• Bebben84

Bf Maj 2015

Spännande med alla RUL i dagarna! :)

Jag har ett barn sedan innan. Hon är dock 8 år nu. Jag minns mycket av min graviditet och minns att jag tyckte det var mysigt med sparkar. Dom har jag verkligen längtat efter. Jag känner min tös i magen varje dag och HERREJÖSSES så mysigt det är! Varje spark är verkligen magisk och jag stannar upp och njuter av varenda en. Ibland kan ligga vaken mitt i natten och bara känna på sparkarna och fyllas av totalt lycka. Minns att det var mysigt men inte att det var så här fruktansvärt mysigt <3. Kanske är allt mer verkligt med barn nr 2, jag vet inte. Jag upplever mycket saker annorlunda denna gång. Jag längtar efter henne så jag nästan spricker <3

• Bebben84
    8barnsmamman skrev 2014-12-25 21:37:48 följande:

Lägger in mig här då jag är beräknad 2:a Maj med vårt 8:e barn, kommer dock bli igång satt ca 2 v tidigare pga sabba förlossningar dem två sista har tagit 30 min från start även igångsättningen när dem väl fick igång de :)

Enligt rul ska vi få en tjej vi hitta ingen snopp men bm vågade inte säga säkert!

Hoppas ni andra mår bra nu i julen!

Välkommen :)
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-12-26 10:44:45 följande:

God fortsättning allihop! Hoppas att ni har en bra jul!

Här går allt bra. Har dock stressat lite väl mycket så jag har haft en del sammandragningar. Men jag försöker varva ner och bli servad så mycket det går.

Bebben84, jag känner också andra känslor och en annan längtan denna gången. Är mycket känsligare mentalt. Gråter för ALLT. Jag tror det beror på att denna gång vet man ju vad som väntar. Hur fantastiskt det faktiskt är, det som händer i magen. Förra gången var allt så nytt och overkligt. :)

Jag hade också sammandragningar pga julstressen så vila vila vila!

Ja det är nog så med barn nr 2. Så sjukt häftigt. Jag kan kolla på ul-bilderna och känna en sån otroligt stark kärlek till den lilla tjejen. Och varje spark gör mig nästan tårögd av lycka. Underbart och häftigt :)
  • Bebben84

Min dotter kom i v42 och vägde 2965gr och var 47 cm lång. Tror absolut att nästa blir större. Fast jag vet att hon just nu strax under medel men inte anmärkningsvärt.

• Bebben84
    Zorro skrev 2014-12-26 20:05:33 följande:

Vet ni om tjejer brukar vara mindre än killar.

Min son kom på BF och var 53 cm lång, vägde 3900 g och hade huvudomfång 37,5 cm. Vi köpte skruttans första kläder idag och köpte 56 direkt. Vår son kunde aldrig ha kläder i 50 och gick upp till strl 2 i blöjor efter bara någon dag. :)

Jag har hört att tjejer är många ggr mindre än killar men vette tusan om det stämmer
  • Bebben84
    pco skrev 2014-12-27 12:14:51 följande:

Hej tjejer. Igår åkte jag inte på undersökning på FL. Pga att just min slempropp gått för 1v sedan och började uppfatta väldigt blött i trosan igår. Har känt blött innan oxå men tänkt att det va flytningar. Väl på FL så gjordes ultraljud både vaginalt och på magen o han sa att det inte va läckage för fostervatten som jag trodde o att allt såg bra ut. Men när jag kom hem o gick på toa så va heeeeela trosorna blöta och det va även blött nu på morgonen när jag vaknade så vad ska man tro? Kan ju lixom inte annat än lita på läkaren o aa kan ju inte åka in igen heller. Så vad tror ni?

Har ni jätte flytningar elr?

Jag upplever inte det du beskriver. Visst har man mer flytningar men jag har inte så mycket. Är du orolig att du läcker fostervatten finns det bindor från CB man kan köpa som visar om det är fostervatten eller ej.
  • Bebben84
    pco skrev 2014-12-28 10:48:20 följande:

Bebben84 ja jag hört om många som köpt de Cb bindorna men mest bara hört dåligt tyvärr om de att de kan bli blått av flytningar oxåo då sitter man där med hjärtat i halsgropen så vågar faktiskt inte köpa de.

Dita: om man läcker fostervatten gör man det då varje dag? För tänker att det kanske var jätte flytningar just då för sen har trosorna inte vart mer än småfuktiga men tänker att man kanske inte läcker hela tiden?

Tänkte även höra med er för snart 1v sen så slutade jag känna det här pirrandes/bubblandes har inte känt nåt så sen dess ev. Små små buffar men är inte ens säker på att det är den. Har iof moderkakan i framvägg men borde jag inte känna mer av bubblandet? Elr när slutar man med det?

Jaha nä då ska du inte köpa dom. Men om man läcker fostervatten gör man väl det hela tiden så du kan nog vara lugn :)

Jag har också moderkakan i framvägg. Mina bubblor försvann i och med att buffarna kom. Jag känner ganska starka buffar men det är också mitt andra barn och jag har även fått höra att min bebis är sjövild :D. Min första dotter var betydligt lugnare i magen, så du kanske också har en lugn bebbe? :). Jag har även en doppler som jag köpt för att kunna lyssna efter hjärtat när jag inte känt henne ordentligt i magen pga moderkakan. Dom är underbara för oss oroliga mammor med moderkakan fram!
  • Bebben84
    pco skrev 2014-12-28 11:23:35 följande:

Okej i vilken v va det för dig? Det kan vara samma för mig få jag slutade känna bubblandet så kom små buffarna ist, förhoppningsvis är det de iaf o inte bara en nerv som kommit i kläm hehe.

Alla har oxå sagt att våran oxå är extremt livlig då hon på ultraljuden gjort kullerbyttor o farit runt men inget jag känt av.

Ja jag har lånat en doppler av en kompis men känner mig inte så bekväm för om jag inte skulle hotta hade jag blivit så himla orolig. I förrgår gjorde min kompis detta på mig samt att jag var på FL o kollade allt o det såg bra ut, igår skulle jag prova själv för första gången så precis i början hörde jag hjärtat svagt o sen hittade jag inte det mer. Så hade jag inte gjort ultra ljud o sånt innan så hade jag gråtit ihjäl mig så vet inte om jag vågar använda den mer :/ har iaf (förhoppningsvis) känt små buffar nu på fm iaf. Vill bara känna en riktig spark lixom så jag verkligen vet att det är den :)

Jag började känna buffar i v18. Men det är min andra graviditet så jag visste på en gång att det var bebben. Känner henne flera ggr per dag och det blir mer och mer tydligt för varje dag.

Jag har en doppler som ser exakt ut som den som bm har fast lite mindre. Jag brukar få jaga runt efter hjärtljuden eftersom hon bökar runt så mycket men även om hon försvinner inåt mot magen så känner jag mig alltid lugn att få ha lyssnat på henne :)
  • Bebben84

Morca BF 2:a maj Pojke

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

• Bebben84

Jag mår ok men har det ganska jobbigt med foglossningen. Även sömnen är jobbig just nu. Har ont i fogarna när jag ligger ner vilket gör att jag får svårt att somna eller vaknar ständigt. Sen kissar jag tusen ggr per natt också. Och så har jag svårt att komma till ro. Vilket jag aldrig haft innan. Lite knäckande att inte få känna sig riktigt utvilad :/. Men bortsett från det så mår jag bra :) Njuter galet av sparkarna <3

Svar på tråden Bf Maj 2015