Inlägg från: IdaRos |Visa alla inlägg
  • IdaRos

Första barnet, BF maj 2015.

Hej!
    Plussade i tisdags, enligt barnmorskan är jag i v 4(3+6) baserat på min senaste mens. Så  någon gång runt 20e maj borde bebisen titta ut :)

Det känns fortfarande helt overkligt!! Vi hade försökt i över 1 år och hade gjort en fertilitetsutredning som visade att vi hade lite svårt att bli gravida. Vi står i kö till att börja IVF i december så detta var verkligen oväntat!!

Det är ju fortfarande tidigt och allt kan ju hända men jag är så lycklig!!!

• IdaRos
    minismurf86 skrev 2014-09-11 16:26:53 följande:
    GRATTIS!! Vad häftigt!! Kul att ni hann före nu då än i december!
    Jag blev jätte paff när jag fick 2 sträck på stickan... Gjorde ett till test tre dagar senare (digitalt) litade inte på de första Skäms

Jag säger precis som du säger! Jag är så Lycklig!!!Glad{#emotions_dlg.flower}

När hade du din sista mens första dag? Tänkte på min egen uträckning om jag räknat rätt...
    Tack! Och grattis till dig med!!  Ja känns så roligt att det gick ändå :) Det skumma är att den dagen som jag tror att jag blev gravid stämmer inte alls med ägglossningen. Så jag börjar tro att jag mest har slösat bort en väldigt massa pengar på ÄL-stickor som visat fel!! Jag hade mens senast 15e augusti. Jag har gjort uträkningar på lite olika ställen, här på familjeliv, i gravid appen och på Libero.se och alla datum blir olika men de ligger ändå lika i tid det tidigaste skulle vara 17e maj och det senaste 21 maj. När hade du din sista mens första dag?

Jag tog två test på samma dag, ett vanligt och ett som visar vilken vecka. Men nu vågar jag inte ta något mer test för jag är rädd att det ska visa "inte gravid". ;)
    Vi ska på inskrivningssamtal 29/9. Hoppas man kan få göra något tidigt UL då bara för att få det ännu mer bekräftat och att det känns lite mer verkligt.

• IdaRos
    minismurf86 skrev 2014-09-11 17:02:47 följande:
    Tack så mycket!Glad
    Ne inte min heller... Enligt gravidappen skall jag ha den 15 maj och enligt libro den 9 maj.

Jag hade min sista mens första dag den 9 augusti.
    Enligt Libro: Är jag i V.6 och att jag hade ÄL17 augusti....
    Enligt Gravidappen: Är jag gravid i v. 5, dock står inte ÄL här...
    Men... Enligt P tracker så hade jag ÄL den 21 augusti...
    Så någonstans mitt i mellan då kanske

Jaha! Vad tidigt? Eller är det för att ni har försökt 1 år? Kan inte så mycket om detta än...

Men de känns ju heeeelt overkligt!! Min sambos leende är obeskrivligt när han kommer hem från jobbet och får syn på mig Skäms hihi

Maj... LÅÅÅNGT dit

Hur tänker ni göra med inköp? Tror ni på skrock och kommer inte att köpa något för en barnet är fött eller kommer ni att köpa in då och då...?
    Nä jag vet inte varför så tidigt. Det va BM som föreslog det datumet.

Jag har inte vågat köpa något än. Men jag tänkte att efter inskrivningssamtalet ska jag köpa ebba von sydows gravidbok! Och efter vecka 12 ett sånt där gravidsmycke kanske :)
    Min syster får barn om ca 3 veckor och då kommer vi ju köpa present till henne o hennes bebis.. så kanske att jag köper något till oss då oxå.

Har du köpt något??

Jamen visst är det härligt :) Min man blev också jätteglad och det känns så roligt att man har en sån fantastisk hemlighet ihop. Jag har iofs berättat för min familj. men annars är det ingen som vet.

ja så långt till maj! man önskar att man kunde spola fram tiden. Jag längtar till det börjar synas :)

• IdaRos
    Starshaped skrev 2014-09-11 17:12:11 följande:
    Jag hoppas inte jag jinxade graviditeten, när jag igår köpte en " Diinglisar"-gosedjur med speldosa (en tiger) kunde inte låta bli! :)

Man måste ju få glädjas och fira lite..

Vi väntar ju barn ( första gången ever), och inte missfall!

;)
    Nä det är sant, man borde kanske fira med att köpa något! Glad

• IdaRos
    H@llon skrev 2014-09-12 16:47:21 följande:

Jag har gjort VUL idag och fått se min lilla ärta!! =D Den är i vecka 6+2 och har ett starkt hjärta. Är sååå lättad och glad! :)

Åh va härligt!!! :) Hoppas också på att få göra VUL på inskrivningen hos BM. jag kommer vara i v 7 då (6+3). Är det något man brukar få göra om man ber om det??
  • IdaRos

Jag är så jäkla nojjig att ngt ska gå fel. igår vågade jag knappt gå på toa för jag tänkte att tänk om jag tar i lite så åker embryot/fostret/bebisen (Vad kallar man den såhär tidigt??) med ut. jag kommer vara svinjobbig att leva med fram tills vecka 12! Min stackars man.. han försöker vara peppande "det är större chans att det går bra" sa han igår. Vilket är sant. Men ändå känner jag mig orolig.
    Förra helgen (innan jag började misstänka att jag var gravid) så va vi på kräftskiva och det blev både vin och snaps. Jag oroar ihjäääl mig över det!!!!

Jag kompenserar nu med att äta bra vitaminer och försöka vara så hälsosam som möjligt.
    Vad äter ni för vitaminer? Jag äter några som heter Innate Baby & me trimester 1+2, D-vitamin och Eskimo 3 (fiskolja). 

• IdaRos
    mylady skrev 2014-09-12 21:34:10 följande:

Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

Fast de slutade ju också dåligt

Vet inte vad man ska tro

Samma här. Jag har bara lite molvärk i magen. Annars inga symtom. När kommer illamåendet och resten av symtomen??
  • IdaRos
    Starshaped skrev 2014-09-13 13:27:55 följande:

Hur många har ni berättat för?

Jag börjar ångra lite att vi sagt nåt, för tänk om det går fel!

Är ju långt ifrån målet än, och mycket kan gå snett..

Samtidigt som vi är så GLADA, så det är inte så konstigt egentligen att vi vill berätta!

Eller?

Vi har berättat för min familj. O så har jag berättat på jobbet. Jag jobbar som sjuksköterska och ofta är det tunga lyft. Och jag vill inte lyfta. Jag läste en dansk studie att tunga lyft tidigt i graviditeten ökar risken för missfall.

Men väntar nog med att berätta för vänner till iaf efter inskrivning på mvc.
  • IdaRos
    Ljusfat skrev 2014-09-13 18:27:04 följande:

Vilken vecka är ni alla i nu? :)

Mår ni bra?

vecka 5 (4+1) och mår bra än så länge :)
  • IdaRos
    Ljusfat skrev 2014-09-14 19:22:28 följande:

Har ni laddat ner några gravid appar? Någon bra?

:)

Har Gravid app (Lila..tror det är den vanligaste) och gravidboken från libero, men den finns bara till iphone eller ipad.
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.