• Nrk79

Första barnet, BF maj 2015.

Tränar ni tjejer?

Hittade en tidning om graviditet och träning och man hör ju överallt att man ska röra på sig minst 30 min/dag för att förlossningen ska gå bättre och livet efter graviditeten ska vara bra. Hur känner ni inför det?

Jag har försökt att gå ut och gå 30 min men ofta gör det lite ont i höfterna och ibland så spänner det lite i lillmagen. Är lite orolig... Hur känns det hos dig när du rör på dig?

• Nrk79
    Ljusfat skrev 2014-11-02 17:10:45 följande:

Har extremt ont i bröstvårtorna än. Speciellt när de blir styva/kalla. Någon av er som har samma problem? Har ni kommit nåt smart sätt att lindra smärtan på?

Skulle va skönt om det fanns mini värmekuddar för bröstvårtor haha.

Kolla på Tradera under mammakläder storlek 42-44. Såg ett par bröstvärmare där.
  • Nrk79
    xavante skrev 2014-11-03 22:48:11 följande:

Hej alla kloka och härliga tjejer. Nu behöver jag er hjälp att få lite bra input på mina funderingar. Vi börjar med det positiva.

Idag fick vi se vår krabat som vi kallar för en han utan att ha en aning om det stämmer. Hur som han var sprallig som tusan, visade upp alla sina sidor och viftade med händerna. Enligt läkaren såg han helt normal ut, två armar, två ben. Ett hjärta som slog fint, navelsträngen har fin puls eller vad det kallas. Helt fantastiskt! smile1.gif

Men! Han är liten, ynka 22 mm och det ger 8+6. Det skulle betyda att jag plussade några dagar efter befruktningen. Läkaren höll med om att det inte riktigt kunde stämma men hon sa också att inget ser konstigt eller avvikande ut i det här läget.

Jag gjorde ett vul för 17 dagar sen och blev satt till 6+6 då, vilket innebär att den växt tre dagar för lite sen dess. Men visst det är ju inte helt säkra mätningar och det kan slå på några dagar hit och dit. Jag har ju även tagit hcg prov, mitt första var på 416 och enligt detta vul skulle jag bara varit 3+2 då så det är ju uppenbart att det växer för långsamt.

Så ni förstår att jag är lite bekymrad. Hur hade ni tänkt? Glädjas åt livet som sprattlade för fullt eller hålla tillbaka glädjen och oroa över den långsamma växten. Fick ett nytt ul bokat om tre veckor..

Långt inlägg men behövde få det ur mig.

Vad skönt att ul visade en liten krabat där inne med hjärta och allt. Du var ju jätteorolig dagen innan och jag kommer nog vara lika orolig när jag ska gå. Jag tycker att du ska njuta av beskedet och inte tänka så mycket på längden i dagsläget. Skönt att du fick en ny ul inbokad om 3 veckor!
  • Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-11-03 12:22:14 följande:
    Japp jag tränar. Tränar på nästan som vanligt. Skippar benövningar där jag "klämmer" ihop magen. Ex benböj. Vanliga situps gör jag inte heller. Men i övrigt kör jag på. Innan jag fick pluset tränade jag 6 gånger i veckan. Nu har jag dragit ner till 4. Just för att jag inte känner någon ork.

Men när jag tränar så mår jag bra. Ser till att dricka mycket även under träning.
    Jag tror helt klart på att det är bra att träna nu för att det ska vara bra även efter graviditeten. smile1.gif

Lycka till och hoppas att ditt illamående slutar snart.
    Himlar vilken träningstjej! :) Bra jobbat!
  • Nrk79

Vecka 12 here We come! :) Och 9 dgr kvar till ul,. Hur mår ni nu? Hur mycket har ni gått upp o har ni börjat köra på någon gravidkläd?

Hälsn. från Norrköping

• Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-11-10 09:14:08 följande:
    Gått upp sammanlagt 10 kg. Har nu stått still på samma vikt i 4 veckor.
    Mammakläder är inköpta smile1.gif MYCKET SKÖNT!!!!

Här är det toppen! Själv är vi v 14 nu. Det går fort tycker jag! hinner knappt med...

Hur mår du själv?

Vad skönt att allt är toppen och kläder inköpta! :) Själv så mår jag mår jag fortfarande illa nu men det kommer mer stötvis och jag har sluppit att kräkas. Den svullna magen är borta, brösten är stora och tröttheten finns men absolut inte som den var. Mår mycket bättre nu än bara för några veckor sen! Och lite grav.kläder är inköpta! :)
  • Nrk79

Kul med era inlägg om hur ni mår! :) Kul att följas åt och se hur våra magar utvecklas! :)

• Nrk79

Jag har haft ont i lillmagen på vänstersidan i två dagar och nu när jag vaknar så känner jag att set fortsätter. Är precis som vid ägglossning, ni som känner den, men starkare och ondare. Har någon av er känt samma grej? Blir lite orolig, men ska på provtagning i dag så tänkte fråga lite då. Inget kul...

• Nrk79

Tack för tipsen! Det har minskat lite nu men ska prata med bm nästa vecka när jag träffar henne. Är säkert som ni säger bara växtvärk.

Fick lämna blodprover idag och vägde in mig. Började på 72 kg och vägde idag 77,5 kg, visserligen med skor och på kvällen men iaf! Himlar! Jaja, jag får verkligen börja röra på mig och äta mer sunt. Har ju bara varit så illamående och hungrig... Och tyvärr inte på riktiga middagar. Beyonce gick ju upp typ 30 kg så jag kanske kommer hamna där... :)

• Nrk79
    Sessan 83 K skrev 2014-11-17 17:14:54 följande:

Idag var det dags för KUB- har varit så nervös inför detta så jag vaknade kl 04.00 inatt och var klarvaken.... tusen tankar gick genom huvudet. Kl 11.15 fick vi se det finaste vi någonsin sett. Alla prover var bra och bebis följer kurvan perfekt :) Nu, först nu kan jag äntligen ta in att jag är gravid :) Eftersom jag inte har mått dåligt alls under graviditeten hitills- inte ens någon trötthet har jag känt av. Så nu ska jag äntligen njuta av att vara gravid och få fira jul med nära och kära med en fin liten kula till mage :)

VMS: Vi ska på RUL samma datum som ni 30/12 ;) whoop hoppas vi ses! Vilken tid har ni fått?

Vad härligt att få se lillen och att höra att allt är bra. Ska själv dit om två dagar och tänker mer och mer på det. Sedan fick jag veta att min bonusbrorsa fått en pojke i natt och han föddes i bilen då han hade så brått ut! Så det kan gå! :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.