Bf Maj 2015
Sista dagen på jobbet alltså
Sista dagen på jobbet alltså
Ingen bebis har fötts alldeles för tidigt i tråden! Måste vara ganska ovanligt? :P
Min bebis är vaken hela dagen för att somna när jag lägger mig för natten. Sedan vaknar han en stund när jag är uppe och kissar på natten.. Jag är helt öm en bit över naveln pga alla rörelser där inne.. Det riktigt svider och bränner i huden. Jag har ju moderkakan i framvägg och ibland undrar jag om han kan skada den med alla sparkar....
Fy det ilar mycket mellan mina ben idag, känns som han försöker borra sig ut! Lite obehagligt och jag rycker till när det går en ilande smärta genom kroppen! Känns som det är nära.. Eller så går man två veckor över tiden och får i slutet på maj :P Var hos BM idag, hade liite högre blodtryck än vad jag brukar ha så fick en extra tid nästa vecka för att kolla så det inte blir högre :) känner inte mig konstig så det är nog ingen fara! Bebis låg neråt och nästintill fixerad, hon kunde vicka lite på hans huvud. Fy det gör verkligen ont när hon känner på huvudet!
På mig sved det och ilade när hon fixerade sig. Och det kan fortfarande ila till när hon borrar och har sig med huvudet
Hehe okej det lät lite roligt faktiskt :p ..japp det med att dricka vet jag, hjälper tyvärr inte alltid här, har vart inne 3 svängar på fl o kollat att allt är bra, ursch hoppas man slipper det mer nu.
En annan fråga, har du lagt upp din dagar på FK? Jag vet inte riktigt hur man ska göra då jag har graviditetspenning till 2maj och där emellan fram till BF får jag inga pengar (BF 13maj) och i och med att de räknar från 20:onde till 21 varje månad så säg att den kommer runt BF så får jag ju endast pengar för 7 dagar i hela maj elr om man t o m går över och hinner annars inte få nåt alls, så går det tyvärr inte för oss att riskera att inte få nåt alls. Så därför ska jag ta ut föräldradagar i förväg ( vilket jag egentligen inte vill) från 4maj men problemet är ju att de ändrat att man måste fylla i 'graviditet' eller 'ta hand om barn' och jag vill gärna fylla i så innan så jag vet att jag får pengar men gör jag det och har fyllt i graviditet och sen har den kommit och de på FK har godkänt det blir det lite problem, då man måste göra om det och de ska hinna godkänna detta. ., så hur gör du?
Min bebis har borrat ned sig i mitt bäcken hela dagen utan uppehåll!! Jag är helt slut.. Har inte kunnat vila på hela dagen då det ilar så mycket när han dunkar och vrider huvudet. Hoppar till och säger ajjjj varje gång.. Fy det är så obehagligt och det känns som jag jobbar mot kroppen/bebis genom att spänna mig för att slippa obehaget :S Börjar verkligen känna mig klar med graviditeten nu!!
Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)
Bara jag som har fruktansvärt mycket förvärkar? :( det tar enormt mycket på krafterna. Har varje kväll med ca 3-5 minuters mellanrum i timmar. Nu senaste dagarna med tryck nedåt också. Vecka 35