• Nrk79

Första barnet, BF maj 2015.

Starshaped skrev 2014-09-23 06:50:38 följande:
    Haha, Ja! Jag också! :)

Hade också en konstig känsla i magen igår, som bubblor/pirr som vandra och spände på ställen jag aldrig känt förr :)
    Så var det för mig igår! Vecka 5 (4+5)

Så var det för mig också! :)

Skönt att höra att ryggontet har att göra med hormoner och inte något inför MF som jag är orolig för! Vaknade halv 5 i morse och var jättehungrig. Var lika bra att få i mig något så blev ägg och ett glas mjölk.  //Vecka 5 (4+4)
  • Nrk79

Jag fick en tid om 2 v för vul. Kändes rätt skönt då jag undrar lite över magen o lillen. Igår och idag har brösten varit super ömma och stora - inget skönt! Det känns som det kommer bli en riktig berg- och dalbana under förhoppningsvis 8 kommande månaderna, eller hur! :)

• Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-09-24 07:36:50 följande:
    Du också... Hmm nu måste jag ringa till min mottagning

Vill också på UL!!!
    Jag ska få gå iväg i mitten av november ungefär vecka 13... känns jättelångt tills dess! Konstigt att det är så olika i de olika länen hur tidigt man får komma osv. Visserligen får jag ett vul om 2 veckor och då är jag i v. 7.
  • Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-09-24 11:36:37 följande:
    Aha.. Ringde idag och fråga när jag ska få göra ultraljud. V.18 sa hon!!!!!! What!!! Omg kommer ju hinna dö av längtan tills dess!

Vad är vul? (Dum fråga kanske)
    Jättekonstigt att du får vänta så länge! Förstår dig. Känns ju som man kommit hur långt som helst i graviditeten då. Kan du inte byta barnmorskemottagning då?
  • Nrk79
    Innaj skrev 2014-09-25 17:12:42 följande:

Fick reda på idag på vul att fostret dog i v6, på lördag skulle vi gått in i v10. Sorgen är enorm :,(

Usch! Fan vad trist o jobbigt!

Låt dig/er sörja så du inte bara stänger in det. Det behövs! Ta hand om dig. Stor kram
  • Nrk79
    xavante skrev 2014-09-25 18:06:35 följande:
    Beklagar verkligen :( Usch vad tufft för er.

Själv ska jag in till gynjouren nu, är bara i vecka 5, har haft molvärk i stort sett sen äl, men idag har jag haft riktiga kramper, knappt kunnat stå på benen när de kommer. Ingen blödning, men som sagt ont som fan. Vet dock inte ens vad de kan se så här tidigt. Men de ska väl kunna se om det är på rätt ställe iaf.
    Och tufft för er med... Hoppas det ordnar sig för er! Kram
  • Nrk79
    mallaskablimamma skrev 2014-09-25 23:34:49 följande:

Hej där!

Är i vecka 6 (5 plus 2). Första, mycket efterlängtade barnet. Jag är 26 och bor med min man i Östergötland. Mina symtom är otrolig trötthet (kan sova i timmar när jag kommer hem från jobbet) och ryggvärk. Lite illamående på ffa kvällarna. Nu väntar och längtar vi till vecka 12 då vi tänkt vänta tills dess innan vi berättar för någon!

Grattis och vad kul med en till östgöte! :) Är själv precis i v 6 (5+0) och ska på vul om 1,5 vecka, så hoppas beskedet är bra där.

Jag har precis som du trötthet och ryggont, annars är det rätt lugnt just nu. Mer hungrig och hård mage, men men. :)

Vi ska inte heller berätta för någon innan 12 v. Hade ett mf i våras, så vill veta att detta tar först.

Lycka till!!!
  • Nrk79

God morgon på er.

Hur har ni det med er väntan för att få se ett friskt foster och ångesten?

Efter att några i tråden haft oturen att uppleva mf så började jag själv oroa mig i går. Jag ringde tom 1177 för att få prata ned någon. Än så länge har jag inte blött något, har inte ont i lillmagen längre och mina övriga symptom har blivit "lugnare". Så både bra o mindre bra kändes det som. Jag fick iaf ro efter samtalet med henne och väntar med spänning på besöket om 1,5 v då jag ska göra ett vul.

Sen satt jag på ett ledningsmöte med mina två kollegor och mötet tog nog endast 5-6 timmar men jag hade sånt kryp i kroppen att jag skulle få panik, ländryggen värkte så jag ändrade sittställning flera gånger om och stod även lite och jag kissade säkert 5 gånger under mötet. Min kvinnliga kollega gav mig två pikar igår, en i början av dagen och en när vi skulle åka hem, att jag var gravid. Hon har nog lagt ihop ett och annat. :) Sen var jag helt slut och sov i 2,5 när jag kom hem. Har ni upplevt ett sådant där kryp i kroppen/panikkänsla nu när ni blivit gravida? Märkligt! Nu ska jag försöka tänka att jag har ett friskt barn där inne. Tids nog får man veta. Kram!

• Nrk79

Feber idag och fryser som attan! Hade sex i morse och fick värsta ångesttrippen att detta skulle påverka lillen på något sätt. Tur att man har en kusin som fått 4 barn och jobbat på kvinnokliniken på sjukhuset. :)

Kramar försöker jag hålla ifrån mig då varje press mot brösten gör ont och i natt låg jag vaken typ 2 tim med mensont. Mysigt! :)

Snacka om att kroppen åker berg- och dalbana och hela kroppen reagerar på bebben. Längtar till vecka 12! :)

• Nrk79
    PiOmiO skrev 2014-09-28 12:22:35 följande:

Hej !

Äntligen har jag fått gå från forumet "svårigheter att få barn" till "gravid" det var 8dagar sedan vi plussade och har fortfarande svårt att smälta att jag är gravid..efter 5 långa jobbiga/känslomässiga år! Vi har gjort IVF med donerade spermier då min man hade cancer som ung..vars behandling förstört spermierna. Vi kommer vara öppna gentimot vänner/släkt och mot barnet i tidig ålder. Är idag i V6 (5+5)

Är det fler här som gjort IVF? =)

Life is not fair; get used to it.
    Stort grattis till er! Vilken jobbig resa ni måste gjort, men nu är ni här! Härligt! Lycka till med allt och njut! :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.