• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-11-07 14:44:58 följande:
    Ja kanske :) Lite udda kanske... men vi kanske åker och köper ett X-box och ett spel som vi velat ha... hahaha! Sen funderar jag på om inte lite skaldjur skulle sitta bra med :)
    Låter som ett utmärkt sätt att fira!

Vi var så chockade så vi köpte varsin glass på vägen hem bara, haha
  • plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-11-08 07:44:17 följande:
    Låter som ett utmärkt sätt att fira!

Vi var så chockade så vi köpte varsin glass på vägen hem bara, haha
    Samon värmde en halv pizza från dagen innan och jag köpte en Subway-macka :) Sen spelade vi hela kvällen! Eller... han spelar och kollar på :)

Idag blir det en tur till fisk-bilen utanför ICA Maxi tror jag. En krabba eller hummer vill jag ha! Och lite god aioli kanske :)

Glass är gott, så det är väl perfekt att fira med!
  • JhjärtaK

På tisdag är det en första träff med mvc:s föräldragrupp för blivande tvillingföräldrar. Skall bli kul att se vad de andra är för några . Känns roligt att min mvc styr upp det hela, en av bm är själv tvillingmamma så det är hon som håller i det.

• plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-11-09 20:00:27 följande:

På tisdag är det en första träff med mvc:s föräldragrupp för blivande tvillingföräldrar. Skall bli kul att se vad de andra är för några . Känns roligt att min mvc styr upp det hela, en av bm är själv tvillingmamma så det är hon som håller i det.

Det låter kanon ju! Har glömt att fråga min BM när det drar igång för oss.

Woop! Idag mår jag bättre iallafall. Förra veckan var hemsk! Usch? inte alls roligt.

Men nu är jag tillbaka på oboer och allt är offentligt också, vilket är skönt. Slipper försöka dölja magen och hitta på saker om nån frågar varför jag varit borta.
  • Mamapingu

Hej! Sen jag skrev sist om hur dåligt jag mådde har det blivit bättre. Kräks nästan inget längre och har valt att ta bort en kurs i skolan så nu känner jag mig mycket piggare. Senaste veckan har foglossning och en väldigt hård mage smugit sig på men är än så länge hanterbart och så länge illamåendet är borta är jag glad. Nästa vecka är det dags för RUL, längtar så!

Hur mår ni?

• JhjärtaK
    Mamapingu skrev 2014-11-10 09:35:40 följande:

Hej! Sen jag skrev sist om hur dåligt jag mådde har det blivit bättre. Kräks nästan inget längre och har valt att ta bort en kurs i skolan så nu känner jag mig mycket piggare. Senaste veckan har foglossning och en väldigt hård mage smugit sig på men är än så länge hanterbart och så länge illamåendet är borta är jag glad. Nästa vecka är det dags för RUL, längtar så!

Hur mår ni?

Härligt att du mår lite bättre!

Själv är jag förkyld men rent gravid-mässigt mår jag också bättre. Illamåendet har lagt sig nästan helt (!) och tröttheten är bättre den också. Så tummen upp!

Har UL igen på torsdag och skall försöka komma ihåg att fråga om hur moderkakan ligger för nu har jag känt från utsidan både tv 1 och tv 2! (som jag gissar iaf )
  • JhjärtaK

Hur gör ni andra med lyft och vad för rekommendationer har ni fått?

Jag fick från bm att efter v 22 skulle jag inte lyfta något tyngre såsom en tung matkasse eller äldre syskon. Lätt att säga men svårt att följa då vi har en 2,5 åring som när hon är ledsen inte vill något hellre än att vara uppe i min famn (och det duger inte om jag sitter ner, jag måste stå upp, envetna unge )

Sen är det ju vardagslyft som att lyfta i henne i vagnen på morgonen eller hjälpa henne upp/ner ut bilstolen (går ej för henne att klättra helt själv då det finns bälten i vägen). Och maken skall bort en helg i början av december så då är jag ju helt allena :-/ och kommer att vara i vecka 24.

• nokla

Jag har moderkaka i framvägg, kan känna dem tydligt ibland och ibland nästan inte eller inget alls på flera dagar. Beror på hur de ligger antar jag, om de sparkar ut mot sidorna känns det mest. Om de sparkar rakt ut mot magen kan jag känna det med handen utanpå fast det inte känns i magen alls.

• justordinary
    Mamapingu skrev 2014-11-10 09:35:40 följande:

Hur mår ni?

Härligt att du mår lite bättre spännande med rul, jag har mitt nu på onsdag!

Idag hade jag samtal med bm och psykolog om min förlossningsrädsla. Skitjobbigt och jag är nu helt mentalt slut av att ha gråtit av och till i en timme. Nu är det bara att vänta igen till jag får läkartid och sen ska de besluta. Oro och ångest deluxe... Vill så gärna få ett snitt beviljat!
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2014-11-10 16:20:44 följande:
    Härligt att du mår lite bättre smile1.gif spännande med rul, jag har mitt nu på onsdag!

Idag hade jag samtal med bm och psykolog om min förlossningsrädsla. Skitjobbigt och jag är nu helt mentalt slut av att ha gråtit av och till i en timme. Nu är det bara att vänta igen till jag får läkartid och sen ska de besluta. Oro och ångest deluxe... Vill så gärna få ett snitt beviljat!
    Klart att du skall få ett snitt beviljat! Min bm sa att man tvingar ingen att föda fram två st vaginalt och dessutom finns det ju medicinska anledningar till snitt rätt så ofta när det kommer till tvillingar (en, eller båda, ligger fel, de kommer väldigt tidigt osv osv).

Förstår att du är helt urlakad! När får du beskedet tror du?
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D