• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • minismurf86
    mylady skrev 2014-09-11 19:05:15 följande:

Hej allihop

Jag hoppar gärna in här. Är 31 år min man 28. 

Vi har försökt sen jan 2012. Gått på utredning och kämpat med pergotime,(ägglossningsframkallande) med ÄL ibland och ibland inte.

Till slut fick vi plus julen 2013. men det slutade i MA dog i v 6 men märkte det inte över förrän v 8/9 och inte skrapad förrän v 11.

Fick vänta två månader och sen prova pergo igen. blev gravida första försöket med pergo i maj 2014. Bad om tidigt ultraljud pga tidigare MA. men de var osäkra och fick tre ultraljud med en vecka mellan varje innan det blev konstaterat missfall igen. Min kropp ville inte ta hand om det den här gången heller och livmodern fortsatte växa till skrapning. Livmodern va i storlek v9, fostret va i strl v 6.

Fruktansvärt tungt! med två MA på ett halvår och andra familjeproblem direkt efter. 

En månad fick vi vänta utan att ha sex efter skrapningen. Mensen kom igång på en månad. Försöka då utan pergo en månad och sen testa med pergo 2 ggr till innan remiss till IVF.

min andra mens kom inte. så jag testade mig 16/8. neg. testade igen några dagar senare 19/8. neg. nu 5 veckor sen senaste mensen så jag bad att få provera för att framkalla en blödning. Första tabletten tog jag 19/8. tabletter i tio dagar och sen bara vänta på mensen. som fortfarande inte dök upp. Har alltid haft oregelbunden mens så bara väntar o väntar. Nu två veckor sen jag tog sista tabletten. Alltså två månader sen min senaste mens. (senast var 16/7) Tänkte att nu måste jag ju ta kontakt me läkaren igen! Men gör ett test innan för tänkte att dom säkert frågar om jag testat igen.

Vilken chock jag fick imorse när den visar +. starkt och snabbt. digitala visar 3+.

Jag var alltså gravid redan när jag började ta provera. kan omöjligt vara efter då vi inte haft sex annat än några dagar sen. senast innan dess var 11/8.

de andra testen måste varit för tidiga att testa. 

Men har ingen aning när jag hade ÄL o så. Kan inte fatta att vi efter över 2 1/2 år lyckats bli gravida på egen hand, utan pergo. 

är galet orolig nu. att få ett till MA som inte märks. att Proveran ska framkalla missfall eller ett inte friskt barn. 

Är fortfarande i lite smått chocktillstånd. 

vi har fåttt VUL 19/9. skräckblandad förtjusning... va kommer vi se. hur långt gången kan vi ens vara då? kan man se nåt?

BF borde bli slutet på april eller början på maj iaf. kanske. 

Vilken historia!! Håller alla tummar att det blir bra nu! Och att ni fixade de själva! Va skönt!!!!All lycka till nu! Ska bli kul att följa!!
  • minismurf86
    Starshaped skrev 2014-09-11 20:38:04 följande:

Någon mer som börjat få typ finnar?

Har haft en helt problemfri sommar med fin hy.. Nu när jag gick in i vecka 6 har finnar börjat dyka upp!

Ja!!! Jag har aldrig haft problem med min hy :)

fått på näsan av alla ställen och mellan brösten Haha!!

Har du fått mycket?
  • H@llon

Jag har gjort VUL idag och fått se min lilla ärta!! =D Den är i vecka 6+2 och har ett starkt hjärta. Är sååå lättad och glad! :)

• H@llon
    minismurf86 skrev 2014-09-11 16:10:15 följande:

Varm mat... Jag skulle kunna äta vad som helst hela tiden!!

Det var någon som frågade när första besöket bör bokas...

Jag har gjort de... Fick tid i oktober då dom vill att man ska komma in runt v.9-10 enligt henne... Spännande!!!

De ända jag kan känna är att magen ser ut som en ballong och jag har äntligen tuttar hahaha!!!

"peppar, peppar" mår jag ännu inte illa!!!

Min mage är också sjukt svullen, ser riktigt tjock ut. Och jag har gaser från helvetet. Hahaha!
  • IdaRos
    H@llon skrev 2014-09-12 16:47:21 följande:

Jag har gjort VUL idag och fått se min lilla ärta!! =D Den är i vecka 6+2 och har ett starkt hjärta. Är sååå lättad och glad! :)

Åh va härligt!!! :) Hoppas också på att få göra VUL på inskrivningen hos BM. jag kommer vara i v 7 då (6+3). Är det något man brukar få göra om man ber om det??
  • IdaRos

Jag är så jäkla nojjig att ngt ska gå fel. igår vågade jag knappt gå på toa för jag tänkte att tänk om jag tar i lite så åker embryot/fostret/bebisen (Vad kallar man den såhär tidigt??) med ut. jag kommer vara svinjobbig att leva med fram tills vecka 12! Min stackars man.. han försöker vara peppande "det är större chans att det går bra" sa han igår. Vilket är sant. Men ändå känner jag mig orolig.
    Förra helgen (innan jag började misstänka att jag var gravid) så va vi på kräftskiva och det blev både vin och snaps. Jag oroar ihjäääl mig över det!!!!

Jag kompenserar nu med att äta bra vitaminer och försöka vara så hälsosam som möjligt.
    Vad äter ni för vitaminer? Jag äter några som heter Innate Baby & me trimester 1+2, D-vitamin och Eskimo 3 (fiskolja). 

• Erikali

För de som undrar ang bf. Ta första dagen i senaste mensen. Lägg på ett år, minus tre månader, plus 7 dagar.

Min sambos pappa väntar barn med sin sambo, hon är beräknad till idag. Det blir alltså mindre än 9 månader mellan våra bebisar. Både jättekonstigt och samtidigt jättespännande! Vi har berättat för dem men ingen annan vet. Jag är orolig för vad mina föräldrar ska säga...

• mylady

Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

Fast de slutade ju också dåligt

Vet inte vad man ska tro

• IdaRos
    mylady skrev 2014-09-12 21:34:10 följande:

Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

Fast de slutade ju också dåligt

Vet inte vad man ska tro

Samma här. Jag har bara lite molvärk i magen. Annars inga symtom. När kommer illamåendet och resten av symtomen??
  • Innaj

Inskrivning den 26 och bokade faktiskt idag ett privat UL den 25, då det inte verkade va ett alternativ att få vid inskrivningen :/

Är ett monster hemma och min kära sambo får stå ut med MYCKET! Jag är så orolig hela tiden och dagarna går så långsamt :(

Meeen bara att bita ihop och va tacksam att man kan bli gravid!

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.