Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Sezzie skrev 2014-10-10 17:22:47 följande:

Usch ursäkta men nu måste jag få klaga lite... jag har åkt på magsjuka! Inte kul när man är gravid- legat med frossa & spytt galla uppemot 20ggr under gårdagen. Hemskt verkligen! Inte direkt som man får i sig så mycket närig, trodde jag skulle kollapsa. Idag är det lite bättre i alla fall...stackars lilla bebis :(

Jag hade det som höggravid tror ja var i v.37 nått sånt hemskt o lukta ruttet ägg överallt usch....
  • Loncelot
    Nrk79 skrev 2014-10-11 11:12:30 följande:

Nrk79

Idag 11:10

Hej på er alla i andra trimestern.

Jag har bf i maj, men skulle vilja få hoppa in i er tråd och bara fråga lite om era erfarenheter från typ v 7-8. Jag har nämligen varit på ett vul i vecka 7 då läkaren säger att han ser hinnsäcken och gulsäcken och ev fostret, men det är så pyttelitet. Han tyckte inte det såg så bra ut och vill ha tillbaka oss på nytt vul nästa vecka och att vi skulle förbereda oss på MA. Jag pratade sedan med kvinnokliniken på sjukhuset (den första läkaren var privat) och de säger att man ser ofta inget mer än just gulsäcken och hinnsäcken i v. 7 och att det var klumpigt sagt att min första läkare. Hon tyckte jag skulle slappna av. Har någon av er erfarenhet av något liknande och hur gick det för er? Lycka till med era magar!

Det är ändå ganska tidigt, har du haft någon blödning? Hur kommer det sig att du gjorde vul så tidigt? Tror du kan ta det lugnt.
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-10-12 11:03:39 följande:

Är så nervös inför morgondagen när jag ska till MVC och träffa läkaren

Hade någon frågat mig för två veckor sedan hur jag mådde hade jag antagligen sagt att jag mår fint. Men under de här senaste två veckorna känns det bara som att det har vänt helt och hållet.

Har just nu dagliga problem med mina buksmärtor, dels har jag skärande smärtor långt ner i magen t vänster och dessa hade jag redan före graviditeten efter missfallet och de har sagt att jag dels har en liten cysta där samt lite vätska som trycker mot bukhinnan. Före graviditeten hade jag mest ont av dessa vid ÄL men nu får jag dem ofta, särskilt om det är luft i magen och efter jag att jag kissat.

Har nu även fått smärtor i övre delen av magen, mer tryckande och sammandragande smärtor. Varit inne på förlossningen 2 ggr under 1 veckas tid och det besked jag fått är att det antagligen är tarmrelaterat.

Ovanpå detta har min foglossning tagit fart och likaså mitt illamående Har huvudvärk som sitter i varje dag, bara mer eller mindre och som gör mig fullkomligt ofokuserad och väldigt trött. Har ju dessutom ett väldigt lågt ferritinvärde som jag inte får någon hjälp med på förlossningen trots min BM:s påtryckningar att jag måste ha upp mitt järnvärde (järntabletter är inte ens att tänka på p g a trög/förstoppad mage).

Är så rädd att läkaren imorgon bara så där käckt ska säga "- det är bara vanliga graviditetskrämpor, du får allt jobba på som vanligt!".

Fattar knappt hur jag ska orka jobba just nu, eller hur jag ska orka med min pendling på ca 3,5 timmar varje dag. Har nu varit sjukskriven snart en vecka och har under de här dagarna sovit jättemycket!! Är jag uppe och rör mig för långa stunder eller bär något så får jag magsmärtor direkt.

Samtidigt tycker jag om mitt jobb och jag är normalt en person som har svårt att bara vila. Jag kör alltid på i full fart eftersom det krävs av mig på jobbet och hemma har jag vanligtvis alltid nåt projekt på gång. Men nu har jag bara ont, noll ork och energi. Och jag får så dåligt samvete att jag inte orkar med jobbet, att jag sjukskrivit mig den här veckan och därmed orsakat merarbete för mina övriga kollegor

Förlåt för ett långt gnälligt inlägg just nu. Men jag är så orolig för att läkaren imorgon bara ska avfärda allt det här.

Du får stå på dig och verkligen berätta hur ont du har det och säga jag klarar inte av att jobba! Säger hon nått annat får du ju stå på dig o inte bli mesig.
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2014-10-12 17:52:27 följande:

Har sammandragningar från helvetet och mår illa... Haft Det sedan kl 14 idag.. Sjukt ansträngande. Ska försöka sluta stressa men det är svårt. Magen o korsryggen gör krampaktigt ont :( visserligen tredje barnet, men kommer inte ihåg ett skit fast att jag födde barn senast för 1 år och 3 veckor sedan. bada? vila? tips någon?

Lägg dig i badkaret vänd duschslangen åt motsatthåll från kroppen på svagt tryck så det blir som en fontän över dig kropp och för den sakta fram och tillbaka över kroppen, vattnet droppar då på din kropp och för mig känns det väldigt avslappnande så gör jag minst varannan dag i minst 25min på önskad värme, släckt ljus med ett värmeljus på kvällen, gör man det på dagen får man leva med att det är ljust...
  • Loncelot
    saragranberg skrev 2014-10-12 19:12:49 följande:

Jag skulle ta ett varmt avslappnande bad och sen slappa på soffan hela kvällen. Du MÅSTE verkligen vila!

Hoppas det blir bättre snart <3

Jag har läst någonstans det är inte bra för barnet att bada för varmt... Hmm vet dock inte hur det stämmer men känns ju ganska realistiskt om man ligger i varmt badvatten att barnet påverkas om det är för varmt.
  • Loncelot
    saragranberg skrev 2014-10-12 21:46:27 följande:

Jag har hört att man inte ska bada i för varmt vatten i mer än 30 minuter. Dom på förlossningen rekommenderar ju att bada om man har sammandragningar och ont i kroppen :)

Beror väl på vilken värme man har på vattnet också, ja måste ha hett annars är det inte nån avslappning i badvatten för mig så istället jag ligger ner och duschar med fontän blir inte samma hetta då
  • Loncelot
    saragranberg skrev 2014-10-12 22:04:53 följande:

Ja men absolut! Man ska nog inte bada i kokhett vatten ;) men "normalvarmt" borde inte vara någon fara ^^

Önskar jag tyckte medel var skönt men det suger för mig... Snyft...
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-10-13 05:15:28 följande:

Min man är för söt!

Satt i bilen igår och småpratade lite om den kommande bebistiden vi har framför oss.

"- tänk vad konstigt det kommer kännas att nästa jul så har vi ett litet knyte som sprattlar och har sig" sa jag.

"- ja, och förhoppningsvis ligger det ett litet knyte till i din mage då igen" svarar han med världens drömmande leende

Haha, sött, skulle tro ni väntar ert första barn?

• Loncelot

Min man ville ha 4barn tills vi fick vår första som hade kolik i 4månader...det var inte kul ska ja säga.. Dock väntar vi nu vårt 3:e så man glömmer lätt dom svåra och jobbiga tiderna till det som är underbart med att ha barn.

• Loncelot
    saragranberg skrev 2014-10-13 08:46:42 följande:

Din man är bara fööööör söt! <3 Han borde smitta av sig på min fästman lite tycker jag ;) haha

Gärna lite hit också om det räcker till, min man är rätt trött på mig vid det här laget... Haha
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!