Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Titt ut skrev 2014-10-22 10:05:29 följande:

Är i vecka 11+3 idag och mitt illamående har blivit bättre men det kommer fortfarande stötvis. Sen är jag trött och har fått tillbaka svag huvudvärk som jag hade de första veckorna. Jag har också blivit törstig och måste kissa ofta, även 1 gång på natten.

11+2 här, tycker jag mår riktigt bra. Lite ömma bröst, måste kissa oftare, sjukt hungrig på morgonen (var aldrig det innan). Känner ingen motvärk alls, det gör bara ont om jag ställer mig upp fort. Tror det är ligamenten som bränner till?
  • Kissemiss
    Jordgubb90 skrev 2014-10-22 19:36:13 följande:

Jaha, vad bra då om man kan få det på det viset. En fråga till *tjatigaste tjejen i tråden*. Tror ni att man kan dölja sin mage till v18? Vill inte berätta på jobbet förrän jag varit på vul då jag har en provanställning.

Vissa syns det ju knappt på i v40, medan jag knappt kan dölja nu i v12:P stoora tröjor kanske funkar ;)
  • Kissemiss
    Menlotta skrev 2014-10-22 23:13:38 följande:

Hej igen!

Jag var på KUB idag och skulle se min bebis för första gången. Var beredd på att få se en något utvecklad bebis på ca 6 cm.

Fram på skärmen dyker det upp en väl(!!!)utvecklad bebis med viftande armar och ben, stort hjärta som slog för fullt och tydliga revben och ryggrad. Jag låg bara där och log och försökte att inte asgarva (min typ chock-reaktion haha) för varje gång jag skrattade så ändrade sig bilden på skärmen och bebis rörde sig. (Ja, det var mitt första ultraljud). 

BM verkade lite förvirrad och tillslut får jag reda på varför. Jag var inte i vecka 12+3 jag är i vecka 14+6(!!!). På det VUL jag gjort tidigare så hade de mätt fel. För sent för KUB men jag fick se min bebis och nu känns det mycket kortare kvar till bf och jag kan äntligen slappna av. 

Förut BF 2 maj, nu BF 15 April. Hoppas ni låter mig stanna i denna grupp ändå? Har ju hängt med här länge :) 

Bild kommer snart! får inte in den i datorn.

Coolt! Ser fram emot bilden :D
  • Kissemiss
    mylady skrev 2014-10-23 15:47:17 följande:

Var på vul idag. 12+1 för att kolla att bebis fortfarande levde efter största missfallsrisken. Haft två ma sen januari i år.

Vi fick se hjärtat slå o en bebis som mådde hur bra som helst o spelade fotboll o gjorde kullerbyttor. Helt magiskt!! Aldrig varit så lättad. Tårar av glädje :) det var verkligen fantastiskt att se mer än en liten böna. Utan nåt som se ut som ett litet barn.

Han sa att jag var i v 12 och en halv nånting. Så stämmer ganska bra med första vul. Nånstans mellan 12-13. Tänker nog samma BF till RUL nån gång o dec.

Wiee:D jag vill också!
  • Kissemiss
    MorCaa skrev 2014-10-23 16:27:09 följande:

Här är min bild på ärtan.. <3

Oh vilken bra bild!:D
  • Kissemiss

Jag måste ta två duroferon järntabletter varje dag, problemet är att det får min mage att stå still :( Måste ta två tabletter dagligen resten av graviditeten. Någon som har tips?

• Kissemiss
    fantasifull skrev 2014-10-26 22:16:40 följande:

10 dagar till kub, nedräkningen har börjat på riktigt. Har sett Bullen 2ggr men kan knappt bärga mig :D

8 dagar kvar för mig!!
  • Kissemiss

Vecka 13 idag, tog en snabb bild i provrummet ;)

• Kissemiss
    sofia86 skrev 2014-10-27 14:01:27 följande:

Va idag på kub och fick se vår lille skatt. Han hade svårt o ligga still med hicka och suga på tummen och sparka och vinka. Allt såg jätte bra ut så det är en frisk krabat där

Inne ???? så ja är fortfarande beräknad till den 10:e maj

Härligt att allt såg bra ut:D har också BF 10 maj. Om det inte ändras när jag gör kub nästa vecka!
  • Kissemiss
    Pillow skrev 2014-10-27 17:27:55 följande:

Har ni som gjort kub varit över 33 år? Min bm gjorde inte utan endast privata! Vad säger ni? Ni som gjort, vad fick ni för resultat? Kan man nöja sig med dem svaren?

Jag är 25 och blev erbjuden kub.. Bor i Stockholms län:)
Svar på tråden Bf Maj 2015