• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • H@llon
    maalinrob skrev 2014-09-10 20:45:00 följande:

Precis samma sak för mig med! Dock bara att kämpa sig igenom.

Jag är inte heller så speciellt sugen på varm mat. I veckan har det blivit mycket sallad och mer mackor än vanligt..

Mackor och fil med müsli är det jag blir sugen på. Känner jag lukten av lagad mat kan jag bli sugen men inte om min samo T.ex frågar om vi ska äta köttfärsbiffar.
  • H@llon
    missc81 skrev 2014-09-11 07:40:24 följande:

Hej hej!

Plussade sista aug och då stod det gravid 1-2v. Så mini är beräknad till 11-12 maj??

Känns sjukt härligt och barnet är vårat första.

Är 33år och bor i stockholm med min sambo som är 28. Är mitt inne i flytt till större lgh så mini kunde inte bli till på bättre tid. Måste nu bara försöka stressa ner lite så mini stannar kvar. Är rädd att nåt ska hända, känns som en evighet till inskrivning den 3okt. Någon annan som känner så?

Ska bli skoj och följa alla :)

Grattis till plusset! Jag o min sambo letar hus men det är dåligt på den fronten, blir trångt att bo på våra 46 kvadrat med en bebis dock. =P

Jag var på nån kort förinskrivning igår hos BM, sen ska jag inte på den riktiga inskrivningen förens 21/10. Lääääänge kvar. Om allt går bra är jag då i ca v 11.
  • minismurf86
    Starshaped skrev 2014-09-09 20:39:22 följande:
    Då plussa vi samma dag och ligger nog lika! :)

Förstår känslan! Svårt att ta in att jag/vi är gravida, men samtidigt livrädd att kroppen ska stöta bort lillen..

Vad stressar du över? Graviditeten eller annat?

Vart i Sthlm bor ni?

Kram!
    Jag bor i Hässelby just nu... Men kommer att flytta till Enköping inom snar framtid...

Just den stressen att kroppen vill stöta bort tycker jag är stor... Men de hör väl till antar jag...
  • minismurf86
    H@llon skrev 2014-09-10 12:26:08 följande:
    Jag har molvärk som kommer och går, illamående av och till, ömma bröstvårtor.

Nån mer än jag som inte är sugen på varm mat?
    Varm mat... Jag skulle kunna äta vad som helst hela tiden!! Skrattande

Det var någon som frågade när första besöket bör bokas...

Jag har gjort de... Fick tid i oktober då dom vill att man ska komma in runt v.9-10 enligt henne... Spännande!!!

De ända jag kan känna är att magen ser ut som en ballong och jag har äntligen tuttar Förvånad hahaha!!!

"peppar, peppar" mår jag ännu inte illa!!!
  • IdaRos

Hej!
    Plussade i tisdags, enligt barnmorskan är jag i v 4(3+6) baserat på min senaste mens. Så  någon gång runt 20e maj borde bebisen titta ut :)

Det känns fortfarande helt overkligt!! Vi hade försökt i över 1 år och hade gjort en fertilitetsutredning som visade att vi hade lite svårt att bli gravida. Vi står i kö till att börja IVF i december så detta var verkligen oväntat!!

Det är ju fortfarande tidigt och allt kan ju hända men jag är så lycklig!!!

• Erikali

Går in i v.6 imorgon tror jag. Har sedan i tisdags mått illa hela förmiddagen. Lite molvärk till och från. Mina symtom verkar komma nu, inte märkt något alls tidigare

• minismurf86
    IdaRos skrev 2014-09-11 16:14:45 följande:

Hej!
    Plussade i tisdags, enligt barnmorskan är jag i v 4(3+6) baserat på min senaste mens. Så  någon gång runt 20e maj borde bebisen titta ut :)

Det känns fortfarande helt overkligt!! Vi hade försökt i över 1 år och hade gjort en fertilitetsutredning som visade att vi hade lite svårt att bli gravida. Vi står i kö till att börja IVF i december så detta var verkligen oväntat!!

Det är ju fortfarande tidigt och allt kan ju hända men jag är så lycklig!!!

