• Bebben84

Bf Maj 2015

Jordgubb90 skrev 2015-02-25 11:12:55 följande:

Någon mer än jag som börjat känna sig lite ängslig och needy? Vi har det helt underbart jag och min sambo och är jättekära... Men på senare tid har jag börjar känna lite tvivel på om han älskar mig och blivit mer svartsjuk. Vill helst bara ligga i hans famn hela tiden och känner mig jätteklängig. Kan få attacker där jag känner mig ledsen och olycklig trots att vi snart ska få en underbar liten bebis som vi längtat efter så länge. Någon som känner igen sig?

Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Jag kände mig ensam i graviditeten för några veckor sedan. Då hade min sambo så mycket i skolan och på jobbet så han fokus låg ju där. Vi pratade om det och han förstod så nu är nog nästan han mer engagerad än mig haha! Han köper kläder till henne och fixar hennes rum medans jag är lite mer chill med allt :)
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2015-02-25 14:24:36 följande:
    Ja precis så känner jag med, att min man lever ett annat liv vid sidan av. Jag har inte pratat med min man än om det här än men ska göra det så han vet vad jag känner. Min man är inte av den sorten som pratar känslor så det kan vara bra att prata med honom av den anledningen också och se vad han känner.
    Bebben84 skrev 2015-02-25 13:52:51 följande:Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Jag kände mig ensam i graviditeten för några veckor sedan. Då hade min sambo så mycket i skolan och på jobbet så han fokus låg ju där. Vi pratade om det och han förstod så nu är nog nästan han mer engagerad än mig haha! Han köper kläder till henne och fixar hennes rum medans jag är lite mer chill med allt :)
    Vad trevligt att ni är lika klängiga på varandra smile1.gif Jag är inte alls klängig just för tillfället, är mest irriterad tyvärr :-/ Hoppas det vänder snart.
    Vad skönt att din sambo förstod dig och att han verkligen har gjort något åt det. Är inte lika säker på att min man kommer att ändra på något efter att vi pratat om detta. 

Jo vi är nog rätt töntiga av oss haha! Vi är sånna som pussas och kramas precis hela tiden oavsett vart vi är. Men det kommer naturligt och är ömsesidigt :).

Sen är min sambo jäkligt unik när det gäller prata känslor. Jag har aldrig träffat en kille innan som pratar så mycket känslor men också lyssnar och tar in det jag säger om hur jag känner. Och det har varit till STOR hjälp under graviditeten eftersom vi gravida känner så förbaskat mycket hela tiden haha :D
  • Bebben84
    Zorro skrev 2015-02-26 14:44:11 följande:

Har ni börjat fundera nåt på förlossningen? Är ni förlossningsrädda? Har ni nån aning om vad ni vill ha för eventuell smärtlindring?

Detta är mitt andra och med första blev det igångsättning i v42. Hade en extremt bra förlossning. Igångsättningar brukar ta minst 24 timmar att räkna med, min tog 9. Använde lustgas och epidural. Kände inget under krystningen. Så jag är SJUKT peppad på nästa förlossning. Kommer typ ge min sambo en high five när det drar igång haha!
  • Bebben84
    pco skrev 2015-02-26 16:26:06 följande:

Nu har vi varit i Ullared och blev 9000kr fattigare och nästan allt blev till lilltjejen som kommer. Nu har vi lite mer kläder kvar, spjälsäng och skötbord så har vi allt :)

Hur går det för er? Börjar ni bli klara med inhandlingen?

29+1 här idag.

Härligt att få shoppa loss :)

Vi är klara med allt :). Köper bara kläder om vi hittar något gulligt nu för egentligen behöver vi inget :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-02-26 20:08:02 följande:
    Åh va skönt :)

Vi har väl lite kvar att köpa men nu börjar det kännas komplett iaf :) är det första elr andra för er?
    Det är mitt andra men sambos första. Dick är mitt första barn 9 år nu så är ju som att börja om :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-27 11:07:23 följande:
    Nä.. Vad ska man ha i den då? Ska man ha med plagg i både 50 och 56? Min mage indikerar ju stor bebis:P
    Jag har skrivit en lista jag kan dela med mig av :). Sen tycker alla olika om vad man ska ha med sig eller inte :)

Bb-väska

Bebisen:

Nagelsax

Fil

Våtservetter

Blöjor

Bodies

Strumpor

Sparkdräkt

Filt

Mössor

Nappar

Bilbarnstol

Kräkduk

Rumpkräm

Skötväska

Jag:

Tofflor

Myskläder

Amningströjor

Stora sköna trosor

Bindor

Mjukt toapapper

Lavemang

Mvc-pärm

Förlossningsbrev

Tandborste

Hårborste

Mobil

Laddare

Schampoo

Balsam

Tvål

Lins

Linsvätska

Deo

Hudkräm

Amningspads

Lypsyl

Nässpray

Dextrosol

Energidryck

Godis

Morgonrock

Toffs

Vattenflaska

Olja

Babynest

Vetekudde

Glasögon

Present Sessan

Sambo:

Tofflor

Myskläder

Glasögon

Deo

Tandborste

Bok

Dator

Laddare

Mobil

Laddare

Kamera

Underkläder

Kaffe

Högtalare

Jag tar med kläder i både storlek 50 och 56 eftersom det är omöjligt att veta storlek innan bebben kommer. Och jag vill inte att den ska bada i sina första kläder som min dotter fick göra :D
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-02-27 21:49:22 följande:
    Inte alls så lång tid kvar men känner ändå att denna graviditet går ganska långsamt... Vet inte varför det känns så men det gör det. Tre månader till BF för egen del.
    Jag tycker det är jättelååååååäng tid kvar :/
  • Bebben84
    frida-li skrev 2015-02-27 23:40:26 följande:

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har BF 25 maj så är i v28 nu.
    Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

Under hur lång tid? Alltid bra att kolla UVI. Jag har sammandragningar konstant, även när jag vilar. Har kollat tappen flera ggr och ingen påverkan än så länge. Har bf 21 maj. Så länge dom inte gör ont är det ganska lugnt. Jag har fått ringa in till förlossningen en gång när jag fick var 5e minut i ca 8 timmar, även med vila.
  • Bebben84
    frida-li skrev 2015-02-27 23:40:26 följande:

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har BF 25 maj så är i v28 nu.
    Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

Känner du dig orolig ska du självklart kontakta din bm :)
Svar på tråden Bf Maj 2015