Inlägg från: Johannniii |Visa alla inlägg
  • Johannniii

Nya BF Februari 2015!

Lovee skrev 2014-10-08 17:24:53 följande:

Hej! Är det någon av er som ska/har sökt graviditetspenning? Vad jobbar ni med och vad skrev ni i brevet till FK?

Sen är jag lite nyfiken på att höra om ni har handlat något till bebben än? Jag hittade ett skötbord på blocket igår som jag har köpt. Och lite kläder förstås! :)

Jag hade grav penning med 1an o 2an.. Där står det att jag hanterar pappersbuntar o paket på ca 30kg hela tiden dagligen. Jobbar med ritningar o tryck. Men ska nog inte ansöka denna gången. Tror jag jobbar så mycket som möjligt och sedan blir sjukskriven isf istället.
  • Johannniii
    saragranberg skrev 2014-10-12 02:05:51 följande:

Jag börjar känna mig gigantisk nu :P phpooDGVU44821.jpg

Instämmer med kiriaki , fin lite kula :) lagom. Själv är man lika stor som när man var i 40+ med nr 1 och nr 2.. Ser inga fötter längre och kan inte knyta skorna ... Hahahahahha hade varit supernöjd med din lilla fina kula! :)
  • Johannniii

Har sammandragningar från helvetet och mår illa... Haft Det sedan kl 14 idag.. Sjukt ansträngande. Ska försöka sluta stressa men det är svårt. Magen o korsryggen gör krampaktigt ont :( visserligen tredje barnet, men kommer inte ihåg ett skit fast att jag födde barn senast för 1 år och 3 veckor sedan. bada? vila? tips någon?

• Johannniii
    kiriaki skrev 2014-10-12 19:00:53 följande:
    VILA OMEDELBART!!!! En tjej jag foljer pa instagram klagade pa hemska sammandragningar och sa att hon borde dra ner pa stressen men "inte har tid".. Fodde sonen i v.23+3 for nagra dagar sen, dom vet fortfarande inte om han kommer att klara sig. 
    Usch nu blir jag orolig.. Jag som jobbar heltid. Har 2 ungar på olika dagis och börjar veckan som gräsänka då mannen är iväg på älgjakt.. :/ hur gör man för att inte stressa då? Asså jag har det i blodet.. Stressar alltid,. Varit extremt på senaste.. Men vad gör man? Planerar allt 1 timme innan så man kan slappa den överflödiga tiden?? Eller hur gör man? :(
  • Johannniii
    Jonej skrev 2014-10-12 20:30:22 följande:
    Kanske värt att kolla upp det där snarast. Man ska ju inte ha ont i de här veckorna...kollat uvi?
    Ska försöka tagga ner. Är det kvar imrogon så ringer jag bm.
  • Johannniii
    saragranberg skrev 2014-10-12 19:12:49 följande:
    Jag skulle ta ett varmt avslappnande bad och sen slappa på soffan hela kvällen. Du MÅSTE verkligen vila!

Hoppas det blir bättre snart <3
    Tack. Ligger i soffan med en kopp te.. Med min man som huvudkudde.. Jag har hög puls av stress i hela kroppen ändå.. Så förösöker andas o vädra ut i huset .. Ska lägga mig tidigt. Är det inte borta imrogon så ringer jag bm.. :/
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-10-12 21:02:52 följande:
    Lägg dig i badkaret vänd duschslangen åt motsatthåll från kroppen på svagt tryck så det blir som en fontän över dig kropp och för den sakta fram och tillbaka över kroppen, vattnet droppar då på din kropp och för mig känns det väldigt avslappnande så gör jag minst varannan dag i minst 25min på önskad värme, släckt ljus med ett värmeljus på kvällen, gör man det på dagen får man leva med att det är ljust...
    Tack! Tror jag tar ungarna med mig o åker raka vägen hem till mina föräldrar. Låter dem ta barnen o lägger mig i deras jacuzzi. (Avstängd givetvis). Det är exakt vad jag ska göra när sista jobbminuten är slut imorgon.,
  • Johannniii
    Loncelot skrev 2014-10-12 21:07:15 följande:
    Jag har läst någonstans det är inte bra för barnet att bada för varmt... Hmm vet dock inte hur det stämmer men känns ju ganska realistiskt om man ligger i varmt badvatten att barnet påverkas om det är för varmt.
    Ja man får inte bada eller basta så att kroppen överstiger 39C, vill man ändå göra det så ska man dricka kallt vatten under tiden, (undersökt frågan noga då jag o min man älskar spa) ;)
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-10-12 21:33:09 följande:
    Jag skulle nog sjukanmala mig nagra dagar om jag var du, lamna barnen pa dagis och forsoka vila ordentligt! Det ar nog battre att sjukanmala sig en vecka an att behova fa en prematurbebis och vara borta fran bade jobb, man och barn i manader. Ta hand om dig sjalv kvinna :) {#emotions_dlg.flower}
    saragranberg skrev 2014-10-12 19:14:34 följande:Satan vilken fin mage du har :D

Håller med dig om det där med brösten, är samma sak här. Har gått upp till D kupa redan :P
    Tack tack! :D Kanner mig mest som nagon som borde springa runt naken pa savannen och vara med i National Geographic hahaha
    Ja, får se hur jag gör. Jobbar inom familjeföretaget så jag kan lösa det enkelt. Men ska Se hur det känns imorgon. Lovar att ta det på allvar. Legat på sängen jämte min man o pratat en lång stund om allt mellan himmel o jord, blev visst vuxenstund i slutet.. O nu känner jag mig avslappnad o lugn. Hoppas det håller i sig.. Är lite orolig över hur livet ska förändras med tre barn och en hund. Men nu när vi pratat i lugn o ro känns fet hyfsat, tack för all omtanke.
  • Johannniii
    kiriaki skrev 2014-10-13 00:04:20 följande:
    Men oh sa mysigt! :) Bra att du ar avslappnad nu, blir ju orolig! Jag var sa himla stressig med forsta sonen, skulle gora saaa mycket.. Lyfte mobler och hade mig pa slutet och akte motorcykel tills 5:e manaden.. Till slut hade jag sammandragningar och da kom bade maken och kompisarna och i princip skallde ut mig och sa at mig att lagga av och satta mig pa arslet och ta det lugnt... Skäms Vet att det ar himla svart att ta det lugnt nar man redan har barn men tycker det ar okej att be om hjalp nu, har alltid haft svart for det forut.. Du har tur som har foraldrarna som kan hjalpa! Och satt maken pa mer grejer nar han kommer hem fran jakten ocksa.. Vi har gjort sa att min man far ta alla fysiskt tunga grejer samt all utomhuslek, plocka undan leksaker (sa jag slipper boja mig upp och ner hela tiden) och lyft med sonen just nu.. Jag skoter det mesta av disk och tvatt osv men det ar riktigt avslappnande i och med att maken tar ut sonen pa aventyr i naturen under tiden :D
    Ska verkligen försöka. Började dagen med massage på jobbet.. Så skönt det med. Min man för övrigt gör nästan allt hemma. Jag lagar mat annars gör han allt. Tvätt, städ, läggning av barnen osv. Jag har inga sammandragningar idag, så försöker att inte stressa. Vet ju att jag ser fram emot en lugn kväll med bad och mat hos mamma o pappa ! :) ska ringa min bm och se vad hon säger. Någon som vet om det är svårt att bli sjukskriven mot slutet? Tack för allas omtanke!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!