• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-02-23 19:14:29 följande:

Min bebis är verkligen galen i magen! Under dom sex timmar jag sitter på min kontorsstol så sover han kanske en timme. Resten av timmarna ålar och buffar han runt där inne så hela magen skakar. Verkligen inte lätt att koncentrera sig på jobb ;-P

Jag har en likadan i magen :D
  • Bebben84
    Baby Doll skrev 2015-02-23 22:09:43 följande:

Blicka & Bebben 84- va roligt med smma BF datum Blicka! jag blir igångsatt pga. snabba förlossningar.

www.mybabydolls.se Mamma till 6 + 1
    Oj jäklar :O men skönt att slippa gå tiden ut :)
  • Bebben84
    Baby Doll skrev 2015-02-23 22:14:08 följande:
    Men va mysigt! Jag verkar ha en lugn en i min mage :-/
    Min första dotter var lugn i magen och var lugn på utsidan också. Den här tösen är vild som tusan i magen så jag är beredd på en vild liten tjej som kommer :D
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 12:37:05 följande:

försöker gissa vilka kroppsdelar jag ser och känner genom magen men det är ju omöjligt!! Jag har ingen aning om det är en fot eller hand. Jag känner alltid högt upp i magen, precis under brösten och sedan ut mot sidorna.. Hmmm vill veta ju smile1.gif

Jag förstår hur min ligger genom när hon har hicka :D då förstår jag vad som är upp och vad som är ner :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 15:02:15 följande:
    Nä det känns ju inte möjligt att få? Jag har sjukpenning dock!
    Vad är skillnaden mellan sjukpenning och graviditetspenning? Jag tror att sjukskrivning är det bästa för mig. Lider av svår foglossning och täta sammandragningar. Min läkare ville halvtidssjukskriva mig redan förra gången vi sågs pga allt och det har blivit värre sedan dess så bör inte bli något problem.
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2015-02-24 15:10:02 följande:

Var på MVC idag. Fick akupressur för foglossningen, så jag hoppas det hjälper lite.

Fick lyssna på krabaten i magen =)
    Ser ut att bli en stor bebis då jag ligger precis på översta sträcket på sf-kurvan. 
    27 i sf-mått och har 26 hela veckor imorron.

Hur ser det ut för er andra med sf-måttet och ev storlek på bebis?

Stort sf-mått behöver inte betyda stor bebis :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 17:50:30 följande:
    Graviditetspenning är väl om man inte kan jobba pga att man har ett "farligt" och tungt jobb. Sjukpenning när man är "sjuk".

Jag har hela februari gått ner till 6 timmars arbetsdagar pga sammandragningar från kl 16 till långt in på natten.. Sjukskrivningen går dock ut nu på torsdag, ska till gyn samma dag så hoppas verkligen på förlängning!!
    Aaah ok tack :)

Oj lät inte bra! Du kommer garanterat få förlängt då!
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 19:33:04 följande:
    Nä vecka 30 är ju för tidigt! Vecka 32 är väl ok har jag hört? Då är lungorna klara i alla fall..

Du då, känner du att du inte orkar eller varför undrade du om gravidpenning?
    Jag har ju hemsk foglossning och går på kryckor. Sen har jag också väldigt mycket sammandragningar. Mellan 4-10 i timmen oftast från det att jag vaknar. Varit i kontakt med förlossningen förta ggr men "klarat" mig från att åka in efter dubbla alvedon, varmt bad och vila. Går även på regelbundna kontroller av min tapp. Gjorde en konisering i mars förra året så den är kortare än andras. Men mina SD kommer definitivt tätare vid vanlig vardagsaktivitet. Jag skulle behöva dra ner på allt och begränsa mina måsten. Annars är jag rädd att min tös tittar ut för tidigt :(
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 22:09:08 följande:
    Du borde kunna bli sjukskriven? inte bra om bebis kommer redan!
    Jo min läkare ville sjukskriva mig redan för 2 veckor sedan men jag fick lite panik att redan gå hemma så jag avböjde. Dock har min SD blivit värre så en sjukskrivning behövs absolut. Så det blir inga problem att få nej :)
Svar på tråden Bf Maj 2015