Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

marriew skrev 2015-03-13 11:03:51 följande:

Har inte kunnat sova nästan någonting inatt pga smärtor ner mot skinkorna. Svårt att förklara men när jag låg på ena sidan kändes det som att han låg och sparkade rätt på skelettet så det ilade i sätesbenet. Det var som hugg som höll i sig 2sek. Blev precis samma sak på andra sidan när jag vände på mig. Det gjorde riktigt ont:/

Någon som kanske vet vad det är?

Har haft foglossning sen v.14 och är heltidssjukskriven, det påminner inte om de smärtor jag känt tidigare. Det känns lite bättre nu på dagen med det som strålar ut i benen fortfarande:/

V.33+0 idag.

Kan det vara ischias?
  • Kissemiss

Känner att jag gått lite crazy senaste veckan gällande bebissaker:D köpt skötväska, kläder, glasflaskor, bumperskydd, handtagsskydd och regnskydd för donkeyns sidokorg :P Här delar vi inte upp på flera löner utan jag köper allt på en och lever på makaroner..närå ;)

• Kissemiss
    Isabella93 skrev 2015-03-15 22:21:16 följande:

Hej! 

Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske? 

Här är en till med överaktiv bebis!
  • Kissemiss

Fick världens smärta i nedre delen av magen idag, kändes som hemskt kraftig mensvärk som inte gick över på två timmar. Kunde inte stå rakt eller gå för det gjorde så ont! Förvärkar ska väl hålla i sig en stund för att man sedan är helt smärtfri igen någon minut? För mig gjorde det konstant ont i två timmar.. Hua! Undrar vad det var... Känner ingenting nu, allt är som bortblåst.

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-03-16 23:03:24 följande:

Förvärkar kan hålla i sig som mensvärk också. Har det i stort sett varje dag :/

V31

Fy det låter inte kul för dig!

Jag började jobba heltid (kväll!) nu igen efter att ha jobbat 50% i några veckor. Blev bestraffad direkt verkar det som.. Nedräkning till ledigheten den 2a april nu!!
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-03-17 07:39:10 följande:

Är rätt van nu :).

Gick du upp i tid frivilligt? Glöm inte att lyssna på kroppen :(

Ja det gjorde jag.. :(
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2015-03-17 18:43:15 följande:

Låter tufft att gå tillbaka till heltid. Lyssna på kroppen, skönt att det inte är långt till 2 april iallafall.

Jag orkade inte krångla med gynekologen och försäkringskassan.. Gynekologen tyckte jag skulle ta värktabletter och jobba heltid.. Jag sa att jag inte vill ta värktabletter för jag hört att det inte är bra, hon svarade "man ska inte lyssna på vad alla säger". Kändes som hon försökte förmildra alla mina symptom. När jag berättade om kraftiga sammandragningar sa hon "hade bebisen velat komma ut så hade den redan gjort det". Kändes som jag fick hävda mig för livet och hon gjorde allt för att sätta dit mig som fuskare. Jag gick därifrån lite ledsen och bestämde att jag orkar inte med Gyn och FK utan går upp i heltid och söker föräldradagar 1 månad i förväg... Kanske gav jag upp för lätt, men jag är lite känslig och orkade verkligen inte krångla mer
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-03-17 20:24:46 följande:

Whaaaat?? Det var det sjukaste jag hört :O. Jag har den värsta tänkbara foglossningen och förvärkar varje dag, och jag nekas tabletter pga graviditeten. Däremot vill dom plocka ut henne tidigare med det är en annan historia! Jag är även sjukskriven pga sammandragningar som jag har och molvärken. Jag får regelbundet kolla min tapp så den är opåverkad och dom sa till mig mig sist när jag fick kraftiga värkar och hade kollat tappen dagen innan att även om dom kollat den dagen innan så kunde den nu vara påverkad. Man ska ta förvärkar på allvar! Bara för bebisen inte kommit ännu betyder det inte att det inte sätts igång för tidigt. Låter helt galet! Och ignorant av dom! Fy tusan vad arg jag blir!!!!

Precis kommit hem från jobbet, magen spänner så jag får gå framåtlutad. Bebis i magen har sparkat/ålat i magen utan stopp sedan kl 13 idag. Kan inte vara bra att han inte får lugn å ro i magen pga att jag jobbar så mycket...

Du verkar bli riktigt bra bemött! Att det ska vara så olika! Tror du din bebis kommer förtidigt? Tar du det lugnt eller håller du igång för mycket?
  • Kissemiss

Undrar vem i tråden som får sin bebis först :D

Svar på tråden Bf Maj 2015