• Frallanz

BF Juni 2015

vikarien skrev 2015-04-28 14:38:37 följande:

V 33 idag! Men är nojjig nu.. Inte känt några rörelse där inne idag direkt. Bara någon liten när jag vaknade imorse smile4.gif

Vet inte hur länge man ska vänta?

Vill ju inte åka in i onödan heller då vi har en bit att köra.

Nu kanake du redan gjort det men jag tycker det är bättre att ringa in o höra en gång för mucket än ingen alls, så kan de tala om vad du ska göra osv :)

Nu har inte jag lagt märke till mindre rörelser därinne osv, men jag ringer förlossningen direkt om jag skulle märka nån skillnad för säkerthetsskull. Så ring dem så kan du lugna ner dig lite efter att ha pratat med dem kanske, vi ska försöka vara lugna med ro i kroppen inför förlossningen nu tjejer! :)
  • Frallanz
    vikarien skrev 2015-04-29 10:16:38 följande:
    Jag satte klockan 18.00 som mål, innan dess skulle jag ha känt något, för då hade det gått nästan 12 timmar. 17.45 när pappan i huset kom från jobbet gjorde han en volt där inne smile5.gif sen kände jag flera gånger på kvällen. skönt! Man blir ju livrädd!
    Ja jag förstår dig!

I början då jag började känna sparkarna så kändes dem mycket under dagen, när han sen ändrade mönster och blev mer aktiv på kvällarna och knappt nåt på dagen blev jag fundersam, men insåg väldigt snabbt att han ändrat rutiner ;) nu är det full fart på kvällarna, samt mornarna när jag går upp för o kissa vid 5-6 så sätter han igång och "gör morgon" så får man ligga vaken framåt 8-9 innan han lugnar sig vissa gånger. Ibland när han sätter igång o sparkar när jag försöker sova en stund under dagen så kan de va jobbigt, men ack så göad man är för varje rörelse ändå :)

Ja, din bebis kanske bara är pappig av sig ;) våran är vrång, o slutar sparka såfort pappa vill känna efter, men det går hahah
  • Frallanz

Gick in i v34 igår, och tror att den lille vänt sig neråt. Det får vi reda på på tisdag under kontrollen :) men känns som att plutten vänt sig rätt nu, med tanke på stort tryck neråt och "stickningar" i både bäcken och urinrör *aj aj* sen mensvärk som kommer och går, men det har varit med hela vägen så inget direkt nytt :)

Men utöver det så mår jag rätt bra, väldigt trött på dagarna dock, och humöret svajar pga stickningarna och molvärken i magen.

Hur går det för er andra? :) mår ni bra?

• Frallanz
    thuram skrev 2015-05-02 21:09:07 följande:

Någon som vet om det är vanligt att bli åksjuk sent i graviditeten? 
    Har mått bra hela tiden egentligen "drömgraviditet" men idag när jag försökte mig på en 20 mils resa så gick det inte, efter att ha kräkts 2ggr var det bara att vända hemåt igen.. Kan tillägga att jag själv körde, kändes ännu knepigare..

Är i v36.

Jag blir åksjuk väldigt lätt på just bussar, så var det i början av graviditeten också (är i v34 nu), och nu är det likadant när jag åker buss, ibland i bilar när jag sitter bak.
  • Frallanz

Här är en till med en gosse i magen ;) sa bm på ultraljudet iaf, så hoppas det stämmer nu då, haha. Haft en toppengraviditet utan några besvär alls. Knappt märkt att jag varit gravid, förutom växande mage och sparkande bebis ;) haha.

Är i v35+5 och har nu fått molvärk de senaste dagarna, men enbart i ryggen. Som mensvärk dvs. Inga sammandragningar här, förutom när jag ansträngt mig eller så.

Åkte på en dunderförkylning idag också, färsta gången jag är sjuk sen i somras så man har haft det bra hittills iaf :)

• Frallanz
    slightlymad skrev 2015-05-15 08:43:31 följande:

Missyk: Första barnet, så det ska bli spännande. Går in i vecka 39 idag och känner att det börjar bli mer och mer nervöst. Nu kan han komma när som helst ju. Vet att jag är förberedd egentligen, men fysjutfysjutton vad nervig jag blir när jag tänker på det. Nervig, men kanske mest längtansfylld och glad! Är det första för dig med?

