• zikzak

Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?

Jag personligen ser inget direkt fel med att legalisera det, dock är jag medveten om att man kan få psykos av det men det kan man faktiskt få av alkohol också. Mina argument varför det borde vara lagligt kommer här nedanför:

Till skillnad från alkohol gör inte marijuana att man blir aggressiv och våldsam.

Marijuana är inte särskilt beroendeframkallande alls, varken cannabis eller hasch, jag har rökt på extremt mycket, gjorde det i ett års tid nästan non-stop.

Langarna kan ha lagt precis vad fan som helst i gräset, det kan vara allt från råttskit till farliga kemikalier, om man köper i butik vet man iaf. vad man får.

Så, nu vill jag höra era åsikter!

• Svar på tråden Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?
  • Anonym (nopps)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:01:37 följande:
    Cannabis på bolaget så det blir svårare för ungdomar att få tag i det HAHAHAHAHAHAHAHA

Ja, om man gör det hela rätt så blir det mycket svårt för tonåringar att få tag på diverse substanser.

Inte omöjligt men det kan vi inte åstadkomma.

• Anonym (nopps)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:03:33 följande:
    Menar ni att det blir mindre langare om drogen hamnar på bolaget "JA" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Är du mentalt handikappad?

Om majoritet av brukare väljer en legal källa vad finns det kvar för gatuförsäljare?

• Anonym (hmmm)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 19:52:00 följande:

Det är en myt att man skulle kunna få psykos av själva cannabis konsumtion, finns ingen forskning som stödjer det, däremot så skyddar cannabis inte mot psykos och man kan få en i samband med konsumtion.

Vi behöver inte spä på den svenska "hasch"psykosen som inte existerar nån annanstans på jorden.

Det finns ingen forskning som helt klarlägger motsatsen heller. Sedan kan jag absolut gå med på att det kan handla om att man kanske, förr eller senare, i alla fall fått en psykos pga. en sårbarhet. Det kan ju vara svårt att veta innan.
    Symtomen på de jag träffat på, är i samband med hög cannabiskonsumtion, är också liknande.
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:03:33 följande:

Menar ni att det blir mindre langare om drogen hamnar på bolaget "JA" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Men kommer inte fler ungdomar testa på cannabis om det hamnar på bolaget och risken öka att 6-10åringar hittar cannabis hemma då "NEJ" HAHAHAHAHAHAHAHA
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:02:37 följande:

Du skrattar åt din egen ignorans ja?

Dom allra flesta civiliserade människor önskar köpa sina produkter i en välupplyst lokal av bildad personal, dom flesta skulle nog välja det framför att gå till ahmed i gathörn för att skaffa sina produkter.

Givetvis tar legalisering bort marknaden från aktörer som sköter den idag, det är hela syftet

Det tror du va? Så du menar att en butik kan konkurrera med en svart försäljning där inte arbetsgivaravgifter moms anställdas löner butikskostnader behöver betalas? Jävla utopi ni målar upp, där allt är gott.
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:03:53 följande:

Ja, om man gör det hela rätt så blir det mycket svårt för tonåringar att få tag på diverse substanser.

Inte omöjligt men det kan vi inte åstadkomma.

Om vi har tex 100 000 som går på bolaget hur många av dom är potentiella langare då?
  • Anonym (nopps)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-08-23 20:06:00 följande:
    Det finns ingen forskning som helt klarlägger motsatsen heller. Sedan kan jag absolut gå med på att det kan handla om att man kanske, förr eller senare, i alla fall fått en psykos pga. en sårbarhet. Det kan ju vara svårt att veta innan.
    Symtomen på de jag träffat på, är i samband med hög cannabiskonsumtion, är också liknande.

Det finns massor med forskning som säger att psykiska problem inte ökar linjärt med ökad cannabis bruk, det säger sitt, önskar du länk?

Sen att folk som har så kallat jobbat med med problematik blir helblinda och tror att allt dom har sett på sitt jobb är allt som finns att se är ett ämne för annan tråd.

Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:07:48 följande:
    Men kommer inte fler ungdomar testa på cannabis om det hamnar på bolaget och risken öka att 6-10åringar hittar cannabis hemma då "NEJ" HAHAHAHAHAHAHAHA

Du har då sätt många ungdomar då folk med inte åldern inne köpa alkohol på systemet förstår eller är du ful själv vid talande ögonblick så du hångarvar åt andras olycka?

• Anonym (hmmm)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 19:59:40 följande:

Så nått som Sverige bör lära sig av?

Man "botar" inte missbrukare med att trakassera dom, bedriva häxjakt, demonisera eller busa beväpnade idioter på dom.

Vill man hjälpa folk med psykiska problem så skickar man dom till läkare utan några omvägar.

Alla andra däremot... dom har varken behov av vård eller polis.

Sverige använder sig av deras erfarenhet, på  vissa håll,  när det gäller behandling redan nu.

Det är främst i det förebyggande arbetet, åsikterna skiljer sig åt. 
  • Anonym (nopps)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-23 20:09:09 följande:
    Det tror du va? Så du menar att en butik kan konkurrera med en svart försäljning där inte arbetsgivaravgifter moms anställdas löner butikskostnader behöver betalas? Jävla utopi ni målar upp, där allt är gott.

Nej jag vet det, du tror dock att man skulle köpa sina produkter av girigt mänsklig avfall om man hade valet att gå in i en affär?

Det kostar öre att tillverka ex cannabis, skapar tusentals nya jobb i landet men ni tycker firtfarande  att folk ska skadas för vilken drog dom än väljer?

Det ni beskriver är inte utopi, det är ett kostsam fiasko som skördar männilskoliv, historier pekar tydligt på det

• Anonym (nopps)
    Anonym (hmmm) skrev 2014-08-23 20:13:14 följande:
    Sverige använder sig av deras erfarenhet, på  vissa håll,  när det gäller behandling redan nu.

Det är främst i det förebyggande arbetet, åsikterna skiljer sig åt. 

Du skämtar med mig hoppas jag, i Sverige har vi knarkare, pack som ska spottas på och sparkas till så kallad bättre tillvaro, vi har inte människor med problem som kan lösas.

Sverige använder sig inte det  minsta av erfarenhet, erfarenhet har visat oss att förbud fungerar inte, har aldrig gjort oc kommer aldrig att göra.

Svar på tråden Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?