• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • julii
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 08:25:03 följande:

Haha, ja väldigt lustigt minst sagt. Ingen ÄL och sen två ägg som lossade när du dessutom missat tabletter

Ja visst är det konstigt :)
  • stinaa

Precis kommit hem efter att ha kollat till tvillingarna idag. Allt såg helt perfekt ut, lika mycket fostervatten, lika stora och alla små fingrar och tår på plats :) Nu kan vi pusta ut i två veckor till!

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-11-06 16:11:05 följande:

Precis kommit hem efter att ha kollat till tvillingarna idag. Allt såg helt perfekt ut, lika mycket fostervatten, lika stora och alla små fingrar och tår på plats :) Nu kan vi pusta ut i två veckor till!

Härligt!
  • julii

Någon som fått annorlunda bröst? Jag har jätte svullna vårtgårdar så ser nästan konstigt ut :p

• JhjärtaK
    julii skrev 2014-11-06 23:07:06 följande:

Någon som fått annorlunda bröst? Jag har jätte svullna vårtgårdar så ser nästan konstigt ut :p

Ja de har blivit mycket större! Tycker att de är onödigt stora faktiskt måste jag säga :-/. Vårtgårdarna har också blivit större och lite mörkare men de blev iaf mindre sen efter förlossningen med dottern så säkerligen samma sak denna gång.
  • JhjärtaK

Jag var hos min bm idag och allt såg bra ut. Blodtryck 125/60, blodsocker 4,2 och hb 110 (åt det lägre hållet så jag skall fortsätta att äta niferex och öka lite till varje dag). Inga proteiner eller bakterier i urinen heller som tur är.

Hon tog inget sf-mått men visade var livmodern var och den var en bra bit högre än om där bara varit en kan jag säga, säkert en 5 cm över navelhöjd så vid nästa besök lär väl mitt sf mått inte vara litet direkt

Tv 1 hade 138 i puls och Tv 2 hade 143. Jag älskar att höra deras hjärtslag och ligger och fånler hela tiden . De låg på samma vis som vid UL förra veckan, dvs Tv 1 åt höger med huvudet nedåt och Tv 2 åt vänster med huvudet uppåt.

• plopp76
    julii skrev 2014-11-06 23:07:06 följande:

Ja gud ja! Och värre lär det väl kanske bli med :) Jag hade väl inga jättebomber från början men nu är dom jättestora och tunga.
  • plopp76

Idag hade vi KUB. Det gick jättebra :) Jag har varit lite orolig eftersom förra gången jag var gravid fick vi 1/217, vilket inte är så jättebra även om det är över gränsen för att gå vidare med fler tester.

Vi fick se båda sprätta omkring och vi fick utsöta bilder :) Siffrorna blev 1/2216 på den ena och 1/2217 på den andra när det gällde DS, känns jättebra! Ännu lägre risker på de andra trisomierna. Vi kan nog pusta ut nu ett par veckor känns det som, härligt!

Vi hade beställt hem ett NIPT-test så vi har ett hemma. Det kommer vi nu inte använda utan skicka tillbaka.

Nu ska vi försöka fokusera på att njuta och vara glada ett tag tills nästa kontroll Hjärta

• JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-11-07 13:58:25 följande:

Idag hade vi KUB. Det gick jättebra :) Jag har varit lite orolig eftersom förra gången jag var gravid fick vi 1/217, vilket inte är så jättebra även om det är över gränsen för att gå vidare med fler tester.

Vi fick se båda sprätta omkring och vi fick utsöta bilder :) Siffrorna blev 1/2216 på den ena och 1/2217 på den andra när det gällde DS, känns jättebra! Ännu lägre risker på de andra trisomierna. Vi kan nog pusta ut nu ett par veckor känns det som, härligt!

Vi hade beställt hem ett NIPT-test så vi har ett hemma. Det kommer vi nu inte använda utan skicka tillbaka.

Nu ska vi försöka fokusera på att njuta och vara glada ett tag tills nästa kontroll Hjärta

Grattis till bra kub! Måste vara en härlig känsla. Skall ni fira på något sätt?
  • plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-11-07 14:08:41 följande:
    Grattis till bra kub! Måste vara en härlig känsla. Skall ni fira på något sätt?
    Ja kanske :) Lite udda kanske... men vi kanske åker och köper ett X-box och ett spel som vi velat ha... hahaha! Sen funderar jag på om inte lite skaldjur skulle sitta bra med :)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D