Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?

Carolaj83 skrev 2015-02-26 17:10:50 följande:

Jag har bim om 1 vecka, men känns verkligen som det inte blivit trotts att vi hade sex ons-fre och högst utslag på testen på torsdagen

Men man börjar ju inte känna något fören ägget fäst sig och det börjar produceras HCG. Om du hade ÄL för 7dagar sedan så är det ju lite tidigt att känna något! Så hopp finns det ju
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-26 15:25:13 följande:
    Håller alla tummar jag har. Jag väntar på min äl. På torsdag enligt kalendern. Så glad att jag bara hade mens i 4dagar. Brukade ha i en vecka förut.

Känns som dagarna går sakta. Barnlediga i helgen och första fertila dagen är tydligen på söndag. Och jag har bokat sambon hela nästa vecka. Fast jag skulle inte säga vilken dag äl va på. Haha. Han ville inte få prestationsångest. Stackarn
    Hahaha jobbigt med prestationsångest. Jag är glad att ÄL-perioden är över nu och vi har gjort allt vi kunnat nu och det ska bli skönt att ha sex för att man vill det och inte för att bli gravid nu i några veckor Åh vad jag hoppas att det tar sig nu bara
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-26 19:03:22 följande:
    Ibland tänker jag Hur svårt ska det vara liksom. Jag har alltid haft väldigt lätt och varit skit rädd för att bli gravid trots spiral och nu sitter man och va faaaan. Gillar inte när jag inte har kontrollen Haha. Jag är ju helt maktlös mot kroppen i detta fallet tycker jag. Haha. Sen sitter man på jobbet och jour googlar. Har redan börjat typ haha. Kommer bli en lång natt Haha. Hoppas ju på att nu när kroppen äntligen har kommit igång börjar rassla till som pelletspannan där hemma Haha. Sen börjar man läsa nåt om att ha 6 varannan dag till dag 10och sen vare dag osv. Inte faaaan vill man väl ha 6på schema?? Eller Haha. Näääää. Vi kör som vanligt minst en gång om dagen och det vore ju väldigt konstigt om man missar ägget då. Visst finns ju inga garantier att det blir nån bebis ändå. Nu sitter jag och funderar på hur tidigt en äl kan komma Haha. Jag inser att jag håller på att bli galen på riktigt. Så den biten har jag redan insett Haha
    Vi kör sex på scema just nu och har väll typ kört den där metoden du läst om. Sex varannan dag och sen tre dagar på raken. Och nej, det är ingen höjdare men vi vill bli gravida igen så fort som möjligt efter MAt så vi tänkte att vi ger det en chans. Men vi kommer inte fixa att köra det i längden så därför hoppas jag att vårt ihärdiga sexande gett resultat
  • Vanilla ice queen
    sweetheart80 skrev 2015-02-26 19:29:41 följande:
    Aha. Jo jag förstår det men jag hade nog faaaan tappat lusten och då hade det inte blivit nåt haha. bara nyfiken på en sak. När jag googlade smile1.gif så står det på vissa ställen att det inte va bra att ha sex varje dag pga spermierna. Men det bildas väl nya hela tiden eller har jag helt fel? Inte så att jag har funderat på det innan Haha. Jag hoppas verkligen att vi fixar värsta baby boom i november Haha
    Som jag förstått det så är det att gamla spermier kläggar igen i livmodern och gör det svårt för nya att ta sig fram. Sen har jag för mig att varannan dag ska ge bäst mängd på spermier typ! Men herregud folk blir ju gravida av avbrutna samlag tom så hur dåligt kan det vara liksom...
  • Vanilla ice queen

Jag har de senaste dagarna fått akne och sover som om jag vore död och är konstant trött. Kom på att jag brakade med en bm på gyn förra veckan och hon trodde att jag hade ÄL förra tisdagen. Och IOM att man i mitt jobb knappt hinner varken dricka eller kissa emellanåt så tog jag ett test nu på kvällen med rätt koncentrerat urin. Tyvärr glömde jag av testet (tog inte testandet särskilt serriöst) och kollade först efter 30min och såg ett svagt svagt streck. Kan mycket möjligt vara ett torkstreck men jag och sambon ställde klockan extra tidigt i morgon för att ta ett nytt test. Om det stämmer att min lilla blödning förra veckan var en ÄL-blödning så är jag imorgon på ÄL+10 så det borde synas om än svagt. Jag tror dock mer på att ÄL var i tisdags och att tröttheten beror på lågt HB (ska kolla mitt HB på jobbet imorgon tänkte jag). Men en gnutta hopp tändes måste jag säga även om förnuftet säger NEJ!

• Vanilla ice queen
    Vanilla ice queen skrev 2015-02-26 23:59:07 följande:

Jag har de senaste dagarna fått akne och sover som om jag vore död och är konstant trött. Kom på att jag brakade med en bm på gyn förra veckan och hon trodde att jag hade ÄL förra tisdagen. Och IOM att man i mitt jobb knappt hinner varken dricka eller kissa emellanåt så tog jag ett test nu på kvällen med rätt koncentrerat urin. Tyvärr glömde jag av testet (tog inte testandet särskilt serriöst) och kollade först efter 30min och såg ett svagt svagt streck. Kan mycket möjligt vara ett torkstreck men jag och sambon ställde klockan extra tidigt i morgon för att ta ett nytt test. Om det stämmer att min lilla blödning förra veckan var en ÄL-blödning så är jag imorgon på ÄL+10 så det borde synas om än svagt. Jag tror dock mer på att ÄL var i tisdags och att tröttheten beror på lågt HB (ska kolla mitt HB på jobbet imorgon tänkte jag). Men en gnutta hopp tändes måste jag säga även om förnuftet säger NEJ!

Pratade ska det stå, inte brakade.
  • Vanilla ice queen

Herregud det blev ett lite starkare streck inom tiden i morse. Fortfarande för svagt för att tro på riktigt än. Men ihhhhhh vad spännande

• Vanilla ice queen
    RobzMarley skrev 2015-02-27 07:12:22 följande:

En sak som jag tänker ofta på...

Jag hade det inte så farligt med ettan och tvåan.

Men med trean var jag så rädd, jag hade två friska barn och var så rädd att det skulle vara något fel på trean.

Det är ju annorlunda när man redan har barn. Nu är jag återigen livrädd. Men är det inte så att om man redan har flera friska barn så är chanserna goda för att barnet blir friskt.

Vi gjorde kub med trean och kommer att göra det med fyran också.

Hur känner ni?

Jag kommer göra kub med fyran. Vi är 32 och 40år så känns som man är mer i riskzonen än vid föregående graviditeter.
  • Vanilla ice queen

Jag fotade aldrig innan jag kastade testet tyvärr. Använde testlagrets (samma som när jag blev gravid i november). Vågar inte ropa hej än men fick absolut inget streck när jag testade efter mensen för att se om det var neg. Ska testa på söndag eller måndag igen men åhhhh vad jag hoppas nu. Det skulle förklara alla finnar jag fått och den enorma tröttheten jag känner trotts normalt HB (var lite bad ass och stack mig själv på jobbet idag )

• Vanilla ice queen

Känner jag mig själv rätt så kommer jag nog testa i morgon bitti igen. Ska försöka komma ihåg att fota då om det syns något. Hoppas det inte var ett sådant där "spökstreck".

Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?