minismurf86 skrev 2014-10-23 09:27:14 följande:
De har kommit jätte många ny! Kul att läsa! Hinner inte skriva så mycket längre hahah
Vi mår bara bra! Fortfarande inget illamående, vilket är skönt! (Peppar, peppar)
Var ju på inskrivningen förra fredagen.... hade gått upp 10 KG!!!!! Vart dom kg har satt sig vet jag inte

Tuttarna kanske
Kyckling har blivit en maträtt som jag INTE kan äta! Jätte mysko. De går bara inte. Börjar hamstra innan jag ens stoppat in maten i munnen...
Något som är jätte skönt att slippa nu är min lägenhet som ÄNTLIGEN blivit såld!!! Så nu bär det av mot landet i Enköping!!
Kl 20.00 är en bra tid hihi

Går själv i säng vid den tiden

Visst är det roligt! Håller med om att man inte hinner läsa allt. Får går tillbaka flera sidor ibland. :) Kul!
Grattis till sålda lägenheten!
mallaskablimamma skrev 2014-10-23 10:30:39 följande:
Hallå där!
Insåg precis att jag helt glömt bort att uppdatera här. Jag mår bra och har inga större problem förutom att jag har så ont i brösten att jag inte kan ligga på sida när jag sover för då trycks de ju ihop. Jag som älskar att sova på sidan. Nu är jag i vecka 10 (9 plus 2).
Jo jag ångrade mig. Jag har faktiskt ett problem och det är med mvc. Jag är så himla besviken på dem. Jag ringde redan i vecka 5 för att skriva in mig. För det första så tog det 3 dagar att få tag i dem. Sedan fick jag inte inskrivningstid förens 5 november och första ul 17 november!!!! Då skulle jag alltså vara i vecka 14 för mitt första ul. Dessutom hade jag inte fått mitt nya schema när jag bokade dessa tider så jag bokade i blindo. När jag väl fick mitt schema så jobbar jag den 5 november så klart på inskrivningssamtalet. Ringde igen (vilet tog ytterligare 4 dagar eftersom telefonkön var full) och då sa mcvc att det var helt omöjligt att byta tid för att det finns inga lediga tider ocj jag fick minsan fixa det här själv så jag kunde vara ledig den dagen. Jätteotrevlig var hon. Jag påpekade dessutom att jag hade fått så sena tider och då sa hon att de hade personalbrist så det var därför. Jag kan inte förstå varför de i Linköping har samlat ihop all mvc på ETT ställe! Vad är vi; sveriges 4-5 största stad med universitetssjukhus och barnmorskeutbildning och har ändå bara ett mvc som desdutom inte fungerar?! Tyvärr finns det bara ett privat ställe att gå till och jag har inte hört några bra saker om dem så dit vill man ju inte gå.
Förlåt, detta blev långt. Men eftersom vi inte berättat om någon om graviditeten ännu så har jag ingen att prata med.
Men du vad konstigt! Jag bor i grannkommunen Norrköping och här fungerar både mvc och privata bra. Kan du inte komma hit i stället? :) Vi brukar ju åka till Linköping ibland, så det kanske funkar att du får vård här?