Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Icee skrev 2014-09-19 15:02:48 följande:

Hej undrar bara har någon utav er tvillinganlag i familjen/släkten sedan tidigare?

Är lite orolig själv över att jag kanske in vänta tvillingar då jag har 2 mostrar som fött tvillingar 2 ggr vardera samt att det finns tvillingar i min sambos släkt :)

Min mamma är tvilling plus att hon fött tvillingar men ingen av mina syskon har fått tvillingar! 6 barn
  • Kissemiss
    Ciconiidae skrev 2014-09-20 22:18:40 följande:

Gick in i vecka 7 idag och jag har knappt kännt ngt alls på en vecka. Jag glömmer ofta bort att jag är gravid då jag inte känner ngt. Inget illamående, ingen växtvärk (kanske 30sek 1 gång om dagen). Min mage var hård och gasig i mitten av vecka sex men det har gått tillbaka nu. Jag hade förberett mig på ett helvete efter allt man läst om spyor och illamående. Så jag förbereder mig nu på att det inte är ngt längre, men än så länge har jag inget spår av blod alls så förmodligen är allt ok.

Exakt samma här!
  • Kissemiss

Kan inte någon i vecka 8 berätta lite hur ni mår och känner! Känner för att jämföra lite:)

• Kissemiss
    Titt ut skrev 2014-09-22 19:44:44 följande:

Jag är i vecka 8 och mår illa dygnet runt, är trött somnar nästan på lunchen på jobbet ibland. Men försöker se så pigg och glad ut jag bara kan för att ingen ska misstänka något.

Jag känner mig skakig och matt i kroppen flera gånger om dagen. Väldigt svårt att koncentrera mig och orka på jobbet. Jag har ett fysiskt tungt jobb där jag också står upp hela dagen och rör mig hela tiden. Vilket i och för sig gör att jag inte känner av tröttheten lika mycket som när jag sätter mig ner.

Jag är hungrig konstant, känns det som i alla fall, vet inte om det har med illamåendet att göra. Som ett sug i magen och under tungan samtidigt som illamåendet pågår. Ingen bra kombination. Illamåendet blir bara värre och värre ju längre jag håller mig vaken på kvällen och måste äta regelbundet. 

Just nu känns det fruktansvärt jobbigt att vara illamående, det tar över allt, kan inte leva normalt, dagarna blir till en kamp mot illamåendet.

Hur känner du själv?

Jag känner mer eller mindre ingenting längre! Fram till vecka 7 hade jag mycket växtvärk, men nu har det avtagit helt. Ellet jag känner i alla fall inget längre. Är inte det minsta illamående och har heller inte varit *peppar peppar*. Mår nästan för bra! Blir såklart lite nojig av det också ;) Men ska på UL(VUL?) 1 oktober, så bara att hålla ut!
  • Kissemiss
    Kissemiss skrev 2014-09-22 20:16:05 följande:

Jag känner mer eller mindre ingenting längre! Fram till vecka 7 hade jag mycket växtvärk, men nu har det avtagit helt. Ellet jag känner i alla fall inget längre. Är inte det minsta illamående och har heller inte varit *peppar peppar*. Mår nästan för bra! Blir såklart lite nojig av det också ;) Men ska på UL(VUL?) 1 oktober, så bara att hålla ut!

Magen är väldigt svullen här också! Jag tycker verkligen att det syns.
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2014-09-23 12:34:16 följande:

Jag hade också växtvärk fram till vecka 7, nu känner jag ingenting i magen. Kanske något stick och hugg ibland.

Vad kul att få gå på VUL jag kommer inte få se min lilla bebis förrän v.20 då de inte gör UL runt v 10 här där jag bor.

Finns inte möjlighet till privat heller?
  • Kissemiss

Ringde till BM idag för att fråga om mina Små blödningar varje dag senare veckorna. Det är bara spår av rött. Blev skickad till gynakuten Danderyd, när vi kom dit lugnade hon oss och sa att det var väldigt vanligt och att slemhinnorna är mycket känsliga. Men om vi fortfarande ville kolla så att allt var ok så var det upp till 8 timmars väntetid då vi inte va akutfall. Valde att åka därifrån och vänta på VUL den 1 okt. Måste erkänna att jag är lite besviken då jag fick lite hopp om att se om hjärtat slår och allt..:(

• Kissemiss

Såhär svullen är min mage i v8 (7+4) :S

• Kissemiss
    snuttan87 skrev 2014-09-26 21:30:20 följande:

Såhär ser min mage ut v8 (6+4)

Vi har börjat ta vecko-bilder (första förra veckan). Ska bli spännande att se om det är någon skillnad på måndag :D
  • Kissemiss

Varför blir vissa illamående och andra inte? Jag har inte känt det minsta spår av illamående och gick in i V 9 idag. Kanske kommer?

Svar på tråden Bf Maj 2015