• Bebben84

Bf Maj 2015

Jordgubb90 skrev 2015-01-29 08:16:07 följande:

Hej allihopa! Tänkte höra med er i vilken vecka ni tänkte köpa typ vagn och spjälsäng och så? :) Jag går in i vecka 26 på fredag och är ganska sugen på att köpa snart. Hehe.

Vi har köpt vagn, säng och allt annat redan :). Till och med en stokke-stol :D. Så vi är klara. Vi vill vara klara med ALLT och slippa dyra utgifter när jag går på mammapenning. Håller på med renovering också så det drar liksom iväg :).
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-01-29 06:38:51 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden smile1.gif

Gud så skönt! Precis så ska det vara :)
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2015-01-29 14:09:44 följande:
    Låter som det är väldigt olika alltså :) Jag tänker att man kanske borde springa och leta grejer innan man blir för tung och inte orkar :)
    Så tänkte vi med. Man springer i så många butiker och även om vi har bil är det påfrestande för mina fogar. Och jag vill njuta av att köpa allt, inte gå med kryckor eller skicka mannen ensam. Sista tiden kommer ändå gå åt att fixa rummet hemma och pilla med det sista inför bebisens ankomst :)
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-01-29 13:08:39 följande:
    Skönt att det inte var uvi, hoppas allt är bra med tappen också.
    Jo, men tar det hela med ro ändå. Fick höra med min första dotter från 7:e månaden att hon skulle komma tidigare men jag blev igångsatt i v42 :D. Så tror att alla läkare och bm är lite överförsiktiga bara. Men får se vad läkaren säger nästa vecka :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-01-29 17:25:32 följande:

Hej tjejer? Här är en till som blivit sjukskriven. Ursch vad det bränner o drar i ryggen, kan knappt gå i stan för det kommer direkt och ännu mindre jobba 7-22 och vakna nätter med lyft och golvmoment o allt vad det nu är. Så 1 månad helsjukskriven fick det bli och så får vi se vidare sen. Ska iaf börja hos sg oxå för att underlätta.

Och inte nog med det. Influensan är här :( fyyyfan säger jag bara. Har så mkt slem som sitter på lungorna och sen har jag astma oxå så det blir dubbelt upp för mig, men det värsta av allt är att det inte finns nåt slemlösande alls vi får ta nu :( så jag bävar för att lägga nig på kvällarna. Och hoppas bara att det inte leder till lunginflammation.

Jobbigt att vara så sjuk :/. Hoppas du kryar snart. Tips! Coccilana får vi ta :) slemlösande och funkar kanon. Dock behöver man det på recept
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-29 19:56:26 följande:
    Coccilana skrivs dessvärre ut extremt sällan numera, du behöver i princip lunginflammation innan du får det. Finns andra alternativ dock, jag har också astma och är konstant förkyld med segt slem sen i höstas, har kört fått köra med acetylcystein när det är som värst. Slemlösande brustablett, också på recept men betydligt lättare att få utskrivet.
    Jag ringde min husläkare bara och sa att jag hade slemhosta och svårt att sova så skickade hon receptet :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-29 21:20:12 följande:
    Har aldrig haft någon husläkare, kanske är skillnad då? Går till vc och har där lyckats få det utskrivet två ggr, båda gångerna hade det hunnit sprida sig till lunginflammation innan de till slut gick med på att skriva ut det. (Fick först prova diverse receptfria host och slemlösande utan resultat i kombination med 4 antibiotikakurer efter varandra) Okej att de ska vara försiktiga med att skriva ut medicin, har full förståelse för det, men ibland känns det som det går till överdrift :/
    Min husläkare är vis Vc :). Här blir man tilldelad/ får önska en husläkare :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-31 10:40:57 följande:

99 dagar kvar idag och vid 13 ska jag å fästmannen till BigBaby och beställa vagnen smile1.gif Wihooo!!

Bigbaby i Häggvik? :) vad blir det för vagn?
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-31 19:46:26 följande:
    Japp precis! Donkey mono i vitt :D
    Jag bor i närheten där :). Tycker dom är rätt dyra :/ lekmer i Barkarby har jag tyckt varit bättre. Men har dock inte koll på pris på buggan där :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-01-31 21:31:25 följande:
    Betalade 30% idag och resten betalas när bi väljer att hämta ut den. I priset denna vecka fick man med gratis bilbarnstol som passar donkeyn (värd 1800kr!). Men ja, det är inte den billigaste vagnen på marknaden men vi planerar att få syskon tätt så då blir det ju en syskonvagn av denna smile1.gif
    Åh det lät ju toppen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015