Inlägg från: Johannniii |Visa alla inlägg
  • Johannniii

Nya BF Februari 2015!

Fullmåne den 4e . Sägs ju dra igång. Kanske därför så många har känningar? Jag undrar fasen om jag inte läcker vatten eller nått! Ska ringa förlossningen sen tror jag. För det rinner när jag sitter på ett visst sätt o på toa. O de är inte kiss.. För det är genomskinligt på trosskyddet och mitt kiss har varit väldigt mörkt hela grav.. Eller så är det supertunna flytningar. Oavsett vill jag va säker ..

• Johannniii

Sitter och väntar på läkaren på förlossningen .. Började bli nojig med blödningar, blöt binda, inga rörelser och molvärk.. Ctg va bra.. Nu ska det bara undersökas med. Så det känns lugnande. Drömmer om svar om att va öppen typ 4 cm! Hahaha men de kommer säg att tappen är omogen och inget öppet. Så kan säkert åka hem i lugn och vänta på att gå över 15 dagar efter dessa 18 som är kvar. Haha positive thinking :/

• Johannniii

Nu har jag varit på kontroll. Allt såg bra ut , enligt dem eftersom jag var helt opåverkad.. Själv tycker jag det kunde hänt nåt då! Haha!! Bara att vänta!

• Johannniii
    Slumpan skrev 2015-02-03 17:29:43 följande:

Segt. Å andra sidan fick ju jag beskedet att jag börjat öppna mig för 2 veckor sen!! Och ingen bebis har valt att titta ut. Så kan ju lika gärna vara så att du öppnar dig fort sen när det väl sker och då är det ju ändå när som :)

Ja nä men det är sant. Fick dock tid för att komma in för en hinnsvepning den 20e hehe så de va ju snällt när man har bf 21 :D
  • Johannniii
    örnen skrev 2015-02-03 19:33:32 följande:

Saltvatten; du har varit tyst idag, hur går det?

Väntar 3an och bebis har varit fixerad sedan vecka 30 :)
  • Johannniii
    Mammaslillaflisa skrev 2015-02-04 08:10:27 följande:

Vi åkte en vända till förlossningen igår då jag inte hade känt bebisen på hela dagen och jag mådde allmänt dåligt med huvudvärk och illamående. 

Allt såg bra ut men tydligen är de lite betänksamma kring att han är seg och sover så mycket.

Så nu måste jag "känna" rörelser minst varannan timme alltså det får inte gå längre än två timmar. Sen ska jag lägga mig ner på höger sida eller rygg, dricka kallt i minst två timmar. har jag inte känt något då måste vi åka in igen. 

Så nu får jag inte köra bil eller någonting. Vilket innebär att min man nu måste ta över hämtningar och lämningar av barn hahaha, vi hade bokad klipptid idag också till sonen osv osv. 

Jag ska i princip göra så lite som möjligt. fan, jag som är så rastlös. Å nu börjar jag få huvudvärk igen också. bbbah! 

Nåja, reparatören kommer idag iallafall och tittar på vår värmepump så lite sällskap får jag. Å förhoppningsvis en fungerande värmepump ;)

Usch låter jättejobbigt! Men höger sida eller rygg?? Va!? :O på förlossningen här säger de att man absolut inte ska ligga på höger sida eller rygg, bara vänster sida för att det ökar blodtillförseln till bebisen på vänster. Va knas! :O
  • Johannniii
    Stora My skrev 2015-02-04 10:41:37 följande:

Nu ligger jag på BB med liten kille hud mot hud på bröstet. Det drog igång på allvar i natt, fick lite feber ochblödning. Ringde in till förlossningen och rådfrågade och bm tyckte vi skulle komma in. Värkarna var inte så farliga just då men när vi en timme senare tog oss iväg började det bli ordentligt jobbigt. Trodde jag skulle föda i bilen men försökte hålla igen och vi hann in på en sal, fullt öppen och han kom till världen 15 min efter vi kommit fram till förlossningen, tre veckor för tidigt. Det är en liten kille på 2500 g och 46 cm lång. Vi mår alla bra.

Men åh grattis! Va underbart! <3
  • Johannniii
    Mammaslillaflisa skrev 2015-02-04 11:45:56 följande:

Det var för att få igång honom som jag skulle ligga så ;) Typ göra det lite obekvämt för honom och om han inte "svarar" ska jag komma in men nu under dagen har han rört sig, änom lite. Inga buffar eller så. Gillar inte att han är så seg. 

Okej. Hoppas han blir lite mer livlig nu så du kan slappna av! :)
  • Johannniii
    Saken86 skrev 2015-02-04 14:22:40 följande:

Är så sjukt hormonstinn och nere idag!! Vill bara gråta och fräsa och sura. Dra täcket över huvudet och gömma mig för allmänheten. Typ värsta pms:sen genom tiderna. Kanske hjärnan som blir lurad av mensvärken som vägrar ge med sig. Ska ta alvedon och hoppa in i duschen och ger det inte med sig ska jag försöka ta mig ut på en promenad eller nåt så det kanske utvecklas till mer. Hellre att det drar igång på allvar än bara gå omkring och små mola. Blir ju tokig..

Hehe vet vad du menar , grät i 3 timmar igår utan anledning. Kunde inte sluta! Helt sinnesjukt. och innan dess hade jag varit vresig och lättstött hela dagen. knasigt! Och idag har jag sovit som en stock på dagen. Är helt slut. Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. :O
  • Johannniii

Tidsfördriv med barnen :D

Saken86 skrev 2015-02-04 15:39:48 följande:

Jag är också sjukt trött!! Vill bara sova non stop. Och äta! Har fått tillbaka monster hungern. Äta och sova och sura och fräsa och springa på toa konstant. Det är typ min vardag numer. Börjar bli så himla less :( vill bara få ut plutten och börja livet som mamma!! Känner att jag är klar med att vara gravid nu....

Gah då är vi två!! Jag gick ju över med vår 2a 15 dagar.... Sjukt jobbigt!! Nu är det 17 dagar kvar och de kan ändå bli ytterligare 15 på det i värsta fall. Blir trött bara jag tänker på det!! :( fick dock lite energi i em när jag hämtat barnen så vi målade med fingerfärger och barnen fick måla en sol och sätta sina handavtryck på magen. Så tog vi bilder på oss allihopa sen, kladdiga överallt! Haha men nu är vi badade och rena. Lilleman sover och Elin tittar på barnprogram innan läggdags :p snart är det soffläge igen!!! Och imorgon är det 16 dagar kvar.... Haha tur att jag sov 3 timmar innan vi hämtade barnen. Tackar Gud varje dag att min man skadade sig på jobbet o är sjukskriven med mig :P hehe
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!