Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Nr 3 på G skrev 2015-01-28 12:07:25 följande:
    Barnen vi har heter Tilia, Troj och Minja, så lite i den stilen :)
    Första namnet som dök upp var Albin, inte så likt men kändes som att de passade ihop med de andra.

Vad kan annars vara likt... Eirik, Didrik, Adrian, Luka, Loke, Nilas... är det åt rätt håll?
  • Jamtlandstaus

Tillbaka efter RUL allt såg bra ut jättebra läkare som visade o förklarade allt.

Moderkaka i framvägg därav de få rörelsekänningarna, BF flyttades till 20/6, midsommardagen. Cystan jag har hade inte vuxit så vi är nöjda! <3

• Jamtlandstaus
    Helendi skrev 2015-01-28 19:33:23 följande:

Jämtlandstaus - vad härligt med lyckat rul trots att ni båda har blivit kraxiga Glad.

Längtar74 - vad härligt att du fick till en finfin äl. Håller nu tummarna att fortsättningen även den blir finfin Flört.

Själv fick jag ut 7 ägg på ÄP, har inte talat med CvL så jag har igen aning om vilken kvalité de har eller om de blivit befruktade. Har fått en tid imorgon eftermiddag för återföring så jag hoppas ändå på 1 embryo även om mina förhoppningar inte är superhöga. Man får väl inte måla faan på väggen (dörren?) eller vad man nu säger Tungan ute.

Amanda 2011.11.04
    Nu kan jag ju ingenting om det här men 7 ägg låter ju jättemycket! Visste inte ens att man kunde få fram så många samtidigt. För de tillbaka max 2 eller hur funkar det?

Vad händer sen, lever man på som vanligt eller har man någon hormonbehandling eller annan behandling?

Håller tummarna iaf att de(t) fäster o växer vidare!
  • Jamtlandstaus
    CinnamonGirl skrev 2015-01-29 06:38:41 följande:

Om jag nu känner att jag vill ha hjälp av sjukvården, var ska jag vända mig först? Vårdcentralen?

Jag är rädd att de ska skratta mig rakt upp i ansiktet, och säga att det är för sent... blir ju 40 i år.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    40 är ingen ålder! ???? Jag hade tagit kontakt med min MVC först o tagit det där ifrån.
  • Jamtlandstaus

Men nu är det spännande, två potentiella plus!

Eller kan väl tro att för oss är det spännande, för er en olidlig lång väntan...

Håller tummarna o hoppas på plus!!

• Jamtlandstaus

Grattis Poohbaby o Helenisen!! Vad roligt!!

Emma70, spännande håller tummarna! Det låter hoppfullt!!

Hovesi; välkommen till gänget, du har kommit helt rätt!

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-02-02 21:31:18 följande:

Välkommen influensa ...eller inte :( Fryser, feber (pendlar mellan 38,5-39 trots alvedon) ont i hela kroppen men värst är hostan, hostar så jag spyr och känns som att huvudet ska sprängas och rygg och revben gå av och sen känns det som att jag andas genom ett väldigt trångt sugrör, blir andfådd bara av att gå sakta till köket från soffan *Blääää* 
    Ringde hälsocentralen imorse och dom ringde tillbaka vid 14och inga tider idag så klart utan ska ring på jourtid imorgon kl 7 så håll tummarna för en tid då iaf.

Hoppas du får en tid o kan få något mot hostan som hjälper!!

Även jag ligger däckad sedan en o en halv vecka. Astman har förvärrats o jag har nu på rekommendation trippel dos av astmamedicin Immunförsvaret är verkligen inte bra som gravid!

Även maken har insjuknat. O jag som hade tagit semester då vi skulle bygga kök, lite stressande!!

Tur att min mamma kom upp till oss för att passa dottern då vi skulle bygga kök, utan henne vet jag inte hur vi hade fixat vardagen med hundar o barn (o minus 15-20 ute)!

Fast nu ligger vi hopplöst efter i tidsplanen o det vore ett under om min mamma inte oxå blir sjuk... då är köksbygget ännu längre bort o vi blir fast i denna lilla stuga en månad till... uhää!
  • Jamtlandstaus

Men det är väl klart att ni skall berätta för era män! Ni vet delad glädje dubbel glädje, delad sorg hälften sorg! Ni är ju i det här tillsammans o varför ska ni hoppas/oroas själva, ni längtar ju lika mycket!

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2015-02-05 21:24:04 följande:

Var på RUL idag och fick se en hekvikd liten kille som snurrade rundor så hon kunde knappt kolla och mäta men allt såg bara bra ut men blev också flyttad några dagar så den 9 juli ska han komma, hoppas han håller tiden så får alla barnen en 9:a i sitt födelsedatum (och jag slipper gå över )

Skönt att allt var ok med illbattingen!!

Är det en ny smiley där på slutet eller är det bara min mobil som visar annorlunda?
  • Jamtlandstaus
    Lilly2013 skrev 2015-02-09 09:12:56 följande:

BIM -1 och gravtestet sa gravid 2-3 veckor Glad. Hoppas hoppas att det ska gå vägen. Oron kom direkt. Sambon överlycklig och säger att det negativa får vi ta om det kommer inte nu.
    Har aldrig tagit ett gravtest före jag gått över minst en vecka men hade så pass mycket symtom att jag inte kunde hålla mig. Hade ju redan i huvudet börjat räkna och planera och väntade jag längre och det skulle bli minus då blir man ju ännu mer besviken.

Men stort Grattis!!! o redan 2-3 veckor...kanske tvillingar
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)