• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • thesnellis

Plussade förra måndagen, är nu 7+2 :)

Vi båda är jätte glada och förväntansfulla. Jag har haft stort komplex över mina bröst och funderat att laga silikon, men nu är de redan helt super fina, haha :D

När jag gick in i vecka 7 blev jag super trött.. årkar knappt gå ut med hundarna. . Ush. Det är lite jobbigt faktiskt. Annors har jag mått bra, inget illamåendd eller annat. :)

Dessutom verkar min sambo ha blivit "sympati gravid".. någon annan som råkat ut för det?

• IdaRos
    minismurf86 skrev 2014-09-15 16:55:50 följande:

Hej tjejer!!

Har varit borta ett tag och har massa intressant att läsa igen

Fråga 1...

Går familjeliv.se att få som exempelvis FB messenger? Att man får att meddelande på telefonen när någon skriver?

Fråga 2...

Är det någon mer än jag som drömmer jätte konstiga drömma?

Mardrömmar och helt enkelt jätte skumma drömma?!

Jag växer för varje dag! Jag har verkligen otroligt svårt att dölja min mage nu... Både jobbigt och kul. Jobbigt tycker jag då det är lite tidigt att berätta på jobbet... Mycket kan fortfarande hända... Kul för att man börjar se lite... Undrar om de är 2....

Ha de bäst! KRAM!

hej!

Tror inte att familjeliv finns som chat.

jag drömmer ofta konstiga drömmar men det har jag alltid gjort så tror inte att mina beror på graviditeten ;)

Har du/ni tvillingar i släkten? Jag har det både på mammas o pappas sida. Det brukar bli varannan generation så jag eller mina syskon har högre chans att få tvillingar.
  • Ciconiidae

Jag drömmer också helt vilt, kommer ihåg flera och långa drömmar. Många av de är mardrömmar, de flesta mindre farliga mardrömmar som att jag missfärgar mitt hår.

minismurf86 skrev 2014-09-15 16:55:50 följande:

Hej tjejer!!

Har varit borta ett tag och har massa intressant att läsa igen

Fråga 1...

Går familjeliv.se att få som exempelvis FB messenger? Att man får att meddelande på telefonen när någon skriver?

Fråga 2...

Är det någon mer än jag som drömmer jätte konstiga drömma?

Mardrömmar och helt enkelt jätte skumma drömma?!

Jag växer för varje dag! Jag har verkligen otroligt svårt att dölja min mage nu... Både jobbigt och kul. Jobbigt tycker jag då det är lite tidigt att berätta på jobbet... Mycket kan fortfarande hända... Kul för att man börjar se lite... Undrar om de är 2....

Ha de bäst! KRAM!

• minismurf86
    IdaRos skrev 2014-09-15 21:02:48 följande:
    hej!

Tror inte att familjeliv finns som chat.

jag drömmer ofta konstiga drömmar men det har jag alltid gjort så tror inte att mina beror på graviditeten ;)

Har du/ni tvillingar i släkten? Jag har det både på mammas o pappas sida. Det brukar bli varannan generation så jag eller mina syskon har högre chans att få tvillingar.
    Hmm ok... Trist

Ok...

Ja på mammas sida... Ingen av mina syskon har fått... Och är bara jag kvar.... FörvånadSkrattande Började fundera då jag tycker redan att jag ser ut som en ballong och kan inte ha något par av mina byxor längre... Vi är ju liksom inte så långt gådda...
  • minismurf86
    Ciconiidae skrev 2014-09-15 21:32:59 följande:

Jag drömmer också helt vilt, kommer ihåg flera och långa drömmar. Många av de är mardrömmar, de flesta mindre farliga mardrömmar som att jag missfärgar mitt hår.

De är ju de som är läskigt att dom känns så verkliga när man vaknar!! Och precis som du säger, långa!!!
    Ja men de är väl också en mardröm, att missfärga håret Skäms

Önskar bara att detta drömmande kunde ta slut så man kan få en skön natt och dessutom slippa springa på toa var 4 timme!!! Rynkar på näsan
  • minismurf86

När ska ni på UL samt första besöket?

Själva första besöket ska vi på den 17 oktober... Hade önskat att dom gjorde ett mindre UL då så att man vet... Nog för att jag har testat 2 ggr redan och fått + men ändå....

• missc81
    minismurf86 skrev 2014-09-16 07:39:14 följande:

När ska ni på UL samt första besöket?

Själva första besöket ska vi på den 17 oktober... Hade önskat att dom gjorde ett mindre UL då så att man vet... Nog för att jag har testat 2 ggr redan och fått + men ändå....

Jag har inskrivning 3 okt, men var på gynakuten i sön och såg bebisen. Så nu vet jag att idag är jag i 5+6. Allt såg bra ut.

Däremot var det som en liten blodansamling längst ner på bilden som läkaren trodde var anledningen varför ja blödde. Och hon trodde även att det kunde varit en fostersäck till som blivit bortskjutet.

Så nu är man väldigt nervös att nåt ska hända med bebisen som växer och mår bra. Ska dit på mån igen, återkoll.
  • VMS

Hej!

Hoppar in här med :)
    Om det här nu stämmer med mig, så har jag BF 24 maj. Tog två grav.tester idag för det första kom ett svagt streck fram och på det andra kom också ett svagt streck fram. & min pojkvän vet inget än, vet inte om
    Här är en bild, den översta tog jag först och sen den understa. & inte gjort på morgonen, halv 3 i eftermiddags. Hade bara dom här två testen kvar & ville inte gå & köpa ett för nästan 200 kr när man faktiskt kan beställa billiga & bra(?) på nätet.
    Har också hört att dom här testen inte är så pålitliga, att dom kan visa positivt fast det inte är det och tvärtom. Vet någon nått om det? Men jag har beställt 2 olika tester som jag hoppas kommer i morgon eller på torsdag.

Tacksam för svar! :)

• Hemlig78

Hej VMS

Spännande, jag fick också BF 24 maj, men som sagt, jag har inte tagit g-testet än.

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.