• Frallanz

BF Juni 2015

Hej hej, BF 18e juni med första barnet :)

Ska på Rul på fredag, är jätte nervös och så rädd att nåt ska vara fel på pyret. Kan inte tänka positivt pga oron över det, men antar det är nåt jag får ta itu med då isåfall..

Vecka 19 (18+4), ingen spec mage då jag redan innan graviditeten hade mage ;)

• Frallanz
    ellisellinor skrev 2015-01-22 16:03:45 följande:

Vi hade beräknat Bf den 1 juni 2015. För fem dagar sedan dog våran lilla.

Det är smärtsamt och sorligt

:( beklagar verkligen! Fy, det värsta som kan hända... Stor styrkekram <3<3
  • Frallanz
    FaithHopeandLove skrev 2015-01-22 18:55:15 följande:

Idag var jag på rul och fick bf 16/6 och väntar en flicka:)

Stort grattis till den lilla tösen! :)

Jag har rul imorgon och är jättenervös och arg äver den dumma känslan jag har av att nåt är fel.
  • Frallanz
    87mli skrev 2015-02-11 09:12:20 följande:

Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?

Är i v22 (21+5) och har moderkakan i framvägg.

Känner knuffar och puffar från lillprinsen då o då, inte ofta men några gånger under dagen :) känns mest då jag sitter eller ligger. Min sambo skulle lyssna på magen här i veckan som var men fick istället 3 sparkar o ansiktet haha :) men utöver det har vi inte känt något utvändigt. Detta var då jag låg avslappnat på rygg på golvet.
  • Frallanz
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:56:59 följande:

Lite dåligt drag här i tråden tyker jag!
    Men det ska vi väl ändra på! Hur mår ni?
    Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,
    Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

Ja den står stilla tycker jag!

Är i v24 och går in i v25 på fredag, BF 16e juni och väntar en pojke :)

Jag mår bra, mått oförskämt bra hela grav, fram till för 2-3 veckor sedan när foglossningen började. Skall träffa sjukgymnast till veckan. Har som du, ont i bäckenet och vänster sida av svanken precis där "stjärtskåran" blörjat liksom. Gör ofattbart ont när jag ska (ursäkta) skita eller fisa, haha. När jag liksom ska trycka på litegranna bara så värker det. Sen om jag står/sitten längre tid så värker det i bäckenet. Så förstår att du har lire ont nu med.

Aldrig varit med om det du upplevde, dock är jag yr då o då men då brukar jag vila så går det över. Dricka mycket atten också! Hoppad du slipper vara med om det igen.
  • Frallanz
    josefinost skrev 2015-02-23 20:25:36 följande:

Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????

Jag går aldrig med på facebookgrupperna o så. Tycker det känns trevligare här inne faktiskt :) så håller med dig.
  • Frallanz

Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :) lite halvt på sidan liksom, så att magen inte hamnar i kläm eller så, men att man ändå kan ligga på "mage" fast ändå inte, svårt o förklara.

Men det är enda som får mig att sova bra. Sidan är Ok också, men då jag har problem med foglossning så värker det ännu mer efter att ha legat på höften, så det går inte längre stunder. Annars fungerar ett täcke jättebra att kramas med och lägga under mage o mellan benen samt hålla om :)

• Frallanz
    Whizzer skrev 2015-03-08 23:53:28 följande:

Lillasyster i magen blir mer och mer aktiv, knölar och bufflar runt riktigt ordentligt. Gick in i vecka 25 igår och det är först nu sista veckan som jag känt av bebis, viölet gör mig så glad!

Nån mer som får fram bröstmjölk? Eller bröstmjölk, råmjölk kallas det väl eftersom det är rätt så genomskinligt just nu. Upptäckte det i förrgår i duschen, tyckte ena boobisen var lite tyngre än det andra så klämde lite och jojomen, ut kom det minsann lite klar vätska..

Åhjo, nog finns där mjölk allt. Vaknat 4 nätter (inte i rad) av att det varit blött på lakanet och på nåt av brösten. Hänt när jag legat på sidan o dem har liksom blivit ihop tryckta, så antar det blivit klämt och så har det läckt ^^

Har kunnat trycka ut råmjölk sen v 18, men detta med nätterna har hänt sen v 21. Är i v26 nu :) kanske dags att sova med mjuk bh och amningsinlägh snart haha.
  • Frallanz
    Missyk skrev 2015-03-09 01:09:41 följande:

Hur mkt har ni gått upp i vikt?:)

Bara 4 kg sen inskrivningen :) v 26 nu.

Jag fick väldigt mycket beröm för det förra vägningen så antar det är bra, haha.
  • Frallanz
    Edde skrev 2015-03-09 09:00:18 följande:
    Precis så sover jag också! Halvt på mage, eftersom det blir för smärtsamt att sova på sidan men magen börjar bli för stor för att jag ska kunna ligga helt på mage.

Jag har också upptäckt täcket som en bra kramkompis när det blir för varmt att använda sambon :) Alternativt en lång soffdyna av något slag. Har dragit in extra kuddar och täcken i sängen, så det börjar bli trångt :D Behöver ha huvudet ganska högt också, har varit jobbigt snorig ända sen jag blev gravid.
    Ja det är lätt den bekvämaste ställningen just nu! På sidan värker ju höften och bäckenet, så det får bli skytteställning. Precis som du säger så är det inte direkt bekvämt att sova på mage längre heller.

Tänkte köpa mig en sån där lång gravidkudde, men insåg snabbt att vårat dubbelsängs täcke som vi har till gäster fungerar alldeles utmärkt :) inatt föll det ner på golvet, och i samband med det så stal jag visst sambons täcke + mitt och låg o kramades med ;) i sömnen förstås, haha. Stackars män som får stå ut med oss på detta vis!
Svar på tråden BF Juni 2015