Är också min första! V36 nu och är minst lika nervig som du, så förstår :)

Känner mig superredo och lugn, men kan ändå inte låta bli att tänka på förlossningen.

Ont vet jag ju att det gör, men man undrar ju om man kommer förstår vad det är som sker o följa med förloppet :)
  • Frallanz

Vikarien: Så fruktansvärt och orättvist :(

Önskar det fanns något jag kunde säga, men är så tom på ord. Så ledsen av att läsa vad du går igenom just nu, beklagar tusen gånger om och blir samtidigt väldigt arg över att det ens är möjligt att nåt sånt här får hända!!!

Stora och många styrkekramar till er! <3

• Frallanz

Jag måste då säga att jag får vara väldigt lycklig som haft en problemfri graviditet, v38 på onsdag och sover lika bra på nätterna som vanligt. Får dock ont i bäckenet när jag har sovit, då det innebär att jag ligger ner väldigt länge, men utöver det har jag knappt märkt av min grav förutom en växande mage då :) utan att skryta alltså.

Men bara för detta så får man väl en väldigt jobbig förlossning istället..

• Frallanz

Hej på er!

Appen har strulat i telen så har inte kunnat skriva, så nu skriver jag från nätet i mobilen istället :) dumma app'

Här är det rätt lugnt, men tänkte höra om det är någon som kräkts och fått diarre innan förlossningen dragit igång? Väntar mitt första och fick idag springa o kräkas, för att kort därefter tämma tarmen = vattenfall (ursäkta infon). Mår kalasbra utöver det, så hade det arit magsjuka hade jag ju mått pyton tycker man ju.

Annars så är det bara väntan på bebis som skrr just nu. Nervös inför min allra första förlossning börjat jag bli. Inte pga smärtan, utan pga rädslan för att få panik genom varje värk. Men antar man får ta de då :)

Kram på er!

• Frallanz

Stort grattis till er som fått era små! Skrattande jättekul att läsa, och förstås väldigt avis nu! Vill ju också få ut min piggelin Hjärta

Här är det inga tecken som helst på nån förlossning, haha. Enda jag har märkt är att magen sjunkit rejält sen i fredags, så får väl hoppas att det är ett litet tecken iallafall. Inga sammandragningar eller förvärkar alls, men får väl hoppas att jag är en av dem som inte känner av dem då.

En vecka kvar imorgon! Nu är det ändå inte så jäkla långt borta :) lite nervös börjar man bli, snart är jag mamma för första gången!

• Frallanz
    lillsnuttan5 skrev 2015-06-08 16:12:39 följande:
    Man behöver inte ha några känningar innan. Det kan plötsligt hända bara

Iaf för min del har det varit så
    Man hör ju så olika, alla säger hela tiden "har du INGA sammandragningar/känningar?" och man blir lite ledsen när alla tittar på mig så konstigt när jag säger "nej..." :/
    Men jag vet ju att det kan hända bara sådär, så det kändes jätteskönt att läsa det du skrev :) vi får hoppas att dagen är snart bara...
  • Frallanz

BF idag. Kom nu bebis, är sååå trött o matt :(
    Humöret sviktar tack vare slut kropp, och själ! Man börjar fundera på om man verkligen kommer överleva detta/klara smärtan. Dryga tankar som kommer enbart för att man känner sig tom och helt förstörd av sömnbrist :(

• Frallanz

Hej igen!

Blir igångsatt idag pga vattenmängden sjunkit, ligger på förlossningen nu i väntan på att få första dosen :)

BF igår så känns superskönt att inte gå över tiden!

• Frallanz

I lördags kom vår lilla kille med snitt efter att jag fick kämpat i 3 dygn från att de satte igång mig på onsdagen kl 16. Väldigt utdraget men han är nu här och livet är underbart! :)

Svar på tråden BF Juni 2015