Nya BF Februari 2015!
Heej..
Någon som ser könet på UL bilden?? Eller vill gissa vad de kan vara för krabat i magen. Här en kännsla men vet ej om den stämmer..
Tacksam för hjälp.
Heej..
Någon som ser könet på UL bilden?? Eller vill gissa vad de kan vara för krabat i magen. Här en kännsla men vet ej om den stämmer..
Tacksam för hjälp.
Jag lägger upp bilder genom min Sony på familjeliv dock ska man inte ha standardversionen utan den andra, finns om man skrollar längst mer på sidan. Ska heller inte stå m.familjeliv utan www.familjeliv.se när man går in på internet på mobilen.
Hej! Går det att lägga in en bild via telefonen eller måste man göra via datorn? Ngn som får det att fungera från telefon?
Lyckades iaf fynda en hel påse med mamma kläder (6 par byxor, tio tröjor) för 200kr på min stads köp och sälj på fb!! Lycklig! :)
Ha ha förlåt. Kan inte sluta skratta åt din kommentar. Påminner om min bild när barnet håller handen för ansiktet och de ser ut som om hen har vääärldens största näsa :)
Fick ingen mysig fredagskväll igår precis!
Har känt vid ett par tillfällen hur det liksom nypt till och dragit strax intill naveln på magen, lite obehagligt men det har gått över.
Igår fick jag samma igen på jobbet. Tänkte att det går väl över, men det blev bara värre. Min kollega sa till mig att jag borde åka in direkt men jag ville vänta och se om smärtan gav med sig. Väntade dessutom på skjuts hem så jag tänkte bara be henne släppa av mig på sjukhuset hemma. Smärtan tog i allt mer, till slut kunde jag knappt gå innan jag vek mig. Ringde 1177 som kopplade mig till 112 som ville skicka ambulans men jag avböjde eftersom hon som jag bilar med kom i samma veva och fick istället köra mig till sjukhuset på orten som jag jobbar.
Väl där inne så kände jag dock att de inte tog smärtorna på allvar. Anmälde mig i luckan på akuten, fick stå och hålla mig i p g a smärtan och de bara hänvisade mig att sitta ner och vänta. Frågade då om jag inte skulle gå direkt till förlossningen, fick då lite trött till svar "-du är bara i v 21, det är för tidigt att hänvisa dig dit!". Till slut fick mitt sällskap säga ifrån att jag kunde inte sitta där utan de fick faktiskt ta in mig..nu!
In på ett rum, ner i en rullstol och skickades upp till förlossningen istället iaf.
Fick träffa en underläkare som mest tittade på mig som att hon undrade vad jag gjorde där egentligen. Undersökte m UL över magen. Hon gissade på cysta, en ssk på njursmärtor. Ssk tog prover, men hon var ingen hejare på att sticka direkt. Stack i ena armen, träffade då en nerv så jag fick en hemsk smärta rakt ner i handleden så hon fick ta bort nålen. Testade då att sätta nål på handryggen, där infarten fungerade men hon fick inget blodflöde. Fick då sticka på nytt i andra armvecket. Sen fungerade inte UL-apparaten ordentligt så jag blev flyttad till ett annat rum, en överläkare kom med som tittade.
De hittade inget avvikande på UL, bebisen såg ut att må bra.
Jag har tidigare haft smärta i magen som kommit och gått under några års tid som då suttit precis i naveln. Hon gissade bara med en axelryckning att dessa nog flyttat på sig. De gav mig lite smärtstillande och skickade hem mig.
Jag förstår att de inte kan trolla och inte alltid kan hitta en orsak. Men jag kände mig så ignorerad och fick känslan av att jag störde dem i deras arbete.
Och nu vet jag inte vad jag ska göra för den här smärtan har jag ju som sagt känt av vid några tillfällen men inte så här stark och den kommer nästan bara när jag är på jobbet.
Har känt lite grann nu på morgonen men det är bara små känningar men får ta det lugnt i helgen och se vad som händer
Sista två veckorna har jag börjat få jobbiga myrkrypningar i benen på kvällarna. Nån fler som har detta?
Yeey!!! Fick det att funka från mobilen, fast den vred sig!! :) tack för tipset Loncelot :)
Ultraljuds bild från 22/9, ngn som vet vad det kan vara?? :)
Någon mer än jag som är Sjukskriven??