• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    Liam05 skrev 2015-05-10 09:03:34 följande:

Jag är på BIM +2 idag och igår eftermiddag fick jag ett väldigt svagt plus på CB. Tog ett CB digitalt 15 min efter o fick svaret inte gravid, tog ett nytt CB digital i morse med morgonurinenet o fick samma svar, inte gravid.

Är det kört nu?

Nej det behöver inte vara kört. Jag har en vän som tagit 5 negativa digitala test, men fick svagt plus på en vanlig sticka. Man ska ju tänka på att man kanske inte får ett plus på en gång. Hon fick plus en vecka efter bim. :) Hoppas du får ett starkt fint plus snart!
  • Liam05
    FiiaN skrev 2015-05-10 09:28:11 följande:

Nej det behöver inte vara kört. Jag har en vän som tagit 5 negativa digitala test, men fick svagt plus på en vanlig sticka. Man ska ju tänka på att man kanske inte får ett plus på en gång. Hon fick plus en vecka efter bim. :) Hoppas du får ett starkt fint plus snart!

• Filli89

Hej tjejer tänkte kolla hur det går för alla här, jag har börjat med ICSI och är mitt under hormon behandlingen, hur går det Fian?

• FiiaN
    Liam05 skrev 2015-05-10 09:29:47 följande:
    Men titta :) ett svagt streck! Hoppas det ökar nu :) kram!
  • FiiaN
    Filli89 skrev 2015-05-10 09:35:40 följande:

Hej tjejer tänkte kolla hur det går för alla här, jag har börjat med ICSI och är mitt under hormon behandlingen, hur går det Fian?

Hej! Oj jag är så dålig på sånt, vad är det för något? :) Jag är faktiskt i vecka 8, plussade i tisdags :)
  • Liam05
    FiiaN skrev 2015-05-10 11:04:59 följande:

Men titta :) ett svagt streck! Hoppas det ökar nu :) kram!

Inget spökstreck då?
  • Filli89
    FiiaN skrev 2015-05-10 11:06:10 följande:
    Hej! Oj jag är så dålig på sånt, vad är det för något? :) Jag är faktiskt i vecka 8, plussade i tisdags :)
    Jaaa såg det precis helt lycklig blev jag , efter alla nedgångar du varit med om stort grattis du förtjänar det verkligen. jaa alltså jag har försökt sedan december 2013, så vi har börjat med Ivf dvs provrörs befruktning, började med hormon behandlingen igår så om jag blir gravid vet jag det slutet på maj, spännande.
  • FiiaN
    Liam05 skrev 2015-05-10 11:06:36 följande:
    Inget spökstreck då?
    O jag vet inte, hoppas inte det. Men testa om 2 dagar :)
  • FiiaN
    Filli89 skrev 2015-05-10 11:30:42 följande:
    Jaaa såg det precis helt lycklig blev jag , efter alla nedgångar du varit med om stort grattis du förtjänar det verkligen. jaa alltså jag har försökt sedan december 2013, så vi har börjat med Ivf dvs provrörs befruktning, började med hormon behandlingen igår så om jag blir gravid vet jag det slutet på maj, spännande.
    Åhh tack goa du! :) Åhh hoppas detta funkar för er! Håller verkligen tummarna för er! :D Du får uppdatera om hur det går!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?