• Nrk79

Första barnet, BF maj 2015.

Hej.

Är så lycklig för jag är gravid!!! Jag fick ett missfall i våras och sedan har vi försökt på nytt. Nu tog det sig och jag hoppas att hela graviditeten kommer gå fint. Vad spännande!!! :) Oj, oj, oj. Har inte berättat för sambon än men det får bli i helgen. Hur berättar ni en sådan glad nyhet eller gör ni testet ihop? Några som har några fina idéer?

Kram!

• Nrk79
    H@llon skrev 2014-09-19 09:30:45 följande:
    Grattis!! Ska hålla tummarna för att det går hela vägen den här gången! :)

Jag tog mitt test själv och sprang sedan ut till min sambo som satt i soffan, han visste inte att jag skulle testa mig men hade bett mig köpa ett för att jag börjat få symtom.

Jag tror inte man måste göra nåt jättespektakulärt för att det ska bli speciellt. Din sambo blir säkert superglad bara av att få veta att du är gravid. :)
    Tack! Och tack för tipset. :)
    Japp, nu håller jag tummarna att hela graviditeten går bra!
    Grattis till er graviditet!
  • Nrk79

Vad många plus idag! Grattis till er alla!
    Och så berättade ju Marcolio att han väntar barn också! :)
    Hoppas på att få gå till barnmorskan snart pga det tidigare missfallet och få se att allt är ok. Verkar så roligt att få se den lille och få höra hjärtat slå och allt! :)

• Nrk79

Min sambo har i kväll fått veta att jag är gravid. Vi fick missfall i våras (blev gravid efter en miss med skydd) och jag startade aldrig upp med p-piller, något jag berättat för honom. Han fick en bakelse med texten "kanske pappa?" Och sedan var han med när vi testade stickan och det visade två streck = gravid.

Det blev inga glada miner, inga kyssar osv utan ist att han hade önskat att få planera in det och han skyller på sig att gjort en blunder för att ha haft sex med mig utan skydd. Vad tusan! Vi är förlovade och varit tillsammans i över 2 år!!! Jag skulle vilja skratta och glädjas åt vårt lilla barn men jag blir så ledsen.

Min fråga till er pappor är; är det vanligt att först känna så alt "få en chock" ?

• Nrk79
    IdaRos skrev 2014-09-22 03:35:22 följande:

Nu är jag i v 6 (5+3) och mina symtom än så länge är att jag har molvärk av och till, genomskinliga flytningar, brösten har växt lite och jag har blivit förstoppad. Jag mår bra iaf och känner inget illamående men jag känner mig inte så hungrig eller sugen på något. Jag äter mest för att jag måste äta vilket är helt olikt mig för jag brukar alltid vara hungrig eller sugen på ngt.

Så tråkigt för dig/er som har fått missfall :( många många kramar!

God morgon.

Är själv i 4+3 och mår rätt bra. Haft mensont seden några dagar efter äl och jätteont i svanken men det är bara att bita ihop. Känns även annorlunda i brösten och stretar lite i magen när man gör vissa rörelser, tex tar sig ur bilen. Har också fått förstoppning som dig. Aldrig haft det problemet förut! Har börjat vakna på nätterna och är rätt pigg... Hm! Någon annan som gör det oxå? Hoppas på samtal från barnmorskan idag om att få komma och göra ett vul. Håller tummarna! :)

Ni som plussat, ska bli kul att följas åt hela vägen. :)
  • Nrk79

Ni är lite före mig. Jag är bara i 4+3 då jag testade mig två dagar före beräknad mens. Just nu känns inget och man undrar nästan om man är gravid... skumt det där! Vad konstigt att vi är många som vaknar på nätterna! Någon som vet varför?
    När ska ni på ert första barnmorskebesök?

• Nrk79
    VMS skrev 2014-09-22 11:49:03 följande:
    Jag ska till barnmorskan om en vecka, på måndag :)

När ska du dit?
    Spännande! En veckas längtan. :)

Jag fick en tid den 15/10 på den allmänna barnmorskemottagningen, men ska se om jag inte kan få en tid på en privat före dess. Ska ringa efter lunch.
  • Nrk79

Beklagar Hemlig78. Jättetråkigt!
    Deppa och ta hand om dig själv. Livet är för jävligt ibland!

• Nrk79
    Soltorpet skrev 2014-09-22 18:36:38 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden här! Vi plussade idag. ???? Hade ett mf under sommaren så jag vågar inte ta ut något än. Är bara i V5 (4+5). Kände för ca 1 vecka sedan att jag troligen var gravid men väntade med att testa tills efter planerad menstruation. Nu är jag 3 dagar förbi den så jag var ganska säker innan plusset kom. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens. Känns väldigt skönt att det är på gång iaf!

Jag har fått lite molvärk under dagen och så är jag supertrött! Något trög i magen och svullna bröst är också symptom som jag har. Jag mår inte dåligt än, lite yr på kvällen men inte så att det är jobbigt.

Bänk håller vi alla tummar och tår att det går som det ska denna gång! ??

Grattis soltorpet! Vilken bra dag för dig. Då är vi rätt lika du och jag vad gäller tiden och mf under det sista halvåret. Lycka till nu! :)
  • Nrk79
    Soltorpet skrev 2014-09-22 20:04:51 följande:

Så kul Nrk 79 och grattis till dig också! :)

Har du några "besvär" än? Jag är lite orolig över den molande värken som jag har. Den hade jag förra gången också då det gick dåligt.

När borde man ringa MVC för att få en tid? Förra gången var jag där redan efter några dagar efter att jag plussat. Jag ville vara säker på att det stämde. Men så fick jag mf och då var jag tvungen att ringa återbud till den riktiga inskrivningen. Hur rekommenderas det att man gör? I vilken vecka brukar man bli inskriven?

Du behöver nog inte vara rädd. Jag ringde och pratade med barnmorskan idag och hon sa att det är växtvärk av livmodern och helt naturligt. Jag har haft molnande värk och värk i ryggslutet ett tag nu men om det innebär en bebbe så står jag ut! :) Det är om det gör ont på en sida enbart samt blöder som det kan vara ett missfall. Brösten började ömma rejält idag och göra ont. Seg i matsmältningen, gaser som går både upp o ner finns med! :) Så det låter... men jag mår faktiskt helt ok. Inget kräk än så länge och det är jag glad för. Fick tid hos gynekologen för vul den 7/10 för att se om allt verkar ok pga missfallet jag fick i våras. Det var i typ v 7-8 som något hände förra bebben.
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.