Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Har tjuvläst denna tråd ett tag men inte skrivit då jag inte är helt anonym här på FL. Har varit med i en anonym stängd tråd. Men nu med denna tabbe kanske jag får vara med här iaf? Har 3barn och plussade igår...

• Vanilla ice queen

Hej! Får man vara med här? Planerar mitt 4e och sambons första barn. Vart gravid i november men fick tyvärr veta att det var ett MA så jag skrapades för en dryg vecka sedan. Så sorgligt att nästan vara i vecka 12 och behöva börja om. Men nu är det nya tag som gäller.

• Vanilla ice queen
    lovley00 skrev 2015-01-22 19:37:36 följande:
    Välkommen :)

råkade i höstas ut för samma :( det var riktigt ledsamt och känslomässigt jobbigt så förstår precis.!
    Tack! Hur har det gått för dig efteråt? Har mensen och äl blivit regelbunden direkt efteråt? Vi vill så gärna bli gravida på en gång igen. Min käre sambo kom hem med folsyra och zink till oss i förrgår så hoppas att det ger effekt
  • Vanilla ice queen
    lovley00 skrev 2015-01-23 20:01:18 följande:
    Köp äl-tester och testa.
    Jag känner av min ägglossning väldigt tydligt (behöver tom alvedon ibland). Men nu går man ju bara och väntar på det
  • Vanilla ice queen
    lovley00 skrev 2015-01-23 20:00:32 följande:
    Jag skrapades inte utan fick tabletter och allt kom inte ut så tillbaka igen och ytligare en gång men efter det när kroppen stött ut allt så vart äl och mens regelbundet ja eller så som min var innan mellan 28-31 dagar.
    Skönt att du slapp skrapas
  • Vanilla ice queen
    Flisan79 skrev 2015-01-23 20:51:17 följande:
    Hur känner du äl?

Min kropp har fått spel. Jag känner och har alltid känt av äl tydligt. Tom att det blev ett problem efter barnen och hade ont i 1-2 veckor varje månad. Troligen pga cystor. Kände alltid vilken sida ägget släppte på (8 ggr av 10 på höger sida konstigt nog).

Hur som helst har jag ätit yaz p-piller då de tar bort äl helt och alltså varit utan äl sen juli. Tyvärr blev jag sjukt deppig och fick lite andra biverkningar så slutade i december. Efter det var cykeln på pricken. Kände tydligt av äl (fast bara 2 dagar som innan barnen) i januari och mensen kom exakt 14 dagar senare. Dock utan mensvärk och den var både sparsam och vattnig. Höll på ca 3-4 dagar sen inget och vi hade sex, dagen efter lite blod igen, sen dagen efter inget och vi hade sex igen, dagen efter ljust rött blod igen??.

Sen nu denna vecka (borde ha äl idag) har jag haft ont. Tänkt att det var äl på g men det höll sig inte till en sida utan mer i mitten och får ilningar/stick på båda sidor. Men främst ilande/smärta i mitten??? Funderar på om det är dubbel äl eller...ja något annat. Har inte sett till äl-flytningar men brösten som slutade ömma vid mens har börjat ömma igen, vilket borde tyda på att äl är nu??

Ghaaaa...nu skulle man haft äl stickor.
    Jag får dom kraftig molvärk på den ena eller den andra sidan ganska kraftig och den strålar ner mot benet på den sida det sitter.

Har dock aldrig mensvärk skumt nog.

Jag slutade med cerazette i juli och först i oktober kände jag av första ägglossningen. Hoppas verkligen inte att det tar så lång tid innan den hoppar igång efter skrapningen bara...

När jag slutade med cerazette så blödde jag ofta i samband med sex och ibland ganska mycket som snabbt avtog och försvann och sen kom det tillbaka vid sex igen. Du tror inte det kan bero på p-pillrena?
  • Vanilla ice queen
    Flisan79 skrev 2015-01-23 21:48:31 följande:
    Möjligt. Det med blödningen alltså.

Fast denna äl-värk är bara så skum. Just att det inte sitter på någon sida. Hade det varit p-pillerna borde väl äl antingen hamnat fel eller uteblivit?
    Kanske är så att din älsmärta sätter sig lite mer diffust. Jag får ju liksom ont ner i benet så låter ju inte helt otroligt om det skulle kännas i hela livmoder på dig. Synd att du inte har test så du kan undersöka saken!

Känner igen ditt nick btw. Tror vi har setts i någon annan tråd...
  • Vanilla ice queen
    Flisan79 skrev 2015-01-23 22:24:25 följande:
    Ja, samma här! Var har vi setts mån tro smile5.gif

När är dina tidigare barn födda? Kanske någon annan gravidtråd från förr?
    Mina tjejer är födda 05, 07 och 09. Men detta är nog den första barnrelaterade tråden jag skriver i här på FL så kan inte vara det. Har du kanske varit med i lite "sandlådan trådar" månne?

Weee jag har älflytningar! Trodde jag börjat blöda men icke Dock ingen smärta men det kanske kommer. Ska nog våga mig på lite rajraj med sambon trotts att det endast gått 11dagar sedan skrapning. Har ju slutat blöda för länge sedan så borde ju vara safe
Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?