• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • elless
    Saltvatten skrev 2014-09-30 05:39:52 följande:

Är det nån som kan rekommendera någon bra salva mot eksem?

Har fått klåda på och under brösten och nu fått lite eksem där. Gissar att det beror på att de blivit lite större och varmare än vanligt (så fort jag kommer hem så åker bh:n oftast av, den är bara obekväm just nu) Behöver något väldigt milt som man kan använda mot detta.

Tvätta med mild tvål och vatten och använd kroppspuder :)
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • elless

Min mage igår då jag gick in i vecka 22. Känner mig väldigt stor (men är ju liten i vanliga fall) och huden har verkligen stramat till och från och ibland kliat. På morgnarna är jag ofta så kissnödig att magen gör ont, men jag brukar behöva gå upp en gång per natt ändå. Sover ganska bra, men myrkryp och kramper i benen som kan bli lite obehagligt. Och så har jag nackvärk from hell ännu.. Hade tens på hela dagen på jobbet igår för att stå ut.
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-09-30 05:39:52 följande:

Är det nån som kan rekommendera någon bra salva mot eksem?

Har fått klåda på och under brösten och nu fått lite eksem där. Gissar att det beror på att de blivit lite större och varmare än vanligt (så fort jag kommer hem så åker bh:n oftast av, den är bara obekväm just nu) Behöver något väldigt milt som man kan använda mot detta.

Denna är jättebra :)

Även mina barn har fått denna vid eksem i tidig ålder funkar jättebra på vuxna med.
  • Loncelot

Kan även rekommendera starkt denna linnen om man inte vill ha bh på sig hemma, skulle inte överleva utan dessa... Dom håller upp lite också samt man blir inte svettig under brösten.... Jag har C-Kupa o för mig är det toppen.

cubus.com/sv/7036734_F590

• mocha8676

Jag har ju turen att kunna somna om direkt efter mina toabesök. Men ibland är jag så trött när jag vaknar att jag struntar i att gå upp, ignorerar att jag är kissnödig :)

• Loncelot

Linnen:a ser ganska långa ut men dom blir så långa/korta man vill ha dem dock max så lång som på bilden :)

• JJF
    Saltvatten skrev 2014-09-29 17:05:56 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt så här långt i graviditeten?

Vägde mig i morse och jag har gått upp ca 3,5 kg och är i v 21. Kändes lite chockartat att se vågen men med tanke på man ändå kommit halvvägs och haft mindre nyttiga cravings + mått dåligt och inte tränat ordentligt sedan i somras så är det rätt ok ändå Drömmer

jag har också gått upp 3.5 kg, är i v.22, samma här,ätit onyttigt och inte tränat.
  • JJF

Vi har funderat upp och ner på flicknamn innan vi visste könet. Inget namn har varit passande. I Finland är det så vanligt att finska talande uttalar svenska namn så fel att det låter riktigt fult, så det finns bara ett fåtal namn som låter lika på båda inhemska språken. 19.9 då vi hade ultra och fick veta att det är en flicka hade min morfar namnsdag; Alvar (enl. finsk almanacka) och då kom min sambo på att namnet Alva är ett bra namnalternativ och jag tyckte lika! Igår hälsade jag på min kära morfar på sjukhuset. Det enda ordet han fick ur sig som gick att tyda var "hejdå" när jag kysste honom farväl. På morgonnatten vaknade jag och kännde på mig, nu var han borta. Idag klarade jag inte av att gå på jobb och utöver sorgen harmar jag mig över att han inte hann hålla sitt barnbarnsbarn i famnen eller få veta att vi kommer att döpa henne efter honom.
    Ta vara på era nära och kära som ni har, skänk dem en extra tanke och ett besök medan ni ännu har tid. Krama om dem och kyss dem på kinden,jag är tacksam för att jag hann göra det.

• Saltvatten

Lite snabb hjälp behövs!

Fick nyss så fruktansvärt ont i magen Rynkar på näsan Har känt vid flera tillfällen senaste veckan hur det liksom dragit och nypits lite i magen strax till höger om naveln. Har dock tänkt att livmodern växer ju för fullt just nu så det måste vara det.

Nu precis kände jag igen hur det liksom nöp till och tryckte som på en viss punkt där och när jag lyfte upp vänsterbenet lite för att sätta mig ner så bara högg det till där på det stället! Gjorde ont så jag blev lite illamående Obestämd

Nån som känt nåt liknande?
    Gör inte ont nu när jag väl sitter ner men nu vågar jag ju knappt resa mig upp vilket jag måste för jag måste hinna med ett tåg om nån timme.

Fy sjutton, ska det göra så ont med bara ren växtvärk?

• jemo2014
    mocha8676 skrev 2014-09-29 16:35:44 följande:
    Jag beställde vagn i lördags. En marinblå Emmaljunga super Viking + babyskydd. Ca 10000 kr. Det var kampanj, halva priset på babyskyddet om man beställer en emmaljunga över ett visst belopp. Så "tjänade" 1750kr!

Min bästa vän ska ha barn vilken dag som helst nu och har en brio go next som väntar på att få användas! Det är en snygg vagn som jag hört bra om.
    Haha, det är så galet egentligen att man köper en BARNVAGN  för 10.000 kronor! Man är ju lite knäpp egentligen? Vår bil kostade 20.000 kronor liksom Skäms
    Men va fan liksom, det är ju våra små barn som ska skjutsas runt i vagnarna, värt att spendera extra på då! 
    Längtar så mycket efter vagnen, den levereras hem till oss imorgon kväll redan!

Vi har faktiskt inte provat någon Emmaljunga, men vet flera i mina närhet som har just Viking och är supernöjda!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!