• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-09-13 18:27:04 följande:

Vilken vecka är ni alla i nu? :)

Mår ni bra?

V. 6 snart 7.. (5+5 idag)

Mår helt ok, trött, lite illamående ibland, kissnödig till tusen (får springa ett par ggr per natt) molvärk ibland. Har lite symtom som kommer och går.

Jobbigast är nog ändå rädslan för missfall.

Är helt enkelt rädd att förlora lilla Grynet som vi efter så många år äntligen lyckats få till!
  • Starshaped
    Hemlig78 skrev 2014-09-13 18:29:53 följande:

Hej

Jag bor i Sthlm med min make. Ålder 36.

Är gärna med denna tråd men har ännu inte tagit graviditetstestet. (Men har ont i brösten o kissar oftare=samma känsla som när jag blev gravid första gången)

Vi har efter flera års försök gjort vårt andra IVF-försök, (första MA i v 8-10)

(Äggbefruktningen var 1 sept. Inlägg 4 sept)

Jag har inte berättat för någon än. Ska ta graviditetstest nu på fredag.

Hej

Och välkommen! :)

Håller tummarna att denna gång är det eran tur! Det sägs ju ändå att vi som gör IVF brukar lyckas på ett av våra tre första försök! :)

Så rent statistiskt så är ni ett försök närmre ert efterlängtade barn!

Vet ni varför ni inte lyckats på "egen hand"?

Och vart i Sthlm bor ni? Vi bor i Årsta.

Jag är förövrigt också 78:a ;)
  • Ljusfat

Trött så att ögonen går i kors trots att jag sov bra hela natten, samma igår.

Tog ett nytt test (ja jag är knäpp). Gravstrecket kom direkt och före kontrollstrecket. Det blev även starkare än kontrollstrecket. Känslan när man ser det där andra strecket är fortfarande lika fantastisk som första gången haha. :)

Sitter och läser om tidiga ultraljud. Ska försöka hålla mig till vecka 13 (12+0) och då göra ett kub privat. Är iofs "bara" 31 men hoppas på att få göra det ändå. :)

• Hemlig78

Tack snälla Starshaped och H@llon.

Jag är väldigt nervös och är tacksam för allt stöd jag får.

Vi lyckas inte på egen hand pga att jag är sönderstressad=kroppen vill ej ta emot.

Vi bor på värmdö.

Det är svårt att förklara hur hemskt man mår när man får ett MF. Särskilt vi som vill ha barn men har svårt = IVF. (Jag slutade äta på nästan 2månader-ej frivilligt, då jag fick MA i v ca 9.

• Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-09-14 12:42:17 följande:

Tog ett nytt test (ja jag är knäpp). Gravstrecket kom direkt och före kontrollstrecket. Det blev även starkare än kontrollstrecket. Känslan när man ser det där andra strecket är fortfarande lika fantastisk som första gången haha. :)

Sitter och läser om tidiga ultraljud. Ska försöka hålla mig till vecka 13 (12+0) och då göra ett kub privat. Är iofs "bara" 31 men hoppas på att få göra det ändå. :)

Känner igen den där tröttheten.. :)

Haha det var väl inte knäppt? Isof är jag knäpp med.. Har inte tagit än, men planerar..

Vissa saker vill man bara se om och om igen ;)
  • Starshaped
    Hemlig78 skrev 2014-09-14 13:47:45 följande:

Tack snälla Starshaped och H@llon.

Jag är väldigt nervös och är tacksam för allt stöd jag får.

Vi lyckas inte på egen hand pga att jag är sönderstressad=kroppen vill ej ta emot.

Vi bor på värmdö.

Det är svårt att förklara hur hemskt man mår när man får ett MF. Särskilt vi som vill ha barn men har svårt = IVF. (Jag slutade äta på nästan 2månader-ej frivilligt, då jag fick MA i v ca 9.

Vi behöver alla stöd, och vi finns här för varann... Det var iaf min tanke med den här tråden, Det är en nervös tid oavsett hur länge man försökt få barn. Tyvärr tror jag inte oron minskar! Först oron för att inte få barn, sen oron för barnet i magen, oron som kommer med att få föda ett barn och oron för resten av barnets liv vill jag inte ens tänka på :D

Men förhoppningsvis väger allt det goda, mysiga och härliga med att få bli förälder upp alla motgångar vi och våra barn kommer få uppleva i livet.

Vad är du stressad över? Jobbet? Livet? Barnsitautionen? Eller en kombination kanske? Känner igen mig i stressen..

Och jag är ledsen över ert missfall, varje pars största mardröm! Förstår du inte mådde bra efter det! Men är samtidigt är jag glad att du repat dig så bra och är redo att försöka igen! Du har med största möjlighet ett barn i magen nu som ska må gott och växa! Vet det är svårt! Kämpar med det själv, men försök njuuuuuuuta av den vetskapen. Ni är med stor chans GRAVIDA! :) och hur tufft än missfallet var, så försök fokusera på det liv du nu bär på :)

Jag hejar på er och håller tummar och tår för att det går hela vägen denna gång!

Kram!
  • H@llon
    Ljusfat skrev 2014-09-14 12:42:17 följande:

Jag är lite kluven till om jag vill göra ett kubtest eller inte, fyller snart 30. Vad fick dig att bestämma dig?
  • Anonym17

Jag går in i vecka 8 imorgon o det känns helt underbart! :D denna vecka har embryot växt 1mm varje dag så det e inte konstigt att jag varit extra trött :) fick tips om att man kunde ta järntabletter eller vitamintabletter som innehåller järn så blir man mycket piggare :) o det stämde! :D så jag har inte känt trötthet överhuvudtaget idag :)

Känns oxå som att magen börjar synas lite! När jag ligger på rygg e den lite mer upphöjd på högra sidan men vet inte om det e något som jag inbillar mig :o

Eller vad tror ni? Kan det synas lite redan i slutet på vecka 7? :o

• Fridae1

Hej hej! Plussade idag. Så enligt appen är jag vi v5. 

Är 25 år från Sthlm men bor utomlands med fotbollsspelande man. Jag har PCOS och ätit provera och pergotime ex antal gånger.. Men nu verkar det äntligen ha fäst. Nu håller vi tummarna att det håller i sig!

Kul å hitta denna tråd!

Kram 

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.