• Nrk79

Första barnet, BF maj 2015.

Ljusfat skrev 2014-09-28 18:00:54 följande:

Har rejäl växtvärk i magen idag och brösten går knappt att nudda, så ömma!

Köpte lite större byxor igår då de gamla spände lite väl hårt mot magen. Vet inte om det beror på lillen eller på viktökningen på 4 kilo :-/.

Får man fråga något så personligt som hur äer sexlust är? Min är typ 0 och har varit sen pluset. Känner mig mest svullen, har massor med flytningar (och ja helt utan lust. Min kille har lite svårt för att förstå det (vilket jag kan förstå). Men självklart tvingar han mig inte till något.

Han blir inte heller sur men jag ser att han blir besviken.

Jag får dåligt samvete. Vet ju att han vill, men det känns inget kul när man inte har lust.

Har ni samma lust som innan?

Sorry om det är för privat. Hoppas lusten återkommer så småningom. :)

Hej ljusfat.

Vissa går nog igenom en stor del av graviditeten utan sex medan vissa får ökad sexlust. Är nog som med allt annat väldigt individuellt. Förstår att det är jobbigt att säga nej. Känns ju inget vidare... Men kan ni inte göra annat som kanske känns ok, typ massage, viss form av förspel osv om det känns ok för dig?
  • Nrk79
    IdaRos skrev 2014-09-29 11:14:02 följande:

Inskrivningssamtalet var bra. Nästa gång jag ska dit är 27/10 och då ska vi göra ett tidigt ultraljud :)

Äter ni vitaminer?? Jag gör de men bm sa att man inte skulle de.

Min systets bm sa däremot att det va viktigt att hon gjorde de???

Känns konstigt med olika bud!

vad konstigt att din bm säger att du inte ska äta vitaminer/mineraler?!

Min bm frågade direkt när jag ringde om jag åt folsyra och vitaminer/mineraler - och jag åt dem redan en stund innan jag blev gravid, då jag ville bli gravid och ville ha bra värden. Kör på gravid-tabletterna, de är jättebra.

Jag kör också på järnsaft då jag vet att bm sa i våras (vid mitt missfall) att jag inte hade så bra järndepå och skulle behöva äta järntabletter som komplement senare i graviditeten. För att motverka det så har jag sedan dess druckit järnsaft. Ska bli spännande att höra vad hon säger om min järndepå när jag kommer på inskrivningssamtalet i november.  
  • Nrk79
    xavante skrev 2014-09-29 13:12:03 följande:

Grattis till alla plus som dykt upp.
    Idag tog jag mitt andra hcg och fick svar på förra veckans, då var det på 416, i vecka 4+2 eller 4+5, läkaren räknar på 28 dgrs cykel och jag räknar på 25 dgrs cykel eftersom det är vad jag har för det mesta.

Så nu återstår att se om det stiger som det ska eller om all värk beror på att det är på väg bort. Men jag var ju definitivt gravid förra veckan iaf.

Lycka till Xavante! Håller tummarna.
  • Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-09-29 14:49:05 följande:
    Järnsaft? Har aldrig hört..
    Finns de på apotek eller hälsokost?
    Hej minismurf.

Järnsaften finns i matbutik och hälsokost och heter blutsaft med ett mer korrekt namn. :)
  • Nrk79
    Starshaped skrev 2014-09-29 17:30:10 följande:
    minismurf86 skrev 2014-09-29 11:38:25 följande:

Ohhh vad roligt!!!! Är så otroligt avis på er!

Som sagt, en annan måste vänta till V.18... :-/

All lycka till!!! <3

Tack <3

Hjärtat pickade på och Grynet mådde fiiiint.

Nu var det 95% chans till en fullgången graviditet, sa läkarn.

Känns magiskt!
    Var det ett ultraljud du var på el vul?

Vad roligt att allt gick bra och måste varit otroligt att se/höra hjärtat slå på den lille. ????
  • Nrk79
    xavante skrev 2014-09-30 18:03:02 följande:

Jag tar alltså proverna för att se om det finns något därinne, om värdet stiger som det ska. Långsam stegring kan tyda på utomkvedes, minskad nivå tyder på mf.

Mitt har ökat och har dubblats, dock är det över 3 dygn mellan proverna och jag hade hoppats på lite högre ökning. Nytt prov på torsdag.

Lycka till! Att det har ökat är ju positivt - synd att ingen av oss här inne vet om det är "normalt" eller lägre än annars. Håller tummarna!  
  • Nrk79
    hellolove skrev 2014-10-01 08:22:52 följande:
    hahaha åååh det är så jobbigt. senast igår grät jag för ag var så trött och satt i soffan och önskade mig bort till sängen hahahaha, heeerregud :')
    Jag satt och grät i lördags över en grej sambon sa om en resa vi ska göra i februari och nu med ev. gravidmage... Helt otroligt hur känslig man blir. :) Han bara tittar på mig och undrade om jag var från mars typ. Haha.
  • Nrk79
    Ljusfat skrev 2014-10-01 09:49:52 följande:

Kan vi inte sammanställa en liten lista med våra bfs eller det vill kanske intr ts :). Vi haf ju blivit en hel del nu och det är svårt att hålla reda på hur långt alla hsr kommit :)

Min bf är i alla fall (än så länge) 12/5 :)

Jättebra idé! Det såg jag på någon annan tråd. Om folk skriver ner så kanske trådskaparen kan lägga till det i hennes meddelande, så finns det alltid där?
  • Nrk79
    mylady skrev 2014-10-01 12:12:43 följande:
    Häromdan började jag gråta för att maken pratade om ett recept han fått, räksoppa. Jag hatar räkor. O mådde sååå illa just då. Tårarna kom från ingenstans :p
    Det var ju lite roligt! :D Stackars dig! Jobbigt det där.
  • Nrk79
    Elsa83, 30år, bf 27maj, första barnet, Malmö 

Nrk79, 35 år, bf 28 maj, första barnet, Norrköping
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.