• hjärtemamma

Träningsutmaning

Under våren var jag med i en tråd där vi pepprade varandra mycket och även hade en träningsutmaning och jag tänkte starta en liknande utmaning igen och hoppas några vill hänga på

Man ska göra 60 träningspass av något slag innan julafton. Ett träningspass måste vara minst 30 minuter och man väljer själv vilken form av träning man vill göra. Huvudsaken är att man rör på sig. Efter varje träningspass så rapportera man det i tråden.

Utmaningen börjar i morgon så kom igen och häng på.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 09:07
    Tanken med utmaningen är att motivera oss som behöver komma i gång med träningen , men har svårt att ta tag i det. Kanske behöver man gå ner i vikt och behöver en liten spark där bak

• Svar på tråden Träningsutmaning
  • Mee

Åh vad bra det går för dug solstråle! Nästan så att jag får dåligt samvete att jag inte har tagit mig för att komma iväg på träning själv! Känner att det blir lite svårt för mig i helgen att kunna träna då jag jobbar natt och inte hinner träffa familjen nästan. Men nästa vecka kommer jag igång igen :)

• Solstråle00001
    Mee skrev 2014-11-16 01:02:43 följande:

Åh vad bra det går för dug solstråle! Nästan så att jag får dåligt samvete att jag inte har tagit mig för att komma iväg på träning själv! Känner att det blir lite svårt för mig i helgen att kunna träna då jag jobbar natt och inte hinner träffa familjen nästan. Men nästa vecka kommer jag igång igen :)

Vet hur svårt det kan vara att hitta tid för träning. Sen gäller det att orka när man hittar den lilla timman. Fast du har ju faktiskt tränat denna vecka! Bra jobbat!

Försöker gå på min rast ibland. Oftast är jag piggare när jag kommer tillbaka än efter en halvtimma i soffan då vi ändå bara pratat jobb

Nu när julen närmar sig känns det ännu svårare att hitta tid.
  • Mee

Ja ibland kan det vara struligt! Haha ja jag har ju gjort det, så bättre än inget ^^ Skönt att komma iväg så på rasten, själv har jag ingen rast som jag kan ta fångad jobbar själv på natten :) Men inatt ska jag möblera om en hel del på konferensen så blir väl som träning det också ^^ gå en massa och lyfta bord och stolar :p

Ja, av någon anledning så får man mindre tid kring jul :P Men när man går och julshoppar så tränar man ju på ett sätt också. Alla promenader från butik till butik mm ;)

• Mee

Ja ibland kan det vara struligt! Haha ja jag har ju gjort det, så bättre än inget ^^ Skönt att komma iväg så på rasten, själv har jag ingen rast som jag kan ta fångad jobbar själv på natten :) Men inatt ska jag möblera om en hel del på konferensen så blir väl som träning det också ^^ gå en massa och lyfta bord och stolar :p

Ja, av någon anledning så får man mindre tid kring jul :P Men när man går och julshoppar så tränar man ju på ett sätt också. Alla promenader från butik till butik mm ;)

• Solstråle00001

Oj! Tråden har funnits i två månader och på den tiden har jag rört på mig dvs tränat eller bara promenerat 16 gånger. Det är verkligen inte ok! Alldeles för lite! Menar inget illa mot någon. Men jag måste hitta mer tid för träning!

• Mee

Härligt! :)

Jag känner samma! Att man inte har rört på sig mer! :O Fast jag tror att jag har varit och tränat fler gånger än vad jag har skrivit upp. Känns det som iaf!

Nu blir det till att göra sig klar för sista nattpasset på ett tag sedan blir det nya tag på gymmet! :)

• Mee

Härligt! :) Själv har jag inte lyckats träna något denna vecka heller. Har jobbat natt hela veckan! :O Men ledig imorgon! Då jävlar! :)

• Mee

Har också blivit förkyld. Blev det efter den intensiva arbetaperioden :( Jag som var så taggad att komma igång igen nu när jag har min lediga period :(

• Solstråle00001
    Mee skrev 2014-11-25 22:56:55 följande:

Har också blivit förkyld. Blev det efter den intensiva arbetaperioden :( Jag som var så taggad att komma igång igen nu när jag har min lediga period :(

Usch då! Mår du bättre nu?
  • Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-12-06 16:21:39 följande:

Usch då! Mår du bättre nu?

Jadå jag mår bättre nu :) Har varit och tränat 2 gånger denna vecka plus en promenad idag :) fast det har jag glömt skriva in.. :O vet inte hur många träningar jag har gjort nu men hinner verkligen inte träna 60 gånger fram till jul :O :P

Mår du bättre nu? :)
  • Solstråle00001
    Mee skrev 2014-12-06 18:43:33 följande:
    Jadå jag mår bättre nu :) Har varit och tränat 2 gånger denna vecka plus en promenad idag :) fast det har jag glömt skriva in.. :O vet inte hur många träningar jag har gjort nu men hinner verkligen inte träna 60 gånger fram till jul :O :P

Mår du bättre nu? :)
    Skönt att du mår bättre och har kommit igång igen!

Ja nu är förkylningen bort igen! Ser fram emot lite julledigt. Då borde man hinna träna mer! Kanske dags att sätta upp ett mål för midsommar! Hinner inte med 60 ggr innan jul!
  • Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-12-06 19:59:20 följande:

Skönt att du mår bättre och har kommit igång igen!

Ja nu är förkylningen bort igen! Ser fram emot lite julledigt. Då borde man hinna träna mer! Kanske dags att sätta upp ett mål för midsommar! Hinner inte med 60 ggr innan jul!

Ja det känns bra :) Hade nå djävulskt med träningsvärk i onsdags så kunde nästan inte träna XD

Vad skönt! :) Vad skönt att vara ledig under jul! :) Själv jobbar jag natt dagarna innan jul efter jul och nyårshelgen :/ Så får börja starkt nästa år när jag är ledig igen ;)

Haha ja verkligen! Ska vi säga 60 ggr innan midsommar och alla träningar över 60 är bara ett riktigt stort plus! :D
Svar på tråden Träningsutmaning