Inlägg från: Johannniii |Visa alla inlägg
  • Johannniii

Nya BF Februari 2015!

Alltså min bebis trycker ner så att det strålar som kramp hugg i innerlåren. Kan fan inte gå!!! Var tredje steg typ så viker sig benet för att det kramp hugger sådär. Fruktansvärt ont gör de! Minns inte att jag haft det så med de andra två! Någon annan?

• Johannniii

Vaknade med knappaste känslan. Kände mig bajnödig men kissade bara massor, sen kom det massa mjölkiga flytningar, jag mår superilla och har mensvärk och molvärk i svanken! Så himla knäpp kombo!! Måtte det vara NÅGOT som händer!? Vi har små drömmar om datum. Idag 5e el 15e 20e el 25e haha. Vill ha snarast men siffrorna kan ju få bli snygga med :P

• Johannniii
    Stora My skrev 2015-02-05 07:50:06 följande:

För mig började det med molvärk i ryggen i måndagskväll. Håller tummarna det blir idag. 5:e skulle ju vara ett passande datum. Själv hade jag tänkt 6:e.

Hur var din molvärk? Var den som svaga kramper i ryggen eller var det som mensvärk i ryggen? För mitt är som mensvärk i ryggen typ. Ömt molande hela tiden. Vill ha ut bebis nu. Längtar så mycket och är så trött på att vara gravid..
  • Johannniii
    Stora My skrev 2015-02-05 09:13:08 följande:

Det molade på hela tiden, mensvärk så jag tänkte att det här är nog lovande. Hade någon liten förvärk på kvällen men sen drog det igång på natten och värkte var 10-15 min.

Okej. Jag har mensvärk hela tiden nu o lite mol i ryggen. Det sticker lite i livmodertappen med. Så håller tummarna att kroppen jobbar lite o är på g. :)
  • Johannniii
    Magdalena88 skrev 2015-02-05 14:58:52 följande:

4 dagar över tiden här. Igår kväll satte mensvärken igång tillsammans med sammandragningarna. Trodde verkligen att det var på g tills allt stannade av imorse... Buhu! Var inne på en kontroll och livmodertappen var helt utplånad med jag hade knappt börjat öppna mig. Så hem igen och väntan fortsätter... Vilken evighet detta känns som! Som förstagångsföderska känner man sig så osäker på allt också. Hoppas hoppas det sätter igång ordentligt snart!

Någon annan som känner igen sig? Som haft mensvärk som sedan avtagit?

Men är den helt utplånad så händer det snart! Jag håller tummarna att du får bebis inatt :)
  • Johannniii
    Jw83 skrev 2015-02-05 16:55:56 följande:

Jag har fått en tid till ställningstagande angående igångsättning på måndag. Nån som vet hur det går till? Vilka undersökningar görs? Hur tas beslutet? Kan man riskera att bli igångsatt samma dag eller får man en ny tid för igångsättning när beslutet är taget?

Ctg, ultraljud och gyn. De kollar om du är mogen osv. Är du öppen mer än 3 o det är lugnt på förlossningen så kanske de sätter igång dig direkt. Annars får du nog komma tillbaka dagen efter. Oftast tar man vattnet först. Väntar o ser om något händer . Sen får man dropp. Är du inte mogen alls får du nog gel eller en supp i slidan som gör att det mognar :)
  • Johannniii

Här mår man illa, bajsinödig och mensvärk o molvärk! Ont i blygheten med! Kommer knappt ihåg hur det var för 3 år sen med dottern! :/

• Johannniii
    Stora My skrev 2015-02-05 18:34:56 följande:

Då verkar det ju vara på gång. Jag hade ju samma, lika i tisdags.

Åh hoppas ! Skulle vara så rättvist om jag födde 2 veckor innan nu!! Haft några sammandragningar nu ikväll med. Hoppas!! Får väl färdknäppa innan vi lägger oss sen! Haha ser såååååå fram emot att föda barn och få upp bebis på mitt bröst . Medt underbara känslan som finns!
  • Johannniii
    Saltvatten skrev 2015-02-06 09:35:38 följande:

Spännande att läsa om hur det går för er andra här inne Glad
    Själv går jag in i v 40 imorgon med BF om exakt en vecka men här händer inte så mycket än. Vaknade i morse med lite molvärk i magen som håller i sig lite i bakgrunden men ytterst svagt Tungan ute Maken är väldigt spänd på när det ska sätta igång.

Sover väldigt illa på nätterna. Är varm som en kamin ibland. Sover med så tunt nattlinne jag har, utan täcke och med vädringsfönstret öppet. Svårt att få till en bra sovställning, vaknar flera gånger/natt och måste försöka vända mig (vilket inte är lätt då jag dessutom blir väldigt spänd över magen när jag byter läge) eller gå upp på toaletten. Eftersom min hosta håller i sig så måste jag sova med huvudet högt vilket inte heller är en optimal ställning för rygg o mage.

Är så trött på dagarna att jag börjar undra om det är nåt fel på mig! Vill bara sova och vila, har ingen ork att ta tag i nåt alls för tillfället.
    Nu har maken varit ledig i tre dagar men då han fortfarande varit lite krasslig med sin förkylning har vi inte fått gjort så mycket som vi tänkt oss. Prio har varit att försöka få bort så mycket flyttlådor som det går. Men inget är klart i barnrummet änObestämd Spjälsängen står fortfarande ouppackad i svärmors garage, vi behöver köpa lite färg och måla om ena väggen (som är tråkigt cementgrå och dessutom extremt dåligt målad av förra hyresgästen). Vi har inga gardiner eller lampor uppsatta där inne. Nu ska iofs bebisen sova i vårt sovrum den första tiden så det finns tid att fixa i barnrummet men hade ändå varit skönt om det varit klart före bebisens ankomst.

Har ni andra allt klart? Fixat barnrummet? Köpt allt?

Här är allt fixat. Vi har sorterat ut syskonens leksaker och rensat så där inte är massa som de inte leker med, städat ur alla garderober. Tvättat alla kläder, sorterat skafferiet tillomed. Vi har 2 färdiga barnrum men de är ju upptagna. Men bebis sover i vagga i vårt rum i 2-4 veckor. Sen får vi se helt enkelt vilka som ska dela rum :) vi ska snart bygga nytt hus på en gård vi köpt medan vi bor kvar i detta huset, så de får dela en tid sen får de egna rum allihop :)

Allt annat har vi sedan tidigare. Varit och shoppat lite neutrala kläder från newbie.

Är det någon som har erfarenhet om bärsjal? Har en babybjörn sele men är nyfiken på sjalen. Har hört att den är bästa vännen när man får tredje barnet? Någon som vet? :)
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2015-02-06 10:38:20 följande:

Imorgon ska vi ha Kalas för barnen som fyller 3 och 4år, undra hur man ska orka hmm...

Maken försov sig i morse o var stressad till jobbet så ja valde att ha min bråkstakar hemma. Pfff trött.....

Ska göra skagen till dom vuxna imorgon o.......usch ja brukar skala 1kg räkor när ja gör till oss hemma o det suuuuger..... Nu har ja köpt 4kilo till imorgon!!! :'(

Men fy va jobbigt. Hade inte ens orkat skala till mig själv just nu! ????
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!