Inlägg från: Johannniii |Visa alla inlägg
  • Johannniii

Nya BF Februari 2015!

Kan inte alla lägga till var man bor??

Bf 21/2, 3e barnet. Kön okänt. 23 år, gift och bor i Halmstad

• Johannniii

Åkte in till akuten igår med extrema smärtor i magen... Visade sig att vara njursten... Blä!! Så behandlad med kramplösande (vilket man inte alls vill ha när man redan "läcker" när man nyser) ... Ont så in i h-vete gör det när anfallen kommer... Sömnen inte alls trevlig.. Inga fler sjukhusbesök nu!! -.-

• Johannniii
    elless skrev 2014-09-26 21:05:26 följande:
    Åh fy, vet exakt hur smärtsamt det är!! Hoppas det släpper av snart.
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
    Tack. Hade hellre fött barn än ha den smärtan! ;/
  • Johannniii

Kanske inte passar in.. Men ligger här och fäller tårar för att tiden går så fort. Helt fantastisk är framtiden men det som ligger bakom är saknat! Och nu är min son 1 år. Snart blir han också storebror!! <3

• Johannniii
    Loncelot skrev 2014-09-28 08:58:37 följande:
    Jag tänker så här när det gäller namn, vill att mina barn ska vara trygga och inte mobbade under sin uppväxt, vet många som varit mobbade pga av sina namn.. Så välj ett namn som ni vet är ett bra namn, jag vill om det är en flicka så vill jag ha namnet René det vill min man absolut inte då det är ett killnamn i Chile och tydligen nått slödderknarkare från förr... Känner att jag älskar det namnet o vill inte ha nått annat så känns ganska kört och hoppas ännu mer på en pojke... Va ska man göra pffffff suck....
    Tänkte på det du säger. Vi har också tänkt så. Och inga namn som kan rimma på etc. Men hade en i min paralell klass som hette René och hon blev mobbad för sitt namn och kallad "René diarre" .. Bara en tanke när du ändå funderar ;)
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-09-28 06:34:32 följande:
    Vilken sotnos!!! Jag vet hur det kanns!! Var pa kalas idag med sonen som blir 1.5 ar i Oktober och sag honom bli knuffad av ett annat barn for forsta gangen.. och dessutom handskas med den lilla mobbaren alldeles sjalv utan att bli arg eller ledsen. Han stod pa sig, sa ifran ordentligt och fortsatte sen att vara glad och busa vidare, skotte det perfekt. Kanns som att han vaxer upp alldeles for fort Gråter
    Det gör ont att se dem växa upp.. Ser dottern som snart blir tre. Hon är stora tjejen. Pratar rent och kan så mycket.. Förståndiga tös, känns som att hon föddes igår men nu är tillomed lillebror påväg att tala.. Så bara att inse att tiden går.. :( och snart är vi fem.. Då blir Ivar genast jättestor :/
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-09-28 12:50:48 följande:
    Jävla folk e inte friska blir så irriterad, ja hade ju inte tänkt på diarré hehe o det vill ja absolut inte... O man vill ju helst ens barn ska vara lite mer av populära inte populära gängen menar ja nu men ni förstår säkert vad ja menar... Sen har ju inte allt men namn o göra man kan ju underlätta med bra namn o bra kläder iallafall så gott det går...
    Jag vet. Sinnessjukt!!! Jag hoppas Ivar blir lite "cool" själv för Ivar är ett tungt namn att bära om man är lite mesig. Elin kör nog över vem som helst oavsett namn. Haha så hon klarar sig ;) vi funderade på Tage. Det rimmar på mage, hage.. Så nja.. Får se.

Hehe kul när de är så stora. 3.5 är en härlig ålder har jag hört. Får se hur Elin är innan sommaren. Men innan dess ska jag njuta av denna 2,5 års trots som är och allt bus o mys . ;p
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-09-28 16:22:47 följande:
    Ja tycker om namnet Algot men känner så länge ja inte vet vad det är för nått i magen så vet ja inte hur seriöst ja kan tänka på namn hihi måste ha ett kön först! smile5.gif
    Hehe okej. Ja det finns många namn. Jag och min man har endast släktnamn på 4 bokstäver på våra barn. Så vi har det lite körigt ;)
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-09-28 20:53:24 följande:
    Vi har namn pa V som fornamn och slaktnamn som mellannamn.. som rakar ha blivit pa H bada tva haha. Aldsta sonen heter Vilde Hans och bebisen ska heta Vali Henning.. Henning ar fran min pappa och farfar och Hans ar makens gammelmorfar fran Norge :) Vilde blev Vilde bara for att.. han ar vild. I magen var han vild som fasen och lika vild utanfor, Vali efter Odens yngsta son.. Maken tycker om nordisk mytologi och min alskade morfar som inte finns med oss langre var valdigt inne pa nordisk mytologi ocksa sa det passade oss perfekt Glad
    Va kul. Alla våra barn har 3 namn ;) hehe så har lite att stå i. Vi var också inne på asagudar etc när vi väntade första.. Frej, thor, loke är namn som varit aktuella men inte blivit. Vi trillade in på släktnamnen och sen har det fortsatt så. :p vissa mellannamn är dock mer än fyra.. Då vi varit mer noga med släktnamn vi tycker om. Så dottern heter Elin inga Lovisa och sonen Ivar Lars Arne. Elsa Anna Märta blir det nog nu eller blir det kanske Tage Jonas Lennart, men vi är inte helt bestämda.. så vi får fundera lite till. Vi sitter mycket och släktforskar och läser om människor. Finner deras intressen, arbeten och personlighet genom att fråga runt.. Heltids jobb att leta ett namn som klingar rätt och betyder något. :p Vali gillade jag , riktigt fint. Synd att ingen heter det i släkten xD
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-09-29 00:42:18 följande:

Nog kan ni val ga ifran regeln om ni hittar nagot ni gillar! Flört Vi funderade pa 3 namn men har i USA ar det ju himla krangligt alltsa.. Jag heter tex Sara Anna Maria, med Anna som tilltalsnamn.. Det ar helt jakla omojligt att fa dom att forsta att jag heter ANNA och inte mitt FORSTA namn. Herregud. Alla myndigheter anvander Sara trots att jag upprepade ganger forklarat att det inte ar mitt tilltalsnamn sa inget stammer med I.D kort och bankkort etc.. Det ar nog svart att fa dom att uttala Vilde korrekt sa vi tankte att han nog blir galen som vuxen om han maste brottas med tva mellannamn dessutom Skrattande

Jag har forsokt slaktforska lite och har hittat en miljard grejer pa ancestry.com men jag ar for snal for att betala sa sitter fast i letandet :P Om nasta bebis hade varit en tjej sa hade vi dopt henne till Ingrid Birgit. Ingrid for att det ar sa fint och Birgit efter min mormor.. Far spara det till 3:an och hoppas att det blir en flicka kanske.. Fast jag skulle inte ha nagot emot en tredje pojke heller Cool

Hehe okej. Ja det är ju klart krångligt då men det är likadant i Sverige när man inte har tilltalsnamnet först. I vår släkt har alla tilltalsnamnet först av tre. Då är det inte lika lurigt ;) Ingrid är fint, det gillar jag :P jasså? Vad tycker de är svårt med det? Förstår de Inte att e'et ska uttalas i namnet? Hehe åh så irriterande . När namnet är så fint med. Hade börjat koka varje gång xD jag gillar isac men det kan jag nog inte övertala min man om :/
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!