Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?

Carolaj83 skrev 2015-03-11 17:04:00 följande:

Varit så nere så inte orkat vara inne. Men ny laddar jag för ny är period. Fyller 32 idag. Ålder på er andra?

Missade ju! Grattis på födelsedagen
  • Vanilla ice queen

Jaaaa äntligen kom mensen Så vi missade ÄL denna månad och hade bara sex tre dagar innan. Visst spermier lever ett tag men ÄL var två dagar senare. Nu blir det ÄL test så vi kan pricka in det mer exakt

• Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-03-12 10:09:09 följande:
    Men va skönt att den äntligen kom!!!! Lättare då ju
    Ja precis! Den är 3dagar sen och jag har alltså haft ÄL 3dagar senare än jag trodde. Så blir helt klart ÄL-test denna gång så vi inte missar!
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-03-12 11:55:18 följande:

Jag trodde att jag hade äl dag 14 i cykeln men näääää.dag 16så det är ju bra att veta. Vet att vi prickade in den så om det tog sig på dagis man ju hoppas det har fastnat/fäster oxå. Är egentligen inte så konstigt om man inte lyckas första gången. väldigt mycket som ska stämma så det är ju mer konstigt att man lyckas första äl Haha

Precis! Jag brukar ha dag 14 och verkligen känna av den men inte denna månad. Så det är ju bra att få lite koll
  • Vanilla ice queen
    tuggummigirl skrev 2015-03-12 17:46:02 följande:
    absolut!
    jag har oxå köpt från billiga tester...om de va de du mena å de har visat rätt varje gång =)
    Hos mig var de superbra när jag köpte i höstas! Men de två senaste leveranserna har varit katastrof tyvärr
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-03-12 18:30:50 följande:
    Då hoppas jag på bättre tur
    Ett tippa är att ta ett test bums när du går dem med kvällsurin efter att ha druckit massa vatten för att se om de blir blankt
  • Vanilla ice queen
    RobzMarley skrev 2015-03-13 06:19:24 följande:

Yes!! Efter tre dagar med blinkande gubbe och ONT nere i tjejmagen plus svullnad. Pang! Yes, en fast smiley idag!! Hurra! Även dett billiga ältestet från tradera funka visst! ????

Någon som vet hur långt efter positiv test infaller efter CB?? Är det 12-24h elle 24-36h? phpi8tGqK49265.jpg

Härligt Vilken dag i cykeln började du testa?
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-03-13 15:40:36 följande:

Är nog inte meningen att jag ska testa förrän på måndag. Fick ett mail igår att testerna är skickade men tomt i lådan idag. Tror att posten har varit här. Tittade i grannens låda och han hade fått post. Typiskt då.har ingen lust att tillbringa 52Tim på jobbet i helgen men har väl inget val Haha.

Läste igår att är man över 30 så ökar chansen/risken för tvillingar markant. Och min mormor fick tvillingar och Alicia hade 2 moderkakor när hon föddes. Och har man fått några barn innan va det oxå vanligare. Undrar om nån av oss här kommer få en sån överraskning Haha

Det var anledningen att jag gjorde ett privat vul i januari. Både jag och sambon har tvillingar i nära familj så vi var lite nojiga. En räcker alldeles lagom.
  • Vanilla ice queen
    RobzMarley skrev 2015-03-13 15:35:03 följande:
    Med de vanliga stickorna började jag typ dag 12.. Just in case hehe

CB dag 16,
    Gött! Tror jag får börja på dag 12-14 då jag oftast har 28dagar. Denna månad blev det ju dock 31dagar.
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-03-13 20:01:24 följande:
    Undrar vart man kan göra det här nere. Har blivit rädd då jag absolut inte kan göra kejsarsnitt. Epidural funkar inte på mig. Har provat 2ggr och har full känsel och kan ställa mig upp. Chockat några läkare kan jag säga haha.
    Hmm detta kan vara helt galet MEN jag tror att man får en spinalbedövning vid ks och inte epidural som su får vid förlossning. Epiduralen sprutas i i epiduralrummet och man kan röra sig efteråt. Spinal sprutas in i ryggmärgsvätska och bedövar helt så du inte kan röra dig. Vet fler där epiduralrummet inte tagit. Men om du inte skulle svara på spinalen heller så gör de ju KS under narkos
Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?