• hjärtemamma

Träningsutmaning

Under våren var jag med i en tråd där vi pepprade varandra mycket och även hade en träningsutmaning och jag tänkte starta en liknande utmaning igen och hoppas några vill hänga på

Man ska göra 60 träningspass av något slag innan julafton. Ett träningspass måste vara minst 30 minuter och man väljer själv vilken form av träning man vill göra. Huvudsaken är att man rör på sig. Efter varje träningspass så rapportera man det i tråden.

Utmaningen börjar i morgon så kom igen och häng på.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 09:07
    Tanken med utmaningen är att motivera oss som behöver komma i gång med träningen , men har svårt att ta tag i det. Kanske behöver man gå ner i vikt och behöver en liten spark där bak

• Svar på tråden Träningsutmaning
  • isaswe

Gah, blev inger gym i dag så nu kliar det i hela kroppen. Längtar till gymmet i morgon :)

Vad duktiga alla ni andra är!

• Mee

Vad ni kämpar på! :)

Själv har jag bara gått promenad med barnvagn idag. 2x35 min

Så pass 3/60 promenad med barnvagn 35 min

4/60 promenad med barnvagn 35 min

• hjärtemamma

Efter att ha gjort 8 pass på en vecka bestämde jag mig för att ta en vilodag igår. Då jag endast sovit 2 timmar på natten pga sjukt barn så kändes det faktiskt okej.

Idag passade jag på att köra styrka och kondition när dottern sov. Magmusklerna fick verkligen jobba.

Så pass 9/60 är gjorda. Ska nog inte bli några problem att nå målet innan jul

• Mee

Pass 5/60 promenad 50 min

Pass 6/60 promenad med barnvagn varav 2 km uppförs 1h20 min

Pass 7/60 styrka hemma; plankan, situps, benlyft i 15 min

• hjärtemamma

Här är det tyst. Jag har försökt träna regelbundet den här veckan och tycker jag har fått till det ganska bra. Jag har också bestämt att jag rapportera mina pass varje söndag. Detta för att själv se hur jag har tränat under veckan.

Här kommer veckans pass som jag inte rapporterat.

Pass 10 styrka och kondition 50 minuter

Pass 11 promenad 50 minuter

Pass 12 pw 50 minuter

Pass 13 pw 50 minuter

Pass 14 pw 70 minuter

• Mee

Vad hurtig du är hjärtemamma! :) Härligt! Kämpa kämpa ^^

Själv är jag inte hemma för tillfället utan ute på äventyr hos släkt långt hemifrån så det har inte blivit nå träning alls. Mest umgås och ta igen förlorad tid och sådant :)

Men på onsdag då man har landat hemma blir det promenad till dagis det första man gör på morgonen och "lättare" mat och mycket mindre socker/godsaker! :) Måste göra något radikalt här nu för gillar verkligen inte det jag ser i spegeln eller på foton! :O Har en övervikt på 20 kg och kan inte skylla på någon graviditet längre då sonen är 15 månader..

• Sanjos

Varit lite segt förra veckan.
    Inte mått så bra samt mycket jobb..
    Blev dock pass 4/60 30 min promenad & pass 5/60 40 min promenad.

• Solstråle00001

Åh äntligen!!! Pass 1/60! Nu är jag och barnen friska! Har varit med ena barnet på orientering. Sprungit fram och tillbaka i skogen 1 timma! Härligt! Hösten är underbar!

Svar på tråden Träningsutmaning