• Bebben84

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2014-12-19 21:31:18 följande:

Grattis till er alla som gjort RUL! Finns inget härligare än att få veta att allt är ok och att det är fritt fram att börja njuta! :)

Ja visst är det underbart :)
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2014-12-19 15:24:42 följande:
    Å vad kul, grattis till flickan. Kul att du kände det på dig. Jag tror att jag har en flicka i magen, de flesta i min omgivning tror det är en pojke, vi får väl se vem som har rätt smile1.gif

Skönt att allt såg bra ut.
    Jag har ju varit stensäker på flicka hela tiden. Alla har trott pojke. Men jag har drömt 3 ggr att jag håller i en liten flickebebis så jag har hållt kvar vid min gissning. Och den var ju rätt :D
  • Bebben84
    jane87 skrev 2014-12-20 18:16:22 följande:

Hejsan!

Har inte läst allt här men är gravid i v 20+3 och vi väntar vårt andra barn

som är en flicka... Vi har en son som är två år sen innan ????

Just nu mår jag toppen efter 2 1/2 månads kräkande ??

Välkommen och grattis till flickan :)
  • Bebben84

Fler än jag som dagligen har stark växvärk? Hade det inte alls med första dottern. Om jag fortsätter att ha det kommer jag inte märka när jag får förvärkar :/

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-12-20 20:13:07 följande:

Var och kollade på vagnar idag och det blir en bugaboo donkey mono :D weho! Tänkte beställa i februari, borde bli lagom?

Härligt :). Kolla leveranstid med butiken. Vi beställde en joolz från Holland. Räknade med att det skulle ta ett bra tag men tji fick vi! Vagnen kom 3 dagar senare :O
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-12-21 09:13:10 följande:
    Det hoppas jag med. Har tagit blodprover och får träffa läkaren om 2-3 timmar. Blodproverna ska väl se om det kan vara urinvägsinfektion som orsakar sammandragningar.
    Usch, hoppas allt är ok <3
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-12-21 12:19:51 följande:

Ville bara uppdatera att allt såg prima ut, tappen var lång vilket är bra och helt stängd :) Jag frågade varför 1177 sagt att det var onormalt med sammandragningar en gång per kvart när allt såg bra ut. Läkarens svar var att de på 1177 bara går efter formulär och oftast inte har så mycket kunskap inom olika områden. Men jag behövde inte oroa mig då det var helt normalt :)

Åh vad skönt!!
  • Bebben84
    pco skrev 2014-12-21 13:20:56 följande:

Här är en till som oroar sig. Är 19+4 och min slempropp gick igår :/ enligt vad jag läst mig till kan den återskapas, någon som vet??

Enligt 1177 så var det absolut inte så o bars o ringa upp till förlossningen. De sa till mig o höra av mig om jag börjar få sammandragningar, men vad fasiken jag vill inte att det ska hända utan att de ger mig nåt som stoppar isf på engång innan det är försent (om jag hade fått bli undersökt och sett att det kunde vars på gång) .. Känner mig så ledsen o besviken, ingen verkar ta det på allvar o så sitter man hemma o är ledsen. :( någon som vet nåt elr har erfarenhet?? Och jag undrar hur länge kan man gå innan det sätter igång efter att slemproppen gått??

O så sa de att om det sätts igång så finns inget o göra o då sa jag att om den skulle komma nu så dör den, då sa hon ja så är det tyvärr :( :( känner mig så jävla ledsen!

Oj det lät otäckt :O. Ska du åka in?

Min slempropp gick med min dotter (dock i v38) men inga värkar kom. Har hela din slempropp gått? Eller bara bitar?

Hoppas det löser sig <3
  • Bebben84

Ordinerad vila idag pga täta sammandragningar. Jo det är ju lätt dagen innan jul och sambon jobbar... :/

• Bebben84
    pco skrev 2014-12-23 16:20:14 följande:
    Ursch ja va jobbigt. Vilken v är du i? Ta hand om dig nu vid jul
    Ja lite jobbigt, speciellt nu innan jul. Men men, bara att lyssna på råden! Är i v19. Tack fina du :)

Hur har det gått för dig? Lugnat ner sig lite?

Jag känner bebisen varje dag genom sparkar men igår kände jag inget och då tog jag fram min doppler och blev genast lugn när jag hörde hjärtat. Bästa investeringen! Så jag antar att dom små kan ha mer "lugna" dagar i magen. Allt är nog som det ska. Glöm inte att njuta av julen nu <3
Svar på tråden Bf Maj 2015