont att se dem växa upp.. Ser dottern som snart blir tre. Hon är stora tjejen. Pratar rent och kan så mycket.. Förståndiga tös, känns som att hon föddes igår men nu är tillomed lillebror påväg att tala.. Så bara att inse att tiden går.. :( och snart är vi fem.. Då blir Ivar genast jättestor :/
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-09-28 06:11:33 följande:

Jag och maken vill gärna shoppa vinterkläder till kommande bebisen. Men vi vet inte riktigt vad man kan behöva och vad man ska tänka på?

Vi bor ju här nere på västkusten så ibland får vi ju snö men här nere är det mest blåst, blask och regnblandat. För det mesta har vi mellan +5 till -10 grader. Så vad kan vi behöva shoppa?

Vi funderar på att köpa åkpåse och om det blir kallt även bädda med lammskinn under åkpåsen i vagnen.
    Men räcker det då med fleeceoverall eller behöver man en rejäl vinteroverall? Vill ju inte att h*n ska frysa men inte heller ligga och svettas.
    Vad köper ni för vinterskor? Rejäla små bebiskängor eller typ lammskinn tossor?

Hur många par mössor, vantar o s v kan man behöva?

Vilket märke på åkpåse är bra?
    Vi har tittat på en åkpåse från Bugaboo, rätt dyr men den verkar varm och skön.

Vi köpte en sovsäck för barn och har istället för åkpåse, har funkat jättebra! Mycket billigare också :)
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-09-28 10:58:17 följande:

Tänkte på det du säger. Vi har också tänkt så. Och inga namn som kan rimma på etc. Men hade en i min paralell klass som hette René och hon blev mobbad för sitt namn och kallad "René diarre" .. Bara en tanke när du ändå funderar ;)

Jävla folk e inte friska blir så irriterad, ja hade ju inte tänkt på diarré hehe o det vill ja absolut inte... O man vill ju helst ens barn ska vara lite mer av populära inte populära gängen menar ja nu men ni förstår säkert vad ja menar... Sen har ju inte allt men namn o göra man kan ju underlätta med bra namn o bra kläder iallafall så gott det går...
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-09-28 11:00:22 följande:

Det gör ont att se dem växa upp.. Ser dottern som snart blir tre. Hon är stora tjejen. Pratar rent och kan så mycket.. Förståndiga tös, känns som att hon föddes igår men nu är tillomed lillebror påväg att tala.. Så bara att inse att tiden går.. :( och snart är vi fem.. Då blir Ivar genast jättestor :/

Min son är 3,5 han är så gooo, han e sjukt duktig på tvspel o har börjar med uttrycket "...... jätteduktig" hans namn innan då förstås haha o så gör han segerdans som hans pappa lärt han när han klarar en bana haha så underbart!!!
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-09-28 12:50:48 följande:
    Jävla folk e inte friska blir så irriterad, ja hade ju inte tänkt på diarré hehe o det vill ja absolut inte... O man vill ju helst ens barn ska vara lite mer av populära inte populära gängen menar ja nu men ni förstår säkert vad ja menar... Sen har ju inte allt men namn o göra man kan ju underlätta med bra namn o bra kläder iallafall så gott det går...
    Jag vet. Sinnessjukt!!! Jag hoppas Ivar blir lite "cool" själv för Ivar är ett tungt namn att bära om man är lite mesig. Elin kör nog över vem som helst oavsett namn. Haha så hon klarar sig ;) vi funderade på Tage. Det rimmar på mage, hage.. Så nja.. Får se.

Hehe kul när de är så stora. 3.5 är en härlig ålder har jag hört. Får se hur Elin är innan sommaren. Men innan dess ska jag njuta av denna 2,5 års trots som är och allt bus o mys . ;p
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!