• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • jemo2014
    kiriaki skrev 2014-10-01 07:50:46 följande:
    Har i USA kan man fa en bra vagn och babyskydd for 1200 kr... Lagomt glad jag ar over att inte behova betala 10 000 kr!!! Jisses. Men da kostar det ju 200 000 kr att foda barn pa sjukhuset sa det kanske jamnar ut sig lite.. fast jag far iofs egen lakare, skoterskor, eget lyxigt rum, dom kommer in med juice och passar upp pa en osv.. Man kanner sig som en rockstjarna nastan hahaha Cool

Åh herregud! 1200 kronor? Ja, det hade ju varit mer än välkommet att betala så lite förstås. Men som du skriver är det ju "lite" andra priser på vård och barnomsorg där också hehe, så jag är nog nöjd över att bo i Sverige ändå!

Hur föder fattiga människor barn i USA?

Jag har aldrig uppskattat vården så mycket som under graviditeten. Det är så fantastiskt med helt gratis mödravård för alla, me like SKATT mer och mer! Hjärta

• Mariiiah
    Saltvatten skrev 2014-10-01 06:09:28 följande:

Nej jag gjorde inget särskilt. Böjde upp vänsterbenet för att sätta mig men det var allt. Kände även av det lite igår när jag satt still på ett möte på jobbet. Tack o lov inte lika stark smärta. Hade känts lite pinsamt att inför min chef och hennes chef bara ställa mig och skrika AJJ mitt under mötet :)

Åh vad less jag blir på mig själv! Varför kan man plötsligt inte tänka när man är hos bm?? Var där imorse och inte kom jag ihåg att fråga om det! Lyfte flickan imorse och tänkte efter lite var det kändes och det var precis till höger om naveln även för mig.
    ~Sigrid 2013-07-09~ I ~BF 2015-02-19~
  • Loncelot
    Mystjejen1989 skrev 2014-10-01 15:27:34 följande:

Ny här:) Väntar första barnet 21 februari 2015

Välkommen
    Sezzie skrev 2014-10-01 16:44:06 följande:

Det var en liten Ellie i magen på mig! Visade tydligt att hon var en tös på könsultraljudet igår :)

Va kul grattis
  • chatrine1986

Varit på UL idag och allt såg bra ut.

to. Vi tog inte reda på könet, barnen är besvikna.

Blev flyttad från 24/2 till 22/2

• Loncelot
    chatrine1986 skrev 2014-10-01 17:52:05 följande:

Varit på UL idag och allt såg bra ut.

to. Vi tog inte reda på könet, barnen är besvikna.

Blev flyttad från 24/2 till 22/2

När ja tittar på min dotters ultraljud så ser det ut som ett spökansikte som försöker visa sig i bilden, typ som om nån gammal släkting försöker visa sig o säga allt kommer gå bra.. Har ni sett nått liknande?
  • JJF
    kiriaki skrev 2014-10-01 07:45:05 följande:
    Alva ar jattevackert namn! Massor med kramar till dig. Jag vet hur det kanns.. Min farfar dog nar jag var i 5:e manaden med min forsta son, pa julafton.. Jag kunde inte aka harifran till Sverige innan sa hann aldrig saga hejda eller vara med pa begravningen. Sen hande nagot himla lustigt.. Min son foddes och sag ut som en kopia av min farfar, det gor han an idag. Alltsa kusligt hur lika dom ar. Likadan personlighet ocksa, min farmor bara grinar av gladje (och saknad) nar hon ser honom och kallar honom lill-Henning efter farfar :) Tror du kommer att se lite av din morfar leva vidare genom din fina dotter.. det ar fantastiskt :') 
    Tack för dina ord. Ja nog är det en fin sak att gener förs vidare och jag hoppas verkligen jag kan se morfar i min dotter fastän de är av olika kön :)
  • chatrine1986
    Loncelot skrev 2014-10-01 18:06:25 följande:

När ja tittar på min dotters ultraljud så ser det ut som ett spökansikte som försöker visa sig i bilden, typ som om nån gammal släkting försöker visa sig o säga allt kommer gå bra.. Har ni sett nått liknande?

De har jag inte tänkt på alls.. men de kanske visar sig
  • akbejan

Har också varit på ul idag. Allting såg bra ut men det tog lite tid då liten inte ville vara med på bild på rätt sätt i början. Vi bestämde oss innan för att inte ta reda på könet. Vi vill att det blir en trevlig överraskning. Kanske får se det ändå på tillväxt-ul i v.31-32

Tack för tipset om att kolla efter mögel i vagnen! Har också en Emmaljunga från -10 som vi tänkt använda oss av.

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!