• Nrk79

Första barnet, BF maj 2015.

H@llon skrev 2014-10-12 09:22:18 följande:

Vid några tillfällen när jag ligger i sängen och sträcker ut kroppen ordentligt gör det plötsligt ont vid typ äggstocken. Reflexen är då att sluta sträcka på mig och då försvinner smärtan lika plötsligt som den kom. Vad kan detta vara??

Precis så är det för mig med! Har börjat med att dra upp knäna innan jag sträcker mig och då är det lugnt! :)
  • Nrk79
    xavante skrev 2014-10-10 11:32:44 följande:

Idag är jag bara nojjig!! Tycker att brösten knappt är ömma längre, känner mig ogravid, städat huset utan att bli supertrött, mår inte det minsta illa ( vilket jag ifs inte gjort så mycket innan heller), kom ytte pytte rosa på pappret i morse.

Och allt man kan göra är att vänta, vänta, VÄNTA!!

Xavante... Hur har det gått med allt? Har du fått gå tillbaka på någon ul efter ditt sista besök? Hur mår du och magen? Kram
  • Nrk79

Ni som kommit till tvåsiffrigt... Hade ni mycket växtvärk som kom tillbaka typ i vecka 8 (ev tidigare)? Sedan i fredags tror jag, efter mina två frossardagar, så har jag haft växtvärk som kommit och gått nästan konstant, men det är precis på den nivå innan mens då man klarar sig utan tablett men skönt är det ju inte riktigt... Igår hade jag en riktig knäppdag också - var pigg! Städade, hade folk på besök, åkte till mamma och berättade, lagade mat, jobbade osv. + varit rätt pigg i natt. Var kom den dopingen ifrån? :) jag som varit maniskt trött hela tiden sedan plusset! Någon som känner igen sig? Ha det bra!

• Nrk79
    Hemlig78 skrev 2014-10-13 09:47:21 följande:

Nu har jag varit på VUL.
    Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.
    Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?

Grattis, vad skönt! Måste vara sådan känsla att se hjärtat slå! De har nog bara svårt att säga exakt dag så det är nog inget att oroa dig för. Blev du inbokat för nytt ul eller är det det vanliga som alla gör i v 12-14 som du ska på härnäst? Kram
  • Nrk79
    Hemlig78 skrev 2014-10-13 13:58:14 följande:
    Pga. tidigare MA så är jag orolig. Den slutade växa som sist och hjärtat slutade slå.
    Japp! Vi håller alla tummar o tår hemlig78! :)
  • Nrk79
    Starshaped skrev 2014-10-13 16:12:08 följande:
    Hade några såna dagar i slutet på förra veckan, hur pigg som helst! Nu är jag som en zombie igen.. Så du är inte ensam :)
    Skönt att höra! :) Man pendlar definitivt med alla symtom, typ idag kör vi tanken tom på energi o hungerkänslor, i morgon växtvärk osv. Alltid spännande! :) Ul på torsdag men försöker tänka på annat för att dagarna ska gå fortare.
  • Nrk79
    Cykelpumpen skrev 2014-10-14 13:55:57 följande:

Hellu!

Första inlägget på FL och jag som lovade mig själv att aldrig hänga på gravid-forum;)

Någon runt Norrköping som ska ha bebis runt april - maj? :)

Hej på dig.
    Jag är från stan och är beräknad än så länge i månadsskiftet maj/juni. :)
    FL är lite av ett beroende tyvärr eller har i alla fall blivit under sista veckorna.. hm!
    Välkommen till tråden.
  • Nrk79
    Starshaped skrev 2014-10-14 10:20:26 följande:

Ljusfat: Hahahahahaha! Så fel det kan bli ;)

Ja då var det säkert överansträngning vi lyckades dra på oss ..

Visst är det lustigt! När jag mår illa, vill jag bara att det ska gå över...

När jag inget känner, vill ja må illa.

Vaddå shzitsofren!

:)

Hej! Håller helt med!  Jag känner mig riktigt knäpp! Man går och tänker typ på magen 24 timmar om dygnet och söker all jäkla information som går att få tag i om allt som rör graviditet, magen mm. Blir bra att besöket på kvinnokliniken ligger på torsdag för då kanske jag kan slappna av sen och inte googla typ allt! Symtomen de kommer och går, och jag känner att det inte längre är någon idé att ens spekulera i om det är normalt, orsak mm Det finns så mycket motsägelsefull info på nätet och alla är olika. Det enda som faktiskt räknas är ju vad sjukvården säger när man väl är där och hur man själv mår. Just nu vill jag bara börja glädjas åt graviditeten i stället för att oroa mig och noja mig över det mesta.              

Kram på er och era magar!
  • Nrk79
    Starshaped skrev 2014-10-14 16:50:45 följande:

Ska strax iväg på bio första gången som gravid, illamående och med knasmage och konstant kissande!

Haha! Wish me luck! ;)

Lycka till och ha kul!
  • Nrk79
    Ljusfat skrev 2014-10-15 11:13:08 följande:

Lycka till Nrk, är det idag du ska på ul? Eller har jag missuppfattat?

Hoppas det går bra smile1.gif

I morgon... Är så nervös och orolig. I morgon får jag veta hur allt ligger till.
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.