BF Juni 2015
Hejsan tjejer!
Går in i vecka 7 imorgon (5+6 idag).
Mår relativt bra, väldigt gasig i magen och illamående när jag blir hungrig och strax innan läggdags.
Första knodden, och hoppas h*n vill stanna där inne :)
Hejsan tjejer!
Går in i vecka 7 imorgon (5+6 idag).
Mår relativt bra, väldigt gasig i magen och illamående när jag blir hungrig och strax innan läggdags.
Första knodden, och hoppas h*n vill stanna där inne :)
Hej allesammans!
Ska ha första pyret den 18e juni :)
Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!
Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.
Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?
Ja, man får göra cellprov innan v 12 sa min BM. Hon frågade om jag gjort cellprov innan, eftersom jag inte har det så skulle vi göra det på inskrivningen nu på torsdag.
Tusen tack för era svar tjejer! Känns bättre att prata om det och höra att man inte är ensam om att bara vilja skrika rakt ut "NEJ" haha.
Jag känner mig så sjukt nervös trots att jag vet att det är deras vardag att se massa olika underliv osv, men man kan ändå inte låta bli att känna att "nehejdu, det är mitt lilla underliv det där så aja baja", eller nåt :)
Vill bara att det ska vara över NU!
Ska även göra sockerbelastning i samma veva, sockerlösning here I come!
Jag avskyr att gå till gyn!
Har haft spiral under 10 år (man byter vart 5e år) o den har krånglat lite, satte sig snett och fastnade osv så hade några traumatiska besök på gyn där. Vid inskrivningen gjorde jag också mitt första cellprov, jag tror den läkaren märkte att jag hade ångest över det så han gjorde därför samtidigt ett VUL så vi fick se sen lilla pricken med tickande hjärta och det hjälpte för då tänkte jag på annat sen :)
Nu hittade de cellförändringar så jag var tillbaka i gynstolen i veckan o fick då en mindre sympatisk läkare.. Hon fick Embla-bedöva hela underlivet på mig och mannen fick hålla mig i handen innan hon kunde göra NÅT! :P
Så jag förstår din nervositet, den är svår att skaka av sig tyvärr, men den förnedrande delen behöver man inte tänka på så mycket, de får se så mycket i sitt yrke :P hehe
Är det någon mer än jag som inte känner så mycket än?
Vecka 16 imorgon och jag känner ingenting typ... Ingen växtvärk ens!
Magen växer lite så det syns nu, men inga andra symptom direkt
Längtar till RUL så man kan koppla av och bara växa på sig sen
Hur är era bröst? Har de vuxit?
Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.
Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)
Jag tar alvedon när jag verkligen behöver det. Men oftast hjälper värmekudden, ett måste att ha hemma!
Till nästäppan använder jag saltkoklösningspray istället för nässpray :)
Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?
Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O
Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P