• Frallanz

BF Juni 2015

Hejsan tjejer!

Går in i vecka 7 imorgon (5+6 idag).

Mår relativt bra, väldigt gasig i magen och illamående när jag blir hungrig och strax innan läggdags.

Första knodden, och hoppas h*n vill stanna där inne :)

• Frallanz

Hej allesammans!

Ska ha första pyret den 18e juni :)

Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!

Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.

Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?

• Frallanz

Ja, man får göra cellprov innan v 12 sa min BM. Hon frågade om jag gjort cellprov innan, eftersom jag inte har det så skulle vi göra det på inskrivningen nu på torsdag.

Tusen tack för era svar tjejer! Känns bättre att prata om det och höra att man inte är ensam om att bara vilja skrika rakt ut "NEJ" haha.

Jag känner mig så sjukt nervös trots att jag vet att det är deras vardag att se massa olika underliv osv, men man kan ändå inte låta bli att känna att "nehejdu, det är mitt lilla underliv det där så aja baja", eller nåt :)

Vill bara att det ska vara över NU!

Ska även göra sockerbelastning i samma veva, sockerlösning here I come!

• Frallanz
    Diamant skrev 2014-11-23 21:23:30 följande:

Jag avskyr att gå till gyn!

Har haft spiral under 10 år (man byter vart 5e år) o den har krånglat lite, satte sig snett och fastnade osv så hade några traumatiska besök på gyn där. Vid inskrivningen gjorde jag också mitt första cellprov, jag tror den läkaren märkte att jag hade ångest över det så han gjorde därför samtidigt ett VUL så vi fick se sen lilla pricken med tickande hjärta och det hjälpte för då tänkte jag på annat sen :)

Nu hittade de cellförändringar så jag var tillbaka i gynstolen i veckan o fick då en mindre sympatisk läkare.. Hon fick Embla-bedöva hela underlivet på mig och mannen fick hålla mig i handen innan hon kunde göra NÅT! :P

Så jag förstår din nervositet, den är svår att skaka av sig tyvärr, men den förnedrande delen behöver man inte tänka på så mycket, de får se så mycket i sitt yrke :P hehe

Oj vilka jobbiga besök du behövt ha :/ tråkigt att man ska behöva ha sånt med sig i bagaget...

Jag vill bara ha det gjort, det känns så obehagligt men samtidigt så är det ju nåt jag själv väljer o göra, så det är ju inget måste så sätt. Så bara tanken av det lugnar mig ju lite, att jag faktiskt valt det själv, men jag ser det som ett måste.

Vet inte om det länns bättre att ha med mig sambon in elle inte, vore skönt o ha han med mig men samtidigt så kanske jag känner mig jättelöjlig som inte klarar av det på egen hand :p
  • Frallanz
    vikarien skrev 2014-12-27 09:58:41 följande:

Är det någon mer än jag som inte känner så mycket än?

Vecka 16 imorgon och jag känner ingenting typ... Ingen växtvärk ens!

Magen växer lite så det syns nu, men inga andra symptom direkt smile1.gif

Längtar till RUL så man kan koppla av och bara växa på sig sen smile1.gif

Här är en till som inte känner nåt, men jag har en mage sen innan grav så på mig kmr bebismagen inte synas på väldigt länge ;)

Men känner inte att det vuxit spec mkt när jag känner under naveln, men känner på magen då jag ligger o då kanske bebis ligger lägre bak med tabke på att jag ligger ner så kanske int därför jag känner nåt...

Är vara kissnödig på nättern, och mår illa på mornarna lite grann och väldig sällan, utöver det har jag inga spec symtom :/

Brösten ömmar inte längre, men kliar.

Väntar mitt första, är i v 16+1. Bf 18e juni.

Orolig inför rul den 23/1 att det inte ska finnas några hjärtslag :'(
  • Frallanz
    vikarien skrev 2014-12-27 12:23:04 följande:
    Då är vi rätt nära varandra smile1.gif jag har BF 20/6.

Fick se hjärtat i vecka 12 men man oroar sig ändå!

Har också mage sen innan men den har verkligen ändrat form sista veckan!

Men jag har gått ner 5 kilo nästan så hela kroppen har ändrat sig lite.

Längtar verkligen tills man känner rörelser där inne smile1.gif
    Okej, vad mysigt o få se sin lilla :) har inte fått se ännu, men hoppas på att få se ett friskt litet hjärta den 20/1 på rul. Förhoppningsvis vill h*n visa oss kön också :)

Jag känner ju att min kropp är annorlunda, men man är ju orolig över att där inte ska synas nåt hjärta som slår. Men antar att det hör till moderkänslan att känna så.
  • Frallanz
    Olga89 skrev 2014-12-28 19:15:13 följande:
    Men DOH! Det var riktat till Frallanz, skriver från appen, blir lite tokigt ibland...
    Jag använder mig av Gravid App som den hete :) där är jag 15+2 och har bf 18/6 och enligt bm med när hon räknade ut, får se vad RUL säger ang bf o så :)
  • Frallanz
    avenell skrev 2014-12-29 10:08:33 följande:

Hur är era bröst? Har de vuxit?

Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.

Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)

Mina har vuxit, använder mig av en bh utan byglar osv. "Tant bh" kanske det heter :) men är det enda som känns bekvämt mig för mig då de brukar ömma ibland o kliar. O eftersom de känns bara allmänt tunga nu så är det skönt med en bh som låte brösten forma bhn o inte tvärtom :)
  • Frallanz

Jag tar alvedon när jag verkligen behöver det. Men oftast hjälper värmekudden, ett måste att ha hemma!

Till nästäppan använder jag saltkoklösningspray istället för nässpray :)

• Frallanz
    vikarien skrev 2014-12-30 17:56:09 följande:

Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?

Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O

Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P

Vi har fått frågan ett antal ggr, och vi svarade med att det var planerat. Vi bestämde oss efter min mens som började den 12/9 att vi skulle köra "fullt ut" så kommer det när det kmr. Den 12/10 plussade vi så det tog sig på första, vilket vi inte trodde :) första knodden för oss båda.
Svar på tråden BF Juni 2015