Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

31år, 3:e barnet, kön okänt, Stockholm

• Loncelot

BF 26/2, 31år, 3:e barnet, kön okänt, Stockholm

Får ändra datum när ja fått min tid för kejsarsnitt.

• Loncelot

Många som väntar flickor här, ni som vet kön, stämmer det med den kinesiska kalendern?

Enligt kinesiska kalendern ska ja få en flicka dock hoppas ja på pojke, men blir glad oavsett kön men har en av varje o skulle gärna ha en pojke till.

• Loncelot
    örnen skrev 2014-09-25 21:50:14 följande:

Mitt stämmer med kinesiska kalendern. Hjärtljuden är 150/minut och enligt myten är det så med flickor. Soda-testet flicka och två personer har sagt att jag har tjejmage. Eftersom flicka va svårare att se sa bm "stäm mig inte om jag har fel" så vågar inte tro något fullt ut men känslan från början har varit flicka.

Coolt, ja har samma cravings som med min son, men känns som att eftersom ja gärna skulle vilja ha en pojke till så är det säkert en flicka till... Hihi
  • Loncelot
    lillatjan2015 skrev 2014-09-26 08:55:21 följande:

hej. Funderar på graviditetspenning. Jag jobbar som personlig assistent och vill söka graviditetspenning. Tror ni jag kan få det? Timvikar och i mina uppgifter ingår bla att mocka i ett stall. Blir lite tunga lyft där. Kan även bli promenader. Hänga tvätt högt mm. Svårt att säga då allt utgår från vad brukaren vill göra. Känner inte att det är ok att säga nej till brukaren då det är dennes rättighet att leva som den vill.

Det tror jag, ansök, det ska jag göra :)
  • Loncelot
    Saken86 skrev 2014-09-26 16:56:53 följande:

Lancelot: Du vet kollegan där. Kan säga att efter en incident igår där han betedde sig väldigt opassande och jag då försökte markera tydligt och idag efter en ännu jobbigare incident flippade jag ut och nästan skrek åt honom. Blev helt paff själv . Men min bordsgranne satt också i chock och tyckte också att han bara blivit värre och värre sista dagarna så hon tyckte det var rätt åt honom att jag sa ifrån på skarpen. Så vi får väl se om han ens vågar säga hej på måndag ;)

Haha stackarn men ja kan tycka att om man smygflirtar med en person o är gift så är det åt helvete, tycker du gjorde helt rätt!
    jemo2014 skrev 2014-09-26 15:21:11 följande:

Enligt kinesiska kalendern säger att vi får en pöjk!  Vill ha en flicka! (får man säga så?) (friskt barn är såklart viktigaste...)

Min kinesiska står flicka men ja vill ha en till pojke men som sagt friskt i första hand, och ja det kan låta hemskt ja vet men inget fel att hoppas sen blir man ju glad oavsett, men kan säga att när jag fick reda på att jag väntade en flicka med mitt andra barn så kände jag mig rätt besviken men kom fort över det och skulle aldrig önska nått annat med min dotter hon är underbar, men vill gärna en pojke denna gång o ja låter säkert hemskt o ja kan känna det är hemskt att tänka så men man har sina drömmar så då får ja vara liiite hemsk för mitt bästa, kommer älska mitt barn oavsett men men hihihihi
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-09-28 06:32:24 följande:

Min man och jag har hamnat i en namndiskussion.

Jag tycker att Hildegard är ett så vackert flicknamn, maken säger dock tvärt nej Vad tycker ni, är namnet gulligt eller bara gammalmodigt och nåt som passar bättre på ett ålderdomshem?

Jag tänker så här när det gäller namn, vill att mina barn ska vara trygga och inte mobbade under sin uppväxt, vet många som varit mobbade pga av sina namn.. Så välj ett namn som ni vet är ett bra namn, jag vill om det är en flicka så vill jag ha namnet René det vill min man absolut inte då det är ett killnamn i Chile och tydligen nått slödderknarkare från förr... Känner att jag älskar det namnet o vill inte ha nått annat så känns ganska kört och hoppas ännu mer på en pojke... Va ska man göra pffffff suck....
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-09-28 10:58:17 följande:

Tänkte på det du säger. Vi har också tänkt så. Och inga namn som kan rimma på etc. Men hade en i min paralell klass som hette René och hon blev mobbad för sitt namn och kallad "René diarre" .. Bara en tanke när du ändå funderar ;)

Jävla folk e inte friska blir så irriterad, ja hade ju inte tänkt på diarré hehe o det vill ja absolut inte... O man vill ju helst ens barn ska vara lite mer av populära inte populära gängen menar ja nu men ni förstår säkert vad ja menar... Sen har ju inte allt men namn o göra man kan ju underlätta med bra namn o bra kläder iallafall så gott det går...
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!