Bf Maj 2015
Tänkte oxå säga att jag är påväg in till förlossningen för en kontroll då jag inte känt några sparkar eller något på ett dygn! Är skit orolig!
Någon annan som vart där i v 30 med detta?
Meddela sen hur det gick <3
Tänkte oxå säga att jag är påväg in till förlossningen för en kontroll då jag inte känt några sparkar eller något på ett dygn! Är skit orolig!
Någon annan som vart där i v 30 med detta?
Nu är det dags för mig att gå på barnvangsjakt!
Vad har ni köpt för några? Något ni rekommenderar?
Tipsa gärna på bra butiker (stockholm) dit jag kan gå och kika. jag är inte är så kunnig inom detta :o
Gick på föräldragrupp med första barnet men med andra och tredje har jag/vi inte blivit erbjudna någon. Inför förlossningen känns det inte så aktuellt eftersom jag varit med om två förlossningar redan och har lite koll på vad som kommer att ske.
Jag tycker det känns tydligt nu att bebisen i magen inte är så liten längre och att det börjar bli lite ont om plats. Ibland gör det riktigt ont när hon stökar omkring därinne, speciellt när hon sparkar ner mot tappen.
Även om detta är tredje barnet så är det längesen vi hade spädbarn här hemma. Storasystrarna är 9 och 7 år (blir 10 och 8 år i år). Det var 10 år sen vi förberedde oss inför en bebis ankomst (med tvåan hann vi aldrig plocka undan något från ettan) och jag funderar på det där med att skruva ihop saker och ställa i ordning, t ex spjälsängen? Hur har ni tänkt kring det? Och att tvätta kläderna, packa väskan, skriva förlossningsbrev och allt sånt?
Hur går det för er tjejer?
30+1 här idag :)
Vecka 30 (29+ 0) idag och jag mår fortfarande bra.
Ont i ryggen dom vanligt, dåliga blodvärden i allmänhet så knaprar piller sedan några veckor tillbaka... jag är så himla trött! Hoppas det beror på låga järnet o att det snart är bättre.
Kan inte fatta att det bara är 10 veckor kvar nu!! Tiden går så snabbt! Ska kolla på bilstol idag, någon som har tips o idéer? Vad är rimligt pris?
Äntligen är barnvagn införskaffad :) de hade rea på lekia när vi var där, en helt ny brio smile sittvagn för 2995:- (liggdelen ska vi köpa av en kompis som gått över till sittdel).
Då var man inne vecka 30. De börjar sakta men säkert närma sig :)
Hur går det för alla med namnletandet, inte alltid lätt att enas :)
Hej jag hoppar in här lite spontant. Är i v 29 och planerad den 30/5. Just nu vill jag bara att det ska över! Galen foglossning och sjukskriven 50% mina andra graviditeter har gått som på räls! Fler som har jobbiga sammandragningar? Alltså obehagliga och smärtsamma??