Flisan79 skrev 2015-01-23 20:51:17 följande:
Hur känner du äl?
Min kropp har fått spel. Jag känner och har alltid känt av äl tydligt. Tom att det blev ett problem efter barnen och hade ont i 1-2 veckor varje månad. Troligen pga cystor. Kände alltid vilken sida ägget släppte på (8 ggr av 10 på höger sida konstigt nog).
Hur som helst har jag ätit yaz p-piller då de tar bort äl helt och alltså varit utan äl sen juli. Tyvärr blev jag sjukt deppig och fick lite andra biverkningar så slutade i december. Efter det var cykeln på pricken. Kände tydligt av äl (fast bara 2 dagar som innan barnen) i januari och mensen kom exakt 14 dagar senare. Dock utan mensvärk och den var både sparsam och vattnig. Höll på ca 3-4 dagar sen inget och vi hade sex, dagen efter lite blod igen, sen dagen efter inget och vi hade sex igen, dagen efter ljust rött blod igen??.
Sen nu denna vecka (borde ha äl idag) har jag haft ont. Tänkt att det var äl på g men det höll sig inte till en sida utan mer i mitten och får ilningar/stick på båda sidor. Men främst ilande/smärta i mitten??? Funderar på om det är dubbel äl eller...ja något annat. Har inte sett till äl-flytningar men brösten som slutade ömma vid mens har börjat ömma igen, vilket borde tyda på att äl är nu??
Ghaaaa...nu skulle man haft äl stickor.
Jag får dom kraftig molvärk på den ena eller den andra sidan ganska kraftig och den strålar ner mot benet på den sida det sitter.
Har dock aldrig mensvärk skumt nog.
Jag slutade med cerazette i juli och först i oktober kände jag av första ägglossningen. Hoppas verkligen inte att det tar så lång tid innan den hoppar igång efter skrapningen bara...
När jag slutade med cerazette så blödde jag ofta i samband med sex och ibland ganska mycket som snabbt avtog och försvann och sen kom det tillbaka vid sex igen. Du tror inte det kan bero på p-pillrena?