• Bebben84

Bf Maj 2015

pco skrev 2015-03-10 12:02:31 följande:
    Va skönt att ha det klart :) får man fråga vad det blev?

Vi hade egentligen oxå bestämt. Vi bestämde redan för mååånga år sen när vi pratade barn att vi ville ha ett namn men så kom plötsligt min systers mans syster som jag är bra vän med och som är faster till mina systerbarn(som fick barn nyss) o sa att de skulle ha det så då fick vi sätta oss o kolla på annat????
    Det blir en Lea Elisabeth Lindgren :). Mitt efternamn och mellannamnet är hans släktnamn. Kändes bara så rätt för oss båda :)
  • Bebben84
    Fjärilstofflan skrev 2015-03-10 16:20:48 följande:
    Men fy, ännu värre :( vilken vecka?
    V.30. Så sjukt långt kvar :/
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-03-11 07:03:13 följande:

vecka 29 och 11,5kg viktuppgång <3 phperUTPu27115.jpg

Superfin kula :)
  • Bebben84

Var hos bm igår. Alla värden såg bra ut men vikt och mage har stått stilla sedan sist. +10 kg. Fick tid för TUL 29/4. Längtar så jag dör <3

• Bebben84

Denna fick jag igår av min fotograf. Bölade nästan <3 min mage+ min äldsta dotter <3

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-16 22:48:46 följande:

Fick världens smärta i nedre delen av magen idag, kändes som hemskt kraftig mensvärk som inte gick över på två timmar. Kunde inte stå rakt eller gå för det gjorde så ont! Förvärkar ska väl hålla i sig en stund för att man sedan är helt smärtfri igen någon minut? För mig gjorde det konstant ont i två timmar.. Hua! Undrar vad det var... Känner ingenting nu, allt är som bortblåst.

Förvärkar kan hålla i sig som mensvärk också. Har det i stort sett varje dag :/

V31
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-16 23:23:05 följande:
    Fy det låter inte kul för dig! smile4.gif

Jag började jobba heltid (kväll!) nu igen efter att ha jobbat 50% i några veckor. Blev bestraffad direkt verkar det som.. Nedräkning till ledigheten den 2a april nu!!
    Är rätt van nu :).

Gick du upp i tid frivilligt? Glöm inte att lyssna på kroppen :(
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-17 09:46:31 följande:
    Ja det gjorde jag.. :(
    Kanske ska du gå ner igen? Vi närmar oss slutspurten nu och ska ta det lite lugnare <3
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-17 19:24:32 följande:
    Jag orkade inte krångla med gynekologen och försäkringskassan.. Gynekologen tyckte jag skulle ta värktabletter och jobba heltid.. Jag sa att jag inte vill ta värktabletter för jag hört att det inte är bra, hon svarade "man ska inte lyssna på vad alla säger". Kändes som hon försökte förmildra alla mina symptom. När jag berättade om kraftiga sammandragningar sa hon "hade bebisen velat komma ut så hade den redan gjort det". Kändes som jag fick hävda mig för livet och hon gjorde allt för att sätta dit mig som fuskare. Jag gick därifrån lite ledsen och bestämde att jag orkar inte med Gyn och FK utan går upp i heltid och söker föräldradagar 1 månad i förväg... Kanske gav jag upp för lätt, men jag är lite känslig och orkade verkligen inte krångla mer smile4.gif
    Whaaaat?? Det var det sjukaste jag hört :O. Jag har den värsta tänkbara foglossningen och förvärkar varje dag, och jag nekas tabletter pga graviditeten. Däremot vill dom plocka ut henne tidigare med det är en annan historia! Jag är även sjukskriven pga sammandragningar som jag har och molvärken. Jag får regelbundet kolla min tapp så den är opåverkad och dom sa till mig mig sist när jag fick kraftiga värkar och hade kollat tappen dagen innan att även om dom kollat den dagen innan så kunde den nu vara påverkad. Man ska ta förvärkar på allvar! Bara för bebisen inte kommit ännu betyder det inte att det inte sätts igång för tidigt. Låter helt galet! Och ignorant av dom! Fy tusan vad arg jag blir!!!!
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-17 21:35:45 följande:
    Precis kommit hem från jobbet, magen spänner så jag får gå framåtlutad. Bebis i magen har sparkat/ålat i magen utan stopp sedan kl 13 idag. Kan inte vara bra att han inte får lugn å ro i magen pga att jag jobbar så mycket...

Du verkar bli riktigt bra bemött! Att det ska vara så olika! Tror du din bebis kommer förtidigt? Tar du det lugnt eller håller du igång för mycket?
    Lyssna på din kropp och be om ny bedömning! Viktigt att ta hand om den nu i slutspurten <3

Nja jag vette tusan vad jag tror. Men min läkare vill plocka ut henne tidigare pga extremt kraftig foglossning. Fick veta idag så inget beslut taget om det ännu.

Angående förvärkar och sammandragningar så har jag haft mycket och länge nu. Tex så har jag haft var 5:e minut hela kvällen nu. Haft kontakt med förlossningen flera ggr nu sista veckorna. Jag går privat och tror tyvärr att det är därför jag blir så bra bemött, tragiskt nog. Borde vara lika för alla. Men på min Mvc så är dom mer måna om mig än vad jag är :D. Och dom tar allt jag säger på allvar.

Tycker du ska stå på dig och be om ny läkare!
Svar på tråden Bf Maj 2015