Saltvatten skrev 2015-02-06 09:35:38 följande:
Spännande att läsa om hur det går för er andra här inne 
Själv går jag in i v 40 imorgon med BF om exakt en vecka men här händer inte så mycket än. Vaknade i morse med lite molvärk i magen som håller i sig lite i bakgrunden men ytterst svagt
Maken är väldigt spänd på när det ska sätta igång.
Sover väldigt illa på nätterna. Är varm som en kamin ibland. Sover med så tunt nattlinne jag har, utan täcke och med vädringsfönstret öppet. Svårt att få till en bra sovställning, vaknar flera gånger/natt och måste försöka vända mig (vilket inte är lätt då jag dessutom blir väldigt spänd över magen när jag byter läge) eller gå upp på toaletten. Eftersom min hosta håller i sig så måste jag sova med huvudet högt vilket inte heller är en optimal ställning för rygg o mage.
Är så trött på dagarna att jag börjar undra om det är nåt fel på mig! Vill bara sova och vila, har ingen ork att ta tag i nåt alls för tillfället.
Nu har maken varit ledig i tre dagar men då han fortfarande varit lite krasslig med sin förkylning har vi inte fått gjort så mycket som vi tänkt oss. Prio har varit att försöka få bort så mycket flyttlådor som det går. Men inget är klart i barnrummet än
Spjälsängen står fortfarande ouppackad i svärmors garage, vi behöver köpa lite färg och måla om ena väggen (som är tråkigt cementgrå och dessutom extremt dåligt målad av förra hyresgästen). Vi har inga gardiner eller lampor uppsatta där inne. Nu ska iofs bebisen sova i vårt sovrum den första tiden så det finns tid att fixa i barnrummet men hade ändå varit skönt om det varit klart före bebisens ankomst.
Har ni andra allt klart? Fixat barnrummet? Köpt allt?
Här är allt fixat. Vi har sorterat ut syskonens leksaker och rensat så där inte är massa som de inte leker med, städat ur alla garderober. Tvättat alla kläder, sorterat skafferiet tillomed. Vi har 2 färdiga barnrum men de är ju upptagna. Men bebis sover i vagga i vårt rum i 2-4 veckor. Sen får vi se helt enkelt vilka som ska dela rum :) vi ska snart bygga nytt hus på en gård vi köpt medan vi bor kvar i detta huset, så de får dela en tid sen får de egna rum allihop :)
Allt annat har vi sedan tidigare. Varit och shoppat lite neutrala kläder från newbie.
Är det någon som har erfarenhet om bärsjal? Har en babybjörn sele men är nyfiken på sjalen. Har hört att den är bästa vännen när man får tredje barnet? Någon som vet? :)