Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

SkogsstjärnN skrev 2014-10-26 17:02:29 följande:

Gick och tittade på overaller idag, tänkte att jag skulle köpa så jag kan börja köpa något. Men där jag står i affären blir jag väldigt osäker hur varmt man ska köpa, hur har ni andra tänkt? Något halvvarmt och sen ha täcken/filt i vagnen för kalla dagar eller köper ni en riktigt vadderad overall? Jag som är från norrbotten tycker inte stockholmsvintrar är så kalla, men jag för ett barn? Jag har ingen aning:D

Fleeceoverall e bra i barnvagn samt bra filt/täcke om det nu är bebis vi pratar om se till att barnet ligger på varmt också, förskolebarn varmaste tack..
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-10-27 01:13:35 följande:

Usch, sitter här igen mitt i natten med vidrigt illamående har som en kallsup i halsen som gungar upp och ner. Och om ca 3,5 timmar ska jag upp och ha en "ljuvlig" tågresa på ca 75 minuter till jobbet.

Fick rådet av BM att testa Postafen.

Ni som testat detta, tyckte ni det fungerade bra mot illamåendet? Blev ni väldigt trötta av det?

Är ju redan väldigt trött p g a lågt järnvärde och somnar överallt, är orolig för att jag blir utslagen fullständigt om Postafen också har den effekten

Postafen har hjälpt när jag varit illamående efter mina ryggoperationer dock har dom inte hjälpt under min graviditet det är nog från person till person.
  • Loncelot

Fick idag besked om graviditetspenning och har fått den godkänd känns väldigt skönt!

• Loncelot
    mocha8676 skrev 2014-10-28 15:42:15 följande:

Skönt!

När går du hem på gravidpenning då?

Själv ligger jag i vilorummet under min lunch med feber.. Ska ta mig hemåt snart. Tänkte stå ut nån timme till för att inte förlora så mycket pengar.. Var ju hemma med feber för typ 6 veckor sen!! Grr..

Jobbigt med feber usch!

Jag går den 28:e december har sjukskrivning till 27:e december så känns väldigt lättande!
  • Loncelot
    hemljuvahem skrev 2014-10-28 22:17:18 följande:

Någon mer än jag som undrar över Kiriaki? Hon var så aktiv och nu inget :/ Hoppas det inte hänt något.

Faktiskt tänkt på det, håller tummarna för att allt är lugnt.
    hemljuvahem skrev 2014-10-28 22:20:59 följande:

Förresten ni som skickat in ansökan om gravidpenning och fått svar; tog det lång tid?

1,5 vecka typ helt otroligt snabbt!
  • Loncelot
    saragranberg skrev 2014-10-29 09:16:18 följande:

Hur mycket har ni gått upp hittills?

Jag gick in i v26 igår och har gått upp 13,4kg :/ börjar få lite ångest.

10,5kg v.23 här, ångest mjo...
  • Loncelot
    Blond87a skrev 2014-10-29 09:57:41 följande:

Ja har gått upp 5,3 kilo. I v 25. Mitt första barn. Vet inte hur mycket man ska ha gått upp.

Nån som vet?

Allt mellan 10-30kg är fullt normalt sen finns ju alltid dom som inte går upp ett skit o är jätte stolta över det... Grattis till dom.. Sen finns det självklart dom som inte går upp o vill gå upp...

Runt 10kg är bebis, livmoder kaka osv...
  • Loncelot

Med första barnet gick jag upp 30kg o hade gått ner dom efter 2-3månader så man kan räkna med att vätskan i kroppen väger endel....

• Loncelot
    hemljuvahem skrev 2014-10-29 16:35:22 följande:

Hoppas bara inget hänt :/

1,5 är ju jättebra! Ska försöka få iväg mina papper imorgon. Går in i v.25 på Fredag och kommer ansöka om full grav.peng. Har tagit tid att få tag på div bilagor.

Skönt att få det gjort mådde nästan illa när ja öppna brevet man vet aldrig med försäkringskassan men brukar inte ha problem med mina diverse problem.. Hade också väldigt bra med att chefen fixade det på 1sekund med sina papper till försäkringskassan! Skönt att ha det klart nu
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!