GRATTIS!! Vad häftigt!! Kul att ni hann före nu då än i december!
    Jag blev jätte paff när jag fick 2 sträck på stickan... Gjorde ett till test tre dagar senare (digitalt) litade inte på de första Skäms

Jag säger precis som du säger! Jag är så Lycklig!!!Glad{#emotions_dlg.flower}

När hade du din sista mens första dag? Tänkte på min egen uträckning om jag räknat rätt...
  • IdaRos
    minismurf86 skrev 2014-09-11 16:26:53 följande:
    GRATTIS!! Vad häftigt!! Kul att ni hann före nu då än i december!
    Jag blev jätte paff när jag fick 2 sträck på stickan... Gjorde ett till test tre dagar senare (digitalt) litade inte på de första Skäms

Jag säger precis som du säger! Jag är så Lycklig!!!Glad{#emotions_dlg.flower}

När hade du din sista mens första dag? Tänkte på min egen uträckning om jag räknat rätt...
    Tack! Och grattis till dig med!!  Ja känns så roligt att det gick ändå :) Det skumma är att den dagen som jag tror att jag blev gravid stämmer inte alls med ägglossningen. Så jag börjar tro att jag mest har slösat bort en väldigt massa pengar på ÄL-stickor som visat fel!! Jag hade mens senast 15e augusti. Jag har gjort uträkningar på lite olika ställen, här på familjeliv, i gravid appen och på Libero.se och alla datum blir olika men de ligger ändå lika i tid det tidigaste skulle vara 17e maj och det senaste 21 maj. När hade du din sista mens första dag?

Jag tog två test på samma dag, ett vanligt och ett som visar vilken vecka. Men nu vågar jag inte ta något mer test för jag är rädd att det ska visa "inte gravid". ;)
    Vi ska på inskrivningssamtal 29/9. Hoppas man kan få göra något tidigt UL då bara för att få det ännu mer bekräftat och att det känns lite mer verkligt.

• minismurf86
    IdaRos skrev 2014-09-11 16:43:57 följande:
    Tack! Och grattis till dig med!!  Ja känns så roligt att det gick ändå :) Det skumma är att den dagen som jag tror att jag blev gravid stämmer inte alls med ägglossningen. Så jag börjar tro att jag mest har slösat bort en väldigt massa pengar på ÄL-stickor som visat fel!! Jag hade mens senast 15e augusti. Jag har gjort uträkningar på lite olika ställen, här på familjeliv, i gravid appen och på Libero.se och alla datum blir olika men de ligger ändå lika i tid det tidigaste skulle vara 17e maj och det senaste 21 maj. När hade du din sista mens första dag?

Jag tog två test på samma dag, ett vanligt och ett som visar vilken vecka. Men nu vågar jag inte ta något mer test för jag är rädd att det ska visa "inte gravid". ;)
    Vi ska på inskrivningssamtal 29/9. Hoppas man kan få göra något tidigt UL då bara för att få det ännu mer bekräftat och att det känns lite mer verkligt.
    Tack så mycket!Glad
    Ne inte min heller... Enligt gravidappen skall jag ha den 15 maj och enligt libro den 9 maj.

Jag hade min sista mens första dag den 9 augusti.
    Enligt Libro: Är jag i V.6 och att jag hade ÄL17 augusti....
    Enligt Gravidappen: Är jag gravid i v. 5, dock står inte ÄL här...
    Men... Enligt P tracker så hade jag ÄL den 21 augusti...
    Så någonstans mitt i mellan då kanske

Jaha! Vad tidigt? Eller är det för att ni har försökt 1 år? Kan inte så mycket om detta än...

Men de känns ju heeeelt overkligt!! Min sambos leende är obeskrivligt när han kommer hem från jobbet och får syn på mig Skäms hihi

Maj... LÅÅÅNGT dit

Hur tänker ni göra med inköp? Tror ni på skrock och kommer inte att köpa något för en barnet är fött eller kommer ni att köpa in då och då...?
  • Starshaped
    missc81 skrev 2014-09-11 07:40:24 följande:

Hej hej!

Plussade sista aug och då stod det gravid 1-2v. Så mini är beräknad till 11-12 maj??

Känns sjukt härligt och barnet är vårat första.

Är 33år och bor i stockholm med min sambo som är 28. Är mitt inne i flytt till större lgh så mini kunde inte bli till på bättre tid. Måste nu bara försöka stressa ner lite så mini stannar kvar. Är rädd att nåt ska hända, känns som en evighet till inskrivning den 3okt. Någon annan som känner så?

Ska bli skoj och följa alla :)

Grattis! Och då är vi beräknade ungefär samtidigt!

Härligt att ni lyckades pricka in en bebis lagom tills ni flyttar till större. Vart i stan flyttar ni?

Känner igen den där stressen! Och känner också det är lättare sagt än gjort ;)

Vad gör du om dagarna? Mer än att vara nygravid ;)

Kram!
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.