Bf Maj 2015
Min bebis på 1 månad och 5 dagar har blivit förkyld!! Snörvlar å är ledsen Han vill bara sova på mage så jag ligger bredvid och kollar att han andas...
Min bebis på 1 månad och 5 dagar har blivit förkyld!! Snörvlar å är ledsen Han vill bara sova på mage så jag ligger bredvid och kollar att han andas...
Har tänkt köpa en bärsele, någon som vet vilken som är bäst för bebi? Ergobaby 360 eller babybjörn one? Det känns lite som alla väljer sida, lite som med apple och android Kan verkligen lnte bestämma mig! Har en ärvd riktigt gammal "klassisk" babybjörn hemma men min bebis gillar verkligen inte den...
Hur går det för alla mammor å bebisar? Får ni sova något? Jag har "tur" som får sova mellan 23-05 då vår bebis får ersättning och min pojkvän tar nattpasset Baby sover riktigt bra på nätterna nu, somnar runt 23 och vaknar första gången vid 01 och sedan vid 06 för mat. På dagarna matar jag dock varannan timme 120ml.. Han verkar ha klarat sig från större magbesvär, förutom direkt efter han ätit. Ser ut som han får lite kramp i ungefär 30 min från avslutad måltid men efter det är han världens lyckligaste!
Han har sedan 6-veckors ålder börjat le åt allt och alla! Speciellt nya människor som gör roliga miner. Man smälter ju!!! Hihi
Varje dag tränar han nacken och jag upplever nu att han håller emot huvudet så det inte dunkar ner, om ni förstår hur jag menar !
Jag är nu sedan ca tre veckor tillbaks helt återställd! Kanske att jag fortfarande går lite konstigt och att det skaver lite vid sex.. Men annars känns allt som vanligt :D
Berätta nu lite om hur det går för er! Jag är nyfiken
Min bebis äter varannan till var tredje timme dygnet runt.. Sju veckor blir han idag Väger nästan sex kilo och är 58cm lång :D
Min bebis (2mån imorn!) har upptäckt sina händer den här veckan! Han har hela tiden fingrarna i munnen :D
Hej.
Rätt så intim fråga men måste fråga..Hur lång tid efter fl hade ni sex? Bör man vänta 8 veckor med tanke på infektionsrisken eller är det lugnt så länge allt hat läkt där nere?
Utan kondom?
Vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå? Bollar ni mycket med bebisen eller ligger h*n mycket själv i babysittern tex?
Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D
Alla ?? skulle vara en smiley ;P
Jag och sambon har redan planerat in när nästa ska komma. Lilltjejen blir en månad idag och jag är så redo för att få en till! Haha..men vill samtidigt njuta av bara henne ett tag innan man får fullt upp med två bebisar :)
Jag känner verkligen att skaffa barn är det bästa, roligaste och mysigaste vi gjort! Men allt måste ju funka rent praktiskt med syskon också. Vi bor just nu i en tvåa högst upp i huset utan hiss.. Tänk att vara gravid och samtidigt ha en ettåring..plus kanske en matkasse... Hua! Så prio borde väl vara att spara pengar och flytta till radhus
Min bebis är 11v å äter bara ersättning. Han äter 120ml varannan till var tredje timma hela dagen. På natten äter han 150ml med fyra timmars mellanrum. Sover gör han ungefär mellan 21-02, 02-04.30, 05-07, 08-09.30, 10-11.30, 13-15, 17-17.30 och sedan för natten vid 21 igen :P Så han gillar att sova haha
Idag kom jag att tänka på att man måste ställa sig i kö för förskoleplats. När är det dags att tänka på det? Bor i en förort till Stockholm. Går man runt till olika förskolor och kollar in hur det fungerar där eller?
Vad gör ni på dagarna? Speciellt ni som bara har ett barn. Om man har två så tycker säkert bebisen om att titta på syskonet som far runt!
Min bebis blir tre månader på lördag och han ser sååå uttråkad ut när han sitter i sin Babysitter och kollar på mig :P När jag går fram till honom och pratar så skiner han verkligen upp!! Haha får ju dåligt samvete om jag inte underhåller honom varje minut :S
Han har inget babygym men jag lägger ut massa leksaker på en filt och så får han ligga på mage och kolla på dom. Det är populärt i ungefär tio minuter....känns verkligen som han börjar vilja upptäcka världen nu! Gärna stå upp i mitt knä och kolla sig runt:) Tycker det är lite jobbigt med magträningen för han spyr Alltid när det blir tryck mot magen..
Skulle vilja lära mig lite sånger att sjunga för honom! Någon som vet någon lista på spotify? :)
Va roligt :) jag kan inte svara på om det medvetet eller omedvetet hon rulla runt. Men hon har försökt ett tag att vända sig:)
Min bebi fick 3-månaders vaccinet idag. Han väger nu 8.2kg och är 67cm lång! Ingen liten kille :D
Åh han rullade precis från rygg till mage helt själv! 15v gammal